20 April 2010

Kenyataan "bunuh diri" Mustafa Ali

Baca keratan website MalaysiaKini yang aku petik hari ini. Pergh... Mustafa Ali benar-benar menempah maut atau boleh dikatakan "membunuh diri" apabila menuduh semua mantan PM minum arak kecuali Pak Lah Badawi. (Tersengeh Pak Lah dibalik ketiak jin). Kalau semua PM maksudnya Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Hussein Onn dan Dr. Mahathir-lah. Najib tidak dikira sebab dia PM sekarang.

Memang cukup  maut, semaut libasan samurai. Tapi aku nasihatkan Mustafa Ali sediakanlah duit sebanyak-banyaknya sebab kalau setiap ahli keluarga atau mantan PM terbabit mengemukakan saman - tak banyak RM100 juta seorang sudah! - aku rasa Mustafa gadai bulu punai dia pun tak cukup nak cover. Tapi pemimpin Pas selalu macam tulah. Cukup mudah buat kenyataan yang akhirnya menjerat tengkok sendiri.

Aku taulah mood kempen PRK Hulu Selangor kian rancak tapi Mustafa tak sepatutnya membuat tuduhan sebegitu maut hanya kerana "usikan" blogger-blogger jalanan perihal sikap Zaid Ibrahim gemar minum arak yang diakui sendiri oleh empunya diri. Kok ye pun nak pertahankan Zaid yang pernah saman Pas sebab Hudud tu, janganlah buat kenyataan bunuh diri seperti itu.

Bayangkan kalau ada orang kata Mustafa Ali pernah langgan pelacur dan orang yang kata itu mengaku pernah lihat dengan mata kepalanya sendiri, apa agaknya respon beliau terhadap yang menuduh itu? Aku percaya Mustafa melenting marah sampai ke pucuk kelapa. Sebabnya orang menuduh dia main dengan pelacur. Tapi dia tak rasa apa2 bila tuduh semua mantan PM minum arak.

Nasihat kepada Mustafa, kumpullah saudara mara, sahabat handai atau mulakanlah kempen mengutip derma di masjid2 atau di setiap ceramah Pas sebagai persiapan menghadapi saman malu dari keluarga mantan PM Malaysia.

2 comments:

faisalmatzin said...

memang sengaja cari maut.itulah pemimpin PAS yang beragama Islam.menuduh orang minum arak..kalau tanpa mereka di mana kita sekarang? Orang yang dah mati pun dieorang bantai jugak.sebab apa??politik??

kluangman said...

Kalau Mustafa sebut semua bekas TPM main belakang, dah lama dah dia kena saman kecuali dari Anwar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...