21 February 2010

Heboh video lucah pelakon Melayu Singapura

Seorang rakan aku nun di selatan tanah air bertanyakan aku kalau-kalau aku kenal dengan Nadia Fazlini Sharip, pelakon Singapura yang cukup popular di negara jiran itu. Aku cakaplah, pelakon Malaysia pun aku tak berapa nak kenal inikan pula pelakon dari Singapura.

Lalu aku bertanyalah kenapa tiba-tiba dia tanya pasal pelakon ni? Dia kata sekarang sedang heboh di Singapura pasal video lucah pelakon itu dengan seorang lelaki sedang tersebar di alam maya. Ish... Apa aku kisah ke pasal artis ni? Sebab bukan aku kenal pun dan tak pernah pun tengok lakonannya. Lainlah mereka yang berada di Johor, yang boleh tengok rancangan TV Singapura.

Dia cakap aku patut ambil tahu sebab ia mencemarkan bangsa. Tak kisahlah dia orang Singapura ke apa tetapi dia Melayu dan sebagai orang Melayu kita patut ambil kisah perihal seperti ini. Kata rakan aku. Dush...!! Tepuk dahi aku dengan alasan kawan aku. Masalah Melayu kat Malaysia pun tak selesai-selesai ini pula aku disuruh ambil tahu pasal Melayu di negara lain.

Tapi dik atas pujukan kawan aku tu, aku cubalah cari maklumat siapakah gerangan pelakon ini. Hebat sangatkah dia? Cantik sangatkah dia?

Lalu aku gelintarlah info pasal pelakon ini di internet dan terjumpalah sedikit latar belakang pasalnya. Rupanya dia terkenal melalui lakonan dalam drama Anak Metropolitan di TV Suria di negara jiran. Siapa yang selalu tengok drama ni terutama mereka yang tinggal di Johor tahulah siapa Nadia Fazlini. Info juga memberitahu dia pernah dicalonkan untuk Best Actor dan Best Supporting Actor pada Pesta Perdana (agaknya macam anugerah Skrin kat TV3-lah kot!)


Dan inilah laporan akhbar di Singapura pasal video lucah pelakon ini. Tapi kat Malaysia tak ada pulak kisah sebab agaknya dia tak pernah berlakon dalam drama terbitan di Malaysia kut. Kalau ada dan dikenali macam beberapa pelakon asal Singapura lain yang menempa nama di Malaysia, macam emmm siapa yea? Oh Hetty Sherlini ke sudah pasti kat sini pun heboh.

Hai buruk lagilah nama "Melayu". Macam-macam hal....!! 

Tapi pelakon2 Melayu kat Malaysia pun apa kurangnya. Kalau tak ada video pun gambar2 bogel, separuh bogel, gambar tengah buat perkara sumbang berlambak-lambak kat internet. Tak sanggup aku nak tulis kat sini sebab akhirnya buruk nama bangsa sendiri.

4 comments:

airman_1 said...

salam , apa nak heran prkara ni kan orang melayu dah maju disegala bidang kan?..kan...

TONG SENG said...

why must this become an issue of race? we should respect people's privacy.

Mesin Taip Buruk said...

tong seng: because we're Malays, not Mat Saleh.

budakraja said...

tong seng : because we are malays, not chinese.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...