04 October 2010

Siapa tersungkur.... Dr. M atau Azmin?

Sedap benar bahasa Azmin Ali menggelarkan Tun Dr. Mahathir yang kini sedang dirawat di hospital Melbourne, Australia kerana kesihatannya sedikit terganggu sebagai "orang yang tersungkur". Sebelum Azmin kata macam itu, sepatutnya dia tengok dirinya sendiri siapa sebenarnya yang tersungkur.

Tun Dr. Mahathir yang dikatakan "tersungkur" di Melbourne dikhabarkan sudah semakin pulih. Malah beberapa keping gambar yang MTB terima dari seseorang juga menunjukkan negarawan ulung yang disanjung kebanyakan pemimpin dunia itu kelihatan ceria di samping isteri tersayang, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali

Tetapi Azmin yang kini nak bertanding kerusi no.2 dalam PKR (dengan sokongan CIFU Anwar) pula yang menampakkan tanda-tanda tersungkur. Tengoklah sambutan yang diterima ketika berucap pada mesyuarat cabang Gombak, kawasan beliau sendiri semalam. Tak sampai 100 orang beb! (Tapi pelik, masa mengundi dia boleh menang 300 undi berbanding lawannya... huhu Azmin pakai pengundi hantu ke?)

Aku nak bagi tahu kat Azmin yang sebenarnya Tun. Dr. Mahathir tak pernah tersungkur pun dan tidak akan tersungkur baik sepanjang 21 tahun menjadi PM atau selepas beliau bersara sehingga kini. Usianya sudah  85 tahun.

Tapi yang tersungkur ialah Anwar Ibrahim. Belum capai hajat jadi PM dah tersungkur di bawah bontot Azizan tahun 1999 dulu. Lepas tu tersungkur di Sungai Buluh. Sekarang ini dia tersungkur pula di bawah bontot Saiful Bukhari dan Azmin, kau sendiri pun dah tersungkur di bawah bontot Anwar.

Azmin.. Azmin! Kok ye pun nak menang jawatan Timbalan Presiden PKR, tak usahlah nak perlekehkan orang lain. Tunjukkan kemantapan diri sendiri dulu baru boleh mengata orang. Malang si Azmin malang... Harapan nak jadi orang no. 2 dalam PKR bakal ditentang oleh Presidennya sendiri.

Share this

2 Responses to "Siapa tersungkur.... Dr. M atau Azmin?"

  1. Setidak-tidaknya, Tun dah menjangkau usia 85 tahun.

    Azmin?
    60 pun belum tentu.

    Insaflah....

    ReplyDelete
  2. Itulah yang dikatakan 'gigit tangan orang yang menyuap' tanpa DrM sapa Azmin tu? Adik beradik pun tak terima! Apa mau cerita?

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.