09 November 2010

Zaid si Lebai Malang!

Setahun lepas aku dah tulis pasal nasib yang bakal menimpa Zaid Ibrahim dalam PKR Dalam tulisan aku pasal PKR sebagai parti anak-beranak antara perkara yang aku tulis...
Zaid... Zaid...! Kesihan kat kau. Itulah masa dalam UMNO dulu kamu sombong, bongkak, cakap orang tak nak dengar konon engkaulah paling pandai dalam UMNO, lebih pandai dari Presiden UMNO (pada masa tu). Kau tak tau ke yang PKR tu parti anak beranak? Kamu-kamu semua hanyalah jadi balaci yang diberi tugas untuk membolehkan cita-cita peribadinya tercapai... cita-cita nak jadi PM.
 Selanjutnya baca di sini!

Dan kini apa yang aku katakan sudah jadi kenyataan. Hasrat Zaid nak menjadi orang no. 2 dalam PKR dihalang dengan pelbagai cara bagi memastikan kegagalannya. Sebabnya PKR adalah milik "Anwar Ibrahim & Family". Tak mungkin orang luar ada chance nak dapat tempat.

Kalaulah Zaid baca blog aku tu atau dengar pandangan aku (serta ramai lagi yang lain) sudah pasti nasib Zaid tidak seperti Lebai Malang. Tak apalah Zaid, keluarlah dari parti anak beranak tu dan tak payahlah nak berpolitik lagi. Kalau nak berpolitik juga, kau buatlah parti sendiri. Kau boleh buat jadi presiden dan buat perlembagaan sesuka hati kau.

Share this

0 Comment to "Zaid si Lebai Malang!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.