30 March 2010

Tamatkan jelah khidmat Apco tu....

Kalau betul firma perundingan komunikasi (PR) Apco tu ada kaitan dengan Israel, elok benarlah kalau kontraknya ditamatkan. Bukan kerana aku percaya cakap Anwar sebab aku tahu Anwar dua kali lima saja. Malah dia lagi teruk. Maklum kawan-kawannya kat IMF, Bank Dunia dan pelbagai pertubuhan ekonomi di Barat hampir semuanya puak2 Yahudi belaka.

Tapi bukan kerana Anwar aku minta kontrak Apco ditamatkan tetapi kerana aku fikir adalah lebih baik jika Malaysia tidak menggunakan Apco yang boleh menimbulkan kontroversi. Aku pun tidak pasti siapalah yang bawa nama Apco kepada Najib sehingga beliau bersetuju guna khidmat firma tersebut. Walhal berlambak2 lagi firma PR antarabangsa kat Malaysia ni yang boleh dilantik kalau tak yakin dengan firma tempatan sekali pun.

Sepatutnya kerajaan selidiklah dulu latar belakang Apco. Ini main terima saja. Sekarang teknologi maklumat begitu maju. Semuanya dihujung jari dan dalam poket. Telekom Malaysia pun dah lancar jalur lebar berkelajuan tinggi tapi kenapa tak semak dulu siapa Apco ni?

Jadi aku fikir adalah lebih baik kerajaan hentikan guna khidmat Apco dan carilah firma PR antarabangsa lain yang tiada kaitan dengan Israel atau Yahudi (walaupun agak sukar). Tapi tidaklah sampai perlu tubuh suruhanjaya diraja untuk hal ini sepertimana Anwar nak. Buang masa saja.

Soal 1Malaysia ceduk OneIsrael tak timbul tapi kalau dah jelas firma ini terlibat dalam projek di negara Yahudi sana, susah sikit rakyat nak terima. Walaupun rakyat tahu Anwar kaki "labon" dan banyak yang tak boleh pakai, tapi nak tak nak rakyat celik mata juga kalau dikaitkan dengan Israel ni.

Kita patut boikot (tolak) guna/beli barangan yang ada kaitan dengan Israel termasuk Coca Cola dan pelbagai produk lain dan kita juga patut tolak firma-firma yang ada kaitan dengan Israel manakala pemimpin Melayu yang berbaik-baik dengan puak2 Yahudi & Israel pun patut kita tolak.

Share this

7 Responses to "Tamatkan jelah khidmat Apco tu...."

  1. Kalau Anwar tak dedahkan, kamu pun masih tak tahu sampai sekarang.

    ReplyDelete
  2. Ala.. Anwar nak tutup kemaluan dia jeh tu. Dulu dia juga nak jual Malaysia kat IMF... Bukankah IMF semua tu puak2 Yahudi?

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Anwar dedahkan pasal nak kenakan Najib..Nak boikot..Kilang Coca-cola baru pecah tanah invest 1B kat Malaysia..Lagipun takut nanti ramai rakyat M'sia lambat pergi Mekah pasal boeing tak nak jual spare-part kat MAS..

    ReplyDelete
  4. IMF Yahudi? ye ke? buktinya? janagn tuduh melulu...

    ReplyDelete
  5. ya juwahir, tu je lah kehebatan Anwar. Diri sendiri dah terlondeh tinggal cawat kote kenalah cari isu tutup kotenya tu. ops.. Siapa londehkan dia ye? oh... lupa, kawan2 & org kepercayaannya juga. Tentu korang tuduh mereka dah dibelikan? Tak pelah... Korang mana percaya!

    Zulkifli: Ramai puak2 Yahudi dalam IMF tu. Ko tatau ke? Satu dunia dah tau ..

    ReplyDelete
  6. saya rasa kalau sdr zulkifli (yg menyembunyikan identitinya tu) lebihkan sikit membaca, mungkin sdr akan menyedari kaitan IMF dengan Yahudi. Ia bukan satu benda yang terselindung atau diselindung..

    ReplyDelete
  7. C anwar tu pandai putar belit sampaikan org melayu bodoh dan percaya 100% kat dia, fanatik giler sampai sanggup bawak anak bini kluar ber demonstrasi, n last2 org tu juga la yg kaya, yg jadi follower mcm tu jgak..

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.