17 April 2010

Soalan cepu mas wartawan: Gagap Khalid menjadi-jadi

Aku berjaya menyelinap masuk ke Kompleks Sukan Hulu Selangor di mana pusat penamaan calon bagi PRK Hulu Selangor diadakan pagi ini. Terima kasih kawan-kawan yang membantu. Maklum, bukan senang nak melepasi kawalan kawad berduri, barisan FRU, polis bantuan, PDRM dan para petugas SPRM.

Malah khabarnya Shafii Apdal sampai berdarah-darah sebab terkena kawat berduri yang dipasang anggota keselamatan ketika berlaku tolak menolak di tempat penyokong BN berhimpun. Naib baik insiden itu berlaku di pihak BN. Kalaulah pemimpin pembangkang yang kena kawat berduri itu, mahu mereka gesa Najib tubuh suruhanjaya siasatan, atau hantar memo suruh pecat IGP.

Paling-paling pun mereka panggil media asing yang tak faham cakap Melayu itu dan tunjukkan kecederaan mereka (kalau perlu toreh baju dan taruk cat merah supaya nampak macam kena libas dengan pedang samurai. Barulah sadis.) Maka CNN, BBC atau media asing lain akan paparkan "kekejaman" pasukan keselamatan kita ketika menghalang penyokong Anwar menghampiri pusat penamaan calon.  Mesti dramatik gila..

Apabila berjaya masuk ke kawasan pusat pengiraan undi, mulalah aku merayap di khemah puak2 pembangkang. Paling setia aku nampak ialah Hadi Awang. Duk atas sofa sepanjang masa. Sesekali melayan sembang Wan Azizah di belakangnya. Anwar.... Aku perasan sekejap ada, sekejap menghilang. Tak taulah kemana... Biasalah diakan suka main belakang-belakang.

Sempat juga aku mencuri dengar ketika Khalid gagap memberi kenyataan kepada media dan soalan cepu emas yang ditanya wartawan (difahamkan dari Agenda Daily) yang membuat gagap Khalid tambah parah bila wartawan tu tanya "macam mana PKR boleh letakkan Zaid Ibrahim sedangkan dalam blog kata Zaid ni peminum arak tegar!"

Nah kau... Soalan wartawan tu... Tergagap2 laa si Khalid nak jawab. Katanya dia tak mampu nak semak keperibadian semua pemimpin PKR. Tapi katanya keperibadian calon itu tak penting, yang penting apa yang akan diberikan kepada rakyat.... Dushh!! Kenyataan "boomerang" dari Khalid. Kalaulah soalan ni ditanyakan kepada Anwar, mahu Anwar sergah wartawan tu dan kemudian tanya siapa yang suruh tanya soalan macam tu, atau berapa mereka bayar kat wartawan tu untuk tanya soalan maut tu.... hehe...

Tapi aku setuju dengan Khalid. PKR mana peduli keperibadian pemimpin atau calon mereka dari Penasihatnya sampailah ADUN-ADUNnya. Tak heran kalau Zaid pun boleh mereka angkat jadi calon sedangkang kata si wartawan tadi dia tu "kaki botol" kalau penasihatnya juga kaki liwat, ADUNnya pula kaki bogel. Opss.. sebut bab bogel, aku intai2 juga kelibat Eli Wong. Tak ada...

Sahlah sudah PRK Hulu Selangor akan berlaku pertandingan empat penjuru antara Johan Mat Diah (Bebas), VS Chandran (Bebas), P. Kamalanathan (BN) dan Zaid Ibrahim (PKR). Apa yang pasti Johan bakal menerima tindakan dari pihak Pemuda UMNO sebab beliau adalah AJK Pemuda Shah Alam manakala Chandran pula bekas Timbalan Pengerusi MIC Hulu Selangor. Selamatlah korang berdua... Selamat tinggal.

Tak apalah.. Lepas pengiraan undi 25 April nanti adalah pihak-pihak tertentu yang sorongkan borang keahlian parti berlogo mata lebam tu. Tapi kalau berangan dapat duk kat barisan Ahli Parlimen Bebas kat Dewan Rakyat nanti... eee... minta maaflah. Memang tak ada harapan langsung.

Jadi marilah kita pakat sambut slogan pembangkang iaitu "Selamatkan Malaysia".... Ya... selamatkan Malaysia dari peliwat dan pemimpin tajaan Barat seperti Anwar. Bebaskan Parlimen daripada ahli-ahlinya yang kaki botol, kaki bogel dan kaki lelaki jambu (ops..!).

Share this

0 Comment to "Soalan cepu mas wartawan: Gagap Khalid menjadi-jadi"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.