19 October 2010

Perhimpunan UMNO lagi...

Rasanya baru je UMNO mengadakan perhimpunannya sedar tak sedar parti itu berhimpun lagi kali ini di Dewan Merdeka PWTC. Macam-macam perkara yang akan dibahas dan diusulkan oleh para perwakilan. Tapi topik-topik utama yang bakal menjadi hangat ialah soal PRU-13, hak-hak orang Melayu dan Islam, perpaduan kaum dan tidak kurang menarik ialah Model Baru Politik yang dicetuskan oleh Najib.

Satu je aku nak tanya UMNO ni. Semua usul-usul yang dibahas dengan panjang lebar dengan pelbagai lenggok dan gaya oleh perwakilan pada PAU dulu dah dilaksanakan atau belum? Atau semua usul-usul itu macam dibuai angin lalu... Habis perhimpunan habislah. Tapi aku rasa UMNO tak macam tu. UMNO bukan parti cabok macam PIBG sekolah tapi UMNO ialah pertubuhan terbesar di negara ini.

Aku harapkan perhimpunan UMNO kali ini dapat cari jalan penyelesaian bagaimana nak berhadapan dengan PRU-13 akan datang selain dapat menggariskan bentuk-bentuk "gaya politik baru" yang dicetuskan oleh Najib sebelum ini. Jangan hanya cetuskan idea tetapi realitinya UMNO terus juga junub macam sebelum ini.

Tengoklah pada PAU lalu bukan main lantang masing-masing menjeritkan "perubahan" konon nak bawa perubahan pada UMNO, Pemuda, Wanita atau Puteri tetapi walhasil sekarang apa perubahan yang dibawa rakyat tak nampak. Pemuda dan Puteri pula bila kena smash skit dah melenting. Marah, merajuk.. bukan nak bermuhasabah diri.

Ingatlah walau apa pun perubahan nak dibuat oleh UMNO atau nak bawa model baru politik, tetapi matlamatnya ialah untuk rakyat yang mengundi mereka dalam pilihan raya. Bukannya untuk para pengundi pada mesyuarat bahagian UMNO sahaja dan kepada rakyat nun di luar negara sana.

Kalau nak buat perubahan, buatlah perkara yang kelihatan dan boleh dimomokkan kepada rakyat, bukannya perubahan yang tersembunyi, tersirat. Rakyat malas nak fikir apa yang telah UMNO lakukan secara tersirat tetapi mereka nak lihat apa yang tersurat.

Share this

1 Response to "Perhimpunan UMNO lagi..."

  1. Nak pinjam kata Upin Ipin - Betul.Betul.Betul!!!

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.