04 June 2010

Hakim bahlol....???

"Hakim bahlol..." Ops... Jangan marah aku. Bukan aku yang cakap tapi CIFU Anwar Ibrahim yang cakap. Tapi fikir-fikir betul jugak kata berok sekor ni. Kalau tak bahlol kenapa sampai sekarang kes liwat berok ni dengan Saiful tak settle-settle lagi. Asyik tangguh saja. Semua tuntutan si Kapal tu ditunaikan.  (Hari ini kes ini ditangguh lagi sehingga 14 Julai dgn alasan Kapal nak dapatkan dokumen ... eh, bukan dulu dah mintak?)

Sedangkan pakcik makcik kat kampung pun tau kalau mereka sengaja cari jalan nak tangguh kalau boleh sampai PRU-13. (Dengan harapan pembangkang menang, si berok jadi PM dan kemudian guna kuasa untuk gugurkan dakwaan... Ish... senang beno nak baca!)

Bahlol tak bahlol mana ada OKT kes jenayah seperti ini boleh bebas ke hulu ke hilir, naik kapal terbang pergi luar negara sana sini walhal kalau ikut kes yang sama terhadap orang lain, OKT kena duduk dalam lokap dulu sehingga perbicaraan selesai. Ini tidak, berok sekor ni boleh pula bebas sebebas-bebasnya. Apa kelebihan berok ini berbanding OKT kes liwat lain aku tak taulah.

Aku tak fahamlah dengan sistem kehakiman negara sekarang. Betul kata berok sekor ni dan anak-anak berok yang berada di belakang punggungnya, sistem kehakiman negara dah tak betul. Macam mana si berok yang dituduh melibat bebas berkeliaran sedangkan si mangsa (pengadu) pula yang terpaksa "dipenjarakan". Bukankah ini bahlol namanya...?

Tertanya2 juga aku kenapalah pak-pak menteri kita, hakim-hakim kita, polis-polis kita takut sangat dengan berok sekor ni. Bukannya hebat sangat pun dia. Nak angkat kening pun sekarang ni dah tak larat apa lagi nak angkat ekor (Opss... tapi main ponggok larat lagi... Viagra kan ada!). Makin dibiarkan, makin menggila si berok ni.

Patotnya berok ni ditarik pasport antarabangsanya, disimpan dalam kandang lokap atau kalau nak duduk luar kasi ikat jamin juta-juta. Ini sudahlah tidak ada ikat jamin, boleh pula bebas keluar masuk negara. Macam Malaysia ni bapak dia punya.

Bahlol... bahlol.... memang bahlol.........!!

Share this

2 Responses to "Hakim bahlol....???"

  1. Apapun KAPAKTAJAM, mengesyorkan dan meminta kes Anwar ni disegerakan dan perkara remeh2 yg Apeguam Anwar kemukakan mesti di tolak dan teruskan perbicaraan dan tiada yg menghalang kelangsungannya.

    Apa yg penting perkara harus diselesaikan segera dan dijatuhi hukuman jika didapati bersalah disamping dpt meredakan tsunami politiking yg haru biru skrg. Keadaan ini menyebabkan prestasi pelaburan luar juga tergugat krn merasakan kestabilan politik tidak memberangsangkan.

    KAPAKTAJAM, juga meminta agar Mahkamah perlu perihatin terhadapa kepentingan awam dan tidak memerhatikan kepentingan individu yg dibicarakan. Biar kita simpan sahaja individu ini dan Negara berada dalam keadaan tenang & aman.

    Segerakan perjalanan prosiding mahkamah dan jgn terlampau byk tangguhan.

    Sekian.
    http://www.kapaktajam.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Betul. Kalau hakim tak bahlol, takkan dibiarkan meleret sampai bukti yang tak berkenaan pun dibiarkan saja.

    Anwar Ibrahim and KJ's a joke.

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.