20 December 2011

Kalau Anwar boleh kenapa Mulan tak boleh?

Nah kau...!! Inilah penangan perangai bawaan mamat yang berangan-angan mat jenin nak jadi Perdana Menteri. Bayangkan ini dia belum jadi PM. Kalau dah jadi PM aku tataulah apa nak jadi dengan negara ni. Maklum Pas pun tak mau dah negara Islam, nak negara kebajikan.

Apa pun aku sokong Mulan ni... bukan sebab aku spesis mereka tapi sebab pendirian dia. Betul juga, kalau Anwar boleh malah dipuja dan diagungkan, kenapa dia tak boleh? Apa beza Anwar dengan Mulan?

Huhu... terbaik bro... eh nyah! Auw!

17 December 2011

Interlok lagi.... bosan ah!

Tak habis-habis lagi pasal Interlok rupanya. Dulu heboh puak-puak ni yang tersinggung dengan beberapa ayat yang ditulis oleh Abdullah Hussein, si penulis novel itu konon menyentuh perihal kaum mereka. Sebab nak jaga hati mereka, kerajaan putuskan ayat-ayat yang ada perkataan yang tak boleh diterima kaum mereka ditukar. Penulis novelnya pun setuju, walau pun berat hati.

Maka novel Interlok yang digunakan oleh pelajar sebagai buku teks di sekolah pun dicetak semula dengan menggantikan perkataan-perkataan yang kaum mereka tak boleh baca, dengar dan tengok (puak yang tak boleh terima asal-usul mereka). Aku ingat kos cetak semula buku novel tu boleh cecah ratusan ribu ringgitlah. Maklum yang nak guna pun bukan sedikit.

Tup tup hari ini Timbalan Presiden MIC mengumumkan Interlok tidak akan digunakan di sekolah-sekolah mulai 2012. Dulu masa awal-awal dulu dia juga umum perkara yang sama -- mendahului Menteri Pelajaran -- dengan mengumumkan penarikan balik Interlok. Kali ini beliau sekali lagi membuat pengumuman tersebut. Aku tak tahulah sama ada pengumuman yang dibuat beliau itu diketahui oleh Muhyiddin selaku TPM dan Menteri Pelajaran atau tidak.

Kenyataan Menteri Pelajaran berhubung kedudukan Interlok Mac lalu... sekarang lain pula ceritanya...!! Hemmmm tak faham!
Tapi dalam Buletin Utama tadi, dia menyatakan perkara itu sudah diputuskan dalam mesyuarat Kabinet dan Muhyiddin sendiri bersetuju untuk tidak menggunakan novel tersebut sebagai buku teks di sekolah mulai tahun depan. Kalau betul apa yang dikatakan Subramaniam itu, apakah bermakna keputusan yang dibuat oleh Menteri Pelajaran berhubung Interlok juga bersifat "flip-flop"?

Hemm... kalau betullah keputusan Kabinet sedemikian, aku nak tanya juga tidakkah satu pembaziran apabila Interlok yang dicetak semula dengan pindaan bahagian-bahagian dianggap sensitif telah dibuat dengan kos yang bukan sedikit, tetapi akhirnya semua buku-buku itu kemudian dicampak ke dalam sungai, sebab tidak berguna lagi.

Apakah keputusan menarik balik Interlok sebagai teks sebagai satu lagi "umpan" pilihan raya bagi memancing undi pengundi India untuk memberi sokongan kepada MIC dan BN? Entahlah...




Nota: MTB tunggu kenyataan Menteri Pelajaran mengenai hal ini...

16 December 2011

Satu lagi sebab kenapa Anwar suka pergi Thailand!

Pramugari "bapok" yang digunakan oleh syarikat penerbangan Thailand!
Ho... ho.... baru aku tahu kenapa Anwar suka sangat pergi Thailand. Selain nak mengurut dan mengamput, rupa-rupanya Thailand adalah negara yang mengiktiraf kumpulan LGBT ni rupanya. Selepas diadakan Miss Bapok setiap tahun, terbaru sebuah syarikat penerbangan negara itu menggunakan "ladyboy" sebagai pramugari.

