Persamaan antara orang Arab dan Melayu....

Orang Arab merupakan bangsa paling jahat dalam dunia... Tak percaya? Mana ada bangsa lain yang tanam anak perempuan mereka hidup-hidup kalau bukan orang Arab? Mana ada bangsa lain yang suka berkelahi sesama sendiri kalau bukan Arab? Sebab itulah Nabi dan Rasul diturunkan di kalangan orang Arab.

Dan orang Arab sampai sekarang pun masih berperangai sebegitu walaupun budaya tanam anak perempuan hidup-hidup dah tak ada. Tengoklah kat Palestin antara mereka tak habis-habis berkelahi, bergaduh, dengki mendengki antara satu sama lain. Sebab itulah orang Yahudi mudah takluk bumi Arab, sebab mereka tak habis-habis berkelahi.

Orang Melayu pun lebih kurang macam orang Arab juga. Mereka pakat buang anak yg baru nak celik mata kat longkang, dalam tong sampah, dalam semak, dalam lubang jamban. Tak kiralah orang kata ini kerja pendatang asing, tapi mereka rumpun Melayu juga. Orang bukan Melayu jarang buang anak yang dibuat dan dilahirkan secara haram ni. Sebab mereka tahu jaga diri. Pakai kondom maaa....!

Orang Melayu juga suka benar berkelahi. Dari sejak zaman Kerajaan Melayu Melaka sampailah sekarang Melayu tak habis-habis berkelahi. Pas dengan UMNO dah lebih 50 tahun berkelahi, sebab yang satu kata merekalah paling Islam daripada orang Islam lain dan yang satu lagi kata merekalah paling Melayu antara orang Melayu. Walhasil sampai laa ni tak jumpa titik temu.

Ditambah pula ada Melayu yang duk gila talak dan beriya-iya sangat nak bermustautin kat Putrajaya. Dulu masa Tun Mahathir buat Putrajaya semua pakat marah. Membazirlah, apalah. Sampai ada yang cadang nak lelong laa Seri Perdana kalau mereka dapat rampas kerajaan. Sampai tahap tu sekali. Sekarang ni bila nampak macam ada jalan nak pergi sana, pergh... semua pakat tala dengan harapan suatu hari nanti dapat duduk kat mahligai Seri Perdana.

Terutama mamat yang sekor tu. Sejak muda sampai dah bercucu tak habis-habis lagi perjuangan dia nak duk Putrajaya. Habis satu negara dikelentongnya supaya angkat dia jadi PM sebab dah tak sabar nak duduk kat Seri Perdana. Tak cukup kelentong orang sendiri, habis semua orang Putih pun dikelentongnya. Tak tahulah siapa kelentong siapa.

Dulu masa aku kecik-kecik aku memang kagum dengan orang Putih ni. Hebat-hebat belaka. Tapi sekarang baru aku tau rupanya ramai orang Putih bodoh termasuk yang dah jadi pemimpin pun. Sebabnya dengan mamat Melayu yang belajar pun Sastera Melayu sekor ni pun diorang percaya. Kih kih kih ... kesian!!

Tapi ada pepatah orang tua2 kata sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh kedebuk ke tanah jua. Tunggulah masanya nanti....

Balik cerita antara orang Arab dengan Melayu ini, begitulah adanya. Aku rasa sampai kiamatlah perangai mereka tak berubah-ubah. Baik orang Arab atau orang Melayu sama saja. Tak akan insaf, tak akan berubah apatah lagi mahu bersatu sesama mereka.

Bayangkan kalau semua negara Arab dari Iraq sampai ke Syria ni bersatu, aku rasa bukan takat Israel, Amerika pun kecut perut nak usik negara Arab. Kalau mereka bersatu takan berani AS dan sekutu masuk kampung di Iraq sebab nak cari arwah Sadam Hussin dulu. Tak adanya. Tapi nak buat macam mana. Tengoklah sekarang ni tak ada negara Arab yang backing Iran  pasal nuklear. Masa Iraq kena serang pun, puak2 Arab lain bertepuk tangan.

Melayu begitu juga. Kalau Pas & UMNO bersatu, kalau Perkasa dan Pekida bersama-sama, kalau mamat sekor ni dah masuk Sungai Buloh, tak berkutik punya puak2 Hindraf & pejuang "Malaysian Malaysia" ni. Mereka semua pakat menyorok dalam kuil punyalah. Puak2 cauvanis DAP pun sama gak. Takkan berani mereka nak tuntut macam-macam.

Aku ingat kalau betullah semua Melayu bersatu, Berahim Ali berdehem sikit jeh dalam Dewan mau Kit Siang terkencing, Gobi pun terkancing gigi, Guan Eng hilang darah. Tapi itu semua tak akan berlaku sebab mereka semua Melayu. Melayu yang penuh dengan iri dan hasad dengki. Nasib kaulah Melayu.....!!
Persamaan antara orang Arab dan Melayu.... Persamaan antara orang Arab dan Melayu.... Reviewed by mesin taip buruk on 3/28/2010 05:32:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.