23 August 2010

Umat Islam di Malaysia dah makin nazak!

Apa nak jadi umat Islam di Malaysia? Pemimpin kafir harbi didoakan kesejahteraan, pemimpin Islam didoakan pecah perut. Itulah nazaknya perpecahan umat Islam di Malaysia sekarang hanya kerana politik.

Di Pulau Pinang, khatib doakan kesejahteraan kepada LGE yang jelas-jelas kafir harbi dalam khutbah Jumaat sejak setahun lalu (ikut pengakuannya sendiri) dan Nik Aziz pula pernah doakan PM, Najib agar pecah perut! Masya-Allah. Apa nak jadi dengan umat Islam di Malaysia ini?

Sekarang ini hanya kerana politik mereka permainkan Islam. Konon nak tengakkan hukum Hudud dan perjuangan ke arah negara Islam, tapi kalau macam ni rupanya aku tak tahulah apa akan jadi Malaysia kalau parti yang mengaku menegakkan Islam ini memerintah negara. Hancur lebur.

Pasal tulah gamaknya Karpal Singh tak mahu mereka laksanakan hukum Hudud sebab tahu mesti caca-marba, tak konsistan dan tak tentu hala. Silap-silap kalau bicara seorang pencuri tu mereka akan tanya dari parti mana. Kalau pencuri tu orang UMNO, hukumannya potong tangan, kalau dari pakatan, oh dimaafkan!

Dah lah tu, mereka sekarang begitu kuat berbohong, dari tahap imam masjid sampailah pemimpin tertinggi, semata-mata nak tutup kesalahan atau menghalalkan sahaja apa yang mereka lakukan supaya menampakkan kepada rakyat apa yang mereka buat itu benar. Rakyat yang bodoh, duduk bawah tempurung dan penyokong totok akan mengangguk dan mengiyakan saja apa yang mereka buat. Tak kurang juga yang bersubahat.

Apakah pemimpin dan parti seperti ini yang diharapkan untuk menerajui negara dan membawa negara ke arah kemakmuran dan kejayaan dalam segala hal masa depan?

Fikirlah sendiri! Kalau aku.. selisih malaikat 44!!

Share this

1 Response to "Umat Islam di Malaysia dah makin nazak!"

  1. meruncing!!! dah sampai masanya orang Melayu bertindak bijak, walaupun mendapat tentangan dari bAhlul pas...

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.