Hu...hu... Gamaknya kalau pembangkang rampas Putrajaya  sudah pasti syarikat penerbangan ini akan dibenarkan membuat penerbangan terus ke KLIA....

Baca cerita pasal pramugari pondan ini:

Thai “ladyboy” flight attendants take to the skies 
 

BANGKOK, Dec 16  - Thai transsexual ladyboys are taking to the air as flight attendants for a new airline, a move that some said could be a key step towards still broader acceptance in a nation where they are already unusually visible.

Known as “katoeys” or “ladyboys,” transgenders and transsexuals hold mainstream jobs in a variety of fields in Thailand. They are especially common in cosmetics shops or health stores, which almost always have a ladyboy shop assistant.


Working for new charter airline PC Air, transsexual flight attendants including 22-year-old Tanyarat Jirapatpakorn made their debut on a flight from Bangkok to the southern city of Surat Thani on Thursday, serving drinks and snacks and carrying out safety demonstrations.


“This is the beginning of the acceptance of transsexuals in Thailand, giving the opportunity for us to work in various fields,” said Tanyarat.


“Maybe in the future we can get any job that transsexuals never did before, such as police, soldiers or even pilots.”
 

PC Air, whose name comes from the initials of president Peter Chan, originally planned only to hire male and female flight attendants, but changed its mind after more than 100 transsexuals and transvestites applied as well.

Four were chosen, along with 19 female and 7 male flight attendants. The airline said qualifications for the ladyboy flight attendants were the same as for female flight attendants, with the additional provisos that they be like women in how they walked and talked, and have a feminine voice. -
Sumber: Reuters


-------------
P/S: Ramai mat-mat jambu dalam Sungai Buloh dah risau sebab bapak pejuang LGBT bakal jadi jiran.... Habislah barai bontot budak-budak ni selepas 10 Januari nanti... huhu

27 November 2011

Harimau Muda kalah bukan kerana Shida Harmi...

Betul ke ugutan Shida Harmi jejaskan persembahan Apek malam ini?
Jangan salahkan Khairul Fahmi atau Apek atas kekalahan skuad Olimpik kita di tangan Bahrain malam ini. Dan jangan juga salahkan Shida Harmi. Kekalahan Harimau Muda malam ini adalah kerana para pemain kita merasa selesa selepas mendahului 2-0. Kita lalai dan kita cuai...

Benar ramai yang tidak boleh terima hakikat bahawa kita kalah selepas mendahului 2-0 dan kita kalah kepada pasukan yang bermain 10 orang dan kita kalah hasil tiga jaringan Bahrain dalam masa 5 minit. Tetapi itulah bola sepak. Bola itu bulat.

Tapi jangan sesekali salahkan Apek atau wanita yang didakwa kekasih gelapnya, Shida Harmi yang mendakwa pernah ditiduri Apek. Tidak... tidak... ia tiada kaitan dengan kekalahan skuad Harimau Muda malam ini. Apek sudah bermain cemerlang malam ini tetapi apakan daya bermain bola itu bukan bergantung kepada seorang pemain, tetapi libatkan satu pasukan.

Sungguh kekalahan para pemain muda kita kepada Bahrain 2-3 selepas kita selesa mendahului 2-0 dan tatkala Bahrain hanya bermain 10 orang benar-benar mematangkan pemain kita. Jangan cepat leka dan jangan cepat rasa selesa. Itulah permainan bola sepak dan terimalah hakikat.

Apek juga perlu belajar dari kekalahan malam ini bahawa dia tidak boleh leka dan tidak boleh rasa selesa dengan populariti, kemewahan dan kesenangan yang dikecapi sekarang. Sungguh dengan kelalaian Apek dan juga para pemain bola kita yang kini semakin digilai oleh ramai gadis, mereka akan rosak dan kerjayanya sebagai pemain bola sepak tidak akan sampai ke puncak.

Anggaplah kejayaan menang emas Sukan SEA adalah permulaan awal perjalanan hidup kesemua pemain remaja kita termasuk Apek, Nazmi Faiz dan lain-lain. Sungguh, jika kalian semua mula berjinak-jinak dengan kelab-kelab malam dan mula dihimpit ramai gadis, maka tidak akan ke manalah karier bola sepak kalian/

Kalian semua adalah aset negara yang kini sedang dibentuk untuk membangkitkan semula nama Malaysia di persada bola sepak Asia kalau tidak dunia sekalipun. Dan malam ini adalah pengajarannya bukan saja dalam permainan bola sepak tetapi juga dalam kehidupan harian.

Fikir-fikirkanlah...

Perangai "Piss Ass Ass Aaiii" pun dah macam Anwar (Update)

Gambar yang buatkan "Piss Ass Ass Aaii" dan seluruh rakyat Indon sakit hati....
Nampaknya perangai "Piss Ass Ass Aaii" dah macam Anwarlah. Mana tidaknya bila mereka kalah dengan Harimau Muda masa Sukan SEA (bukan sekali beb, dua kali tuu...) mereka mula nak salahkan pengadil perlawanan. Puak "Piss Ass Ass Aaii" nak bawak isu pengadilan masa final Sukan SEA ke FIFA konon pengadil Jopun (apo nama ntah... lupa) memihak kepada Malaysia. Itu pasal pasukannya kalah.

Hahaha... Betul tak? Sama tak dengan perangai Anwar? Dia yang buat salah... dia yang meliwat Saiful dan dia yang terkantoi bersetubuh dengan amoi, kemudian dia nak salahkan sistem kehakimanlah, nak salahkan Najiblah, Rosmahlah, UMNO-lah dan semua-semuanyalah. Pokoknya dia memang tak salah walaupun terang-terang dalam video rambut itu rambut dia, perut itu perut dia dan punai itu pun punai dia.

Inilah hasil "kempen simpati" tak henti-henti Anwar di Indonesia sampaikan "Piss Ass Ass Aaii" pun dah terikut-ikut perangai peliwat ni. Bila bola sepak Indonesia dah kalah dia nak salahkan pengadil walhal kekalahan pasukannya bukan sekali dengan Malaysia tapi dua kali. Yang final tu lagilah, kalah sepakan penalti. Tak kan itu pun nak salahkan pengadil?

Ish... ish... ish... Nampak sangat "Piss Ass Ass Aaii" bodoh takat piang punya. Tapi dia lupa, sebelum dia nak report kat FIFA pasal muta pengadilan, banyak negara peserta (bukan Malaysia saja) yang persoal tentang mutu para "wasit" yang mengadili acara-acara lain khususnya acara tempur yang banyak berat sebelah.

Itu belum ambil kira perangai penonton yang menghina dan mengejek lagu kebangsaan negara lain, isu keselamatan pemain dan pegawai pasukan lawan dan macam-macam isu yang boleh diadukan ke badan olimpik dunia. Tapi kita (dan negara lain) malas nak buat je sebab ingat negara serantau. Kalau tidak aku ingat lepas ni Indon kena black-list tak boleh anjur sukan atau tuan rumah bola.

Satu saja pesan aku kepada "Piss Ass Ass Aaii" ni... Apa ingat pemain Malaysia ni main bodoh sangat ke sampai perlukan pengadil untuk menagih kemenangan?Yang jelas Indon main hebat tapi Harimau Muda lagi hebat....

Huhu...

25 November 2011

Pinda AUKU... Ribuan mahasiswa berdemo

Ribuan mahasiswa di seluruh negara berdemo secara aman hari ini ekoran langkah kerajaan meminda AUKU yang membolehkan mahasiswa dan pelajar berusia 21 tahun ke atas terlibat dalam politik di luar kampus.

Di UIA ribuan mahasiswa kebanyakannya berkopiah putih dan bertudung labuh berdemo di depan masjid UIA menyatakan sokongan mereka terhadap pindaan AUKU tersebut. Di UM, ribuan lagi turut mengadakan demo serupa di depan Perdana Siswa untuk menyatakan sokongan mereka terhadap langkah terbaru kerajaan itu. Aku dapat tahu demo-demo serupa turut diadakan di UPM, UKM, UUM, USM, UTM...

Huhu... Harap bertenang wahai pembaca MTB!

Itu semua adalah pandangan aku saja bila kerajaan mengambil langkah memindah Seksyen 15 AUKU 1974 seperti diumum oleh PM di Dewan Rakyat semalam. Realitinya tiada sebarang demo sedemikian. Malah keadaan di kampus juga tenang-tenang sahaja, seolah-olah tiada peristiwa besar berlaku melibatkan kehidupan mereka.

Sebabnya jumlah yang nak berpolitik di kalangan mahasiswa sebetulnya boleh dikira dengan jari kerana sebahagian besar lagi lebih suka menumpukan perhatian kepada pelajaran mereka, tugasan-tugasan yang nak kena siapkan, tesis-tesis yang perlu diperkukuhkan dan lain-lain. Mereka tiada masa nak berpolitik, melainkan politik kampus setiap tahun apabila diadakan pemilihan wakil pelajar.

Mereka yang kerap ikut berpolitik di luar kampus terutama yang menyertai pembangkang tidaklah sebesar mana. Peratusnya kecil berbanding jumlah keseluruhan. Kebanyakan mereka hanya menjadi pengikut dan pak turut. Selebihnya sekadar untuk berseronok.

Jadi aku tidak pasti kenapa AUKU perlu diubah bagi membenarkan seluruh mahasiswa berusia 21 tahun ke atas menceburi bidang politik jika hanya sekadar mahu memenuhi tuntutan beberapa kerat mahasiswa, dan yang kebanyakan mereka condong kepada parti-parti pembangkang. Aku juga tertanya-tanya bagaimana mahu menghalang mereka ini membawa politik kepartian di dalam kampus, sedangkan di luar kampus mereka dibenarkan.

Contoh paling mudah, apabila seorang mahasiswa ini menyertai sebuah parti politik, contoh Pas, di luar kampus. Lalu apa langkah pihak universiti mahu menghalang mereka ini membawa dakyah sama ke dalam kampus? Apakah langkah universiti menghalang mereka menghasut mahasiswa lain agar menyertai mereka, dan apakah langkah universiti menghalang mereka membawa risalah-risalah politik di luar sana ke dalam kampus?

Hemm... tak tahulah andai pihak universiti mempunyai mekanisme untuk menghalang politik kepartian di luar sana di bawa ke dalam kampus. Sebab akan timbul banyak persoalan di sebaliknya.

Jadi, berapa peratus mahasiswa yang sokong pindaan AUKU ini? Berapa peratus tak sokong? Berapa ramai yang ambil peduli dan berapa ramai yang tidak peduli? Mungkin pak timbalan menteri jaga mahasiswa ni boleh buat kira-kira...

24 November 2011

Harimau Muda kalah tapi tiada siapa yang marah....

Skuad Olimpik Harimau Muda
Harimau Muda tunduk 0-2 di tangan Syria pada kelayakan Olimpik di Stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi tetapi aku percaya sehingga petang ini tiada sebarang suara kemarahan kedengaran di kalangan peminat bola sepak tanah air. Semua mengakui bahawa punca kekalahan kita adalah kerana keletihan.

Masakan tidak. Selepas berhempas pulas sepanjang Sukan SEA di Jakarta sehingga mereka mempertahankan pingat emas (ibu segala pingat) dua hari lepas, malam tadi mereka turun padang lagi untuk berdepan dengan Syria dan seperti dijangka hampir semua pemain kita longlai terutama di separuh masa kedua.

Namun sepandangan aku Syria tidaklah sehebat mana. Di separuh masa pertama amat jelas Harimau Muda mampu mengaum dan menjaringkan gol jika skuad ini mempunyai pemain seperti Safee Sali. Malang, oleh kerana kita ketandusan pemain yang mampu menjaringkan gol (ditambah dengan kecedaraan beberapa tonggak) maka kita tertewas. Jelas sekali Syria menang kerana para pemain mereka lebih cergas daripada Harimau Muda.

Ahmad Fakhri Saarani dan Tamilarasu jelas tidak layak berada di barisan depan kerana penyudah mereka sangat buruk walaupun banyak peluang terhidang terutama pada separuh masa pertama (bahkan sejak Sukan SEA lagi). Apakan daya Ong Kim Swee tiada pilihan melainkan menurunkan kedua-dua pemain itu. Ibarat tiada rotan, akar pun jadi. Maka jadilah seperti itu.

Tak apa... Aku dan seluruh peminat bola sepak negara tidak kecewa dengan kekalahan malam tadi kerana kami semua sudah puas dengan kejayaan Khairul Fahmi dan rakan-rakan mengganyang Indonesia sebanyak dua kali termasuk di perlawanan akhir Sukan SEA.

Dan aku percaya dengan kembalinya beberapa tonggak utama Harimau Muda, aku yakin dan percaya perlawanan menentang Bahrain Ahad ini amat-amat berbeza....

Ayuh Harimau Muda....!!

21 November 2011

Muahahaha.... Garuda patah sayap dikaki Malingsia! (Updated!)

Takziah buat dua penyokong Indonesia yang meninggal dunia ketika berasak-asak di Stadium Gelora Bung Karno ketika menyaksikan perlawanan akhir Sukan SEA antara Indonesia dan Malaysia.
Wow...!! Puas... puas... kepuasan berganda! Tak dapat aku nak gambarkan betapa gembiranya aku dan seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa, tak kira di mana berada melihat Garuda tersungkur lagi di kaki Harimau. Paling manis kemenangan Malaysia meraih emas di Gelora Bung Karno melenyapkan keangkuhan, kesombongan dan kebongkakan Indonesia selama ini.

Mana laungan malingsia? mana sorakan ketika lagu Negaraku dinyanyikan. Mana... mana?? Semuanya sudah diratah oleh sang Harimau. Biarpun menerusi jaringan penalti tetapi tiada siapa peduli. Yang penting Indonesia tewas dan tewasnya di kaki si Malingsia!

Puas... amat puas...! Aku percaya malam ini buat kesekian kalinya 240 juta rakyat Indon tak tidur lela kerana asyik memikirkan maruahnya yang sudah dicalar oleh Malingsia. Media-media Indonesia menggila mencari punca kekalahan. Mau salahkan pengadil? Penjaga garisan? Atau mau salahkan pemain mereka yang gagal menjaringkan gol ketika mengambil sepakan penalti?

Muahahaha...

Apa pun tahniah buat Badrul Bakhtiar, Khairul Fahmi dan rakan-rakan skuad Sukan SEA kali ini kerana berjaya mengekang asakan Indonesia. Terus terang aku katakan permainan kedua-dua pasukan seimbang dan kedua-dua mempunyai banyak peluang untuk menjaringkan gol. Cuma nasib menyebelahi kita. Mungkin balasan Allah kepada seluruh rakyat Indonesia yang begitu bencikan Malaysia.

Kemenangan pasukan bola sepak juga dikatakan merupakan pingat emas ke-60 negara, iaitu sasaran terbaru kontinjen negara selepas berjaya melepasi 45 pingat emas mengikut sasaran awal. Jika benar itu adalah pingat ke-60 bermakna kