12 August 2010

Pesan untuk UMNO Johor, Ghani Othman

Datuk Ghani Othman, aku nak pesan kat Datuk lain kali kalau nak buat banner PKR tolonglah buat besar-besar sikit supaya seluruh rakyat Johor nampak. Bukannya kecik-kecik taraf parti tak berduit macam tu. Sebagai anak Johor aku malu tengok UMNO duk buat banner taraf banner orang kahwin.

Datuk, satu lagi kalau nak pasang banner dan taruk gambar Tuanku Sultan, tolonglah gambar tuanku tu besar sikit, lebih besar dari muka bakal PM CIFU Anwar dan bakal MB Jimmy Chua tu. Dan banner tu sepatutnya dipasang di sepanjang pantai Lido dan Taman Pelangi supaya senang tuanku menatap wajah baginda di banner tersebut.

Datuk, kalau Datuk nak buat banyak lagi banner untuk promo Jimmy Chua sebagai MB Johor macam Datuk buat tempoh hari, aku ada kawan tukang cetak banner dan dia sudah memberi jaminan akan memberikan harga yang sangat murah sebagai kekagumannya atas kebaikan UMNO Johor nak promosi Jimmy Chua sebagai MB Johor.

Maklum kawan aku tu tak tahu pun kalau UMNO Johor menyokong penuh apek tua macam Jimmy Chua jadi MB Johor sebab setahunya MB Johor misti orang Melayu macam di Perak jugak. Jadi kalau UMNO Johor dan Datuk Ghani baik hati nak "berikan" Johor kepada Jimmy Chua, dia amat mengkaguminya.

Datuk, lepas Datuk buat banner untuk Jimmy Chua, Datuk buatlah sekali banner untuk CIFU Anwar, Kit Siang, Hadi Awang, Zaid Ibrahim dan lain-lain bakal-bakal PM, TPM, menteri-menteri dan para pembesar negeri lain. Kesian mereka sebab Datuk hanya pentingkan Jimmy berbanding lain-lain. Mereka juga mengharapkan sumbangan banner dari Datuk dan UMNO Johor.

Itu saja pesan aku kali ini, Datuk. Aku harap Datuk diberikan rezeki yang lebih murah sempena bulan Ramadan ini atas jasa baik Datuk menaja banner untuk kempen politik Jimmy Chua. Terima kasih Datuk!

Selamat berpuasa!

Share this

2 Responses to "Pesan untuk UMNO Johor, Ghani Othman"

  1. Memanglah kebiasaan orang yang selalu baling najis sendiri kepada orang lain sukalah dia mengistiharkan najis yang ada di bajunya itu sebagai najis orang lain. Mashaallah.

    ReplyDelete
  2. Salam..MTB org johor ke???..Johorean..Johore..

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.