24 December 2010

Anwar hanya penjual ubat kurap kat pasar malam....

Betullah apa yang Nazri Aziz cakap. Anwar ni taraf pasar malam je. Tak lebih dari itu. Sebab itulah dia hanya berani beri penjelasan tentang isu Apco kat pasar-pasar malam atau ceramah-ceramah ceruk kampung, tapi bila suruh beri penjelasan kat Parlimen, tak berani pun.

Hari tu bukan main lagi dia jaja konon Apco yang bagi idea buat konsep 1Malaysia iaitu sama dengan One Israel. Tapi bila Nazri dedahkan dua dokumen membuktikan Apco tak terlibat dalam kedua-dua gagasan itu, dia sudah pusing itu cerita daa!

Inilah gaya penjual ubat kurap kat pasar malam bila dia duk cerita bukan main mujarab lagi ubat kurapnya. Habis dikelentong orang yang pergi pasar malam. Makcik-makcik yang pergi nak beli apam balik, ayam golek atau sayur kampung pun boleh tertarik. Maka berduyun-duyun orang kampung datang nak dengar celoteh penjual ubat kurap ni. Tapi percayalah, bila dah habis celoteh adalah sorang dua yang percaya lalu membelinya.

Teringat aku cerita P. Ramlee, Do Re Mi yang terpaksa jual ubat palsu sebab terdesak nak cari duit. Gitulah rupanya Anwar sekarang ini. Sebab terdesak nak selamatkan diri dari menghadapi hukuman akibat penzinaan luar tabiinya, maka dia mencari apa sahaja isu untuk dijaja dan dijual di pasar malam.  Macam aku kata sebelum ini, dia sengaja mahukan dirinya digantung oleh Parlimen, sebabnya supaya ia ada modal baru nak dijual kepada rakyat.

Tapi percayalah, air liur Anwar sudah tidak laku. Rakyat tidak lagi berada di belakangnya sepertimana tahun 1999 ketika dia dipecat dahulu. Kalau dahulu, setiap perkataan yang keluar dari mulutnya ditelan bulat-bulat tetapi hari ini sudah berbeza. Kalau tak percaya tanyalah puak-puak pro-reformasi dahulu. Di mana mereka sekarang? Tanyalah para pendemonstrasi reformasi dahulu, apakah mereka masih sanggup turun di jalan-jalan nak pertahankan Anwar (lagi?)

Tanyalah juga para blogger yang menyokong perjuangan mereka dahulu... Di mana mereka sekarang? Kalau mereka-mereka ini membaca blog aku, sila sampaikan apa yang korang dapat selepas turun di jalanan, kena sembur air dan gas pemedih mata FRU, kena belantan polis, masuk lokap atau paling tidak berhujan berpanas semata-mata nak pertahankan Anwar. Apa yang korang dapat sekarang?

Ini aku tak mahu jawab tapi koranglah jawab sendiri. Sebab bagi aku Anwar hanyalah penjual ubat kurap kat pasar malam dan kalau kalau terbeli ubatnya tetapi mendapati ia tidak mujarab atau ubat palsu, jangan salahkan Anwar tetapi salahkan diri sendiri sebab percaya kepada si penjual ubat.

Share this

1 Response to "Anwar hanya penjual ubat kurap kat pasar malam...."

  1. Dah lah tu Anwar tak bayar pun sewa tapak pasar malam tu......

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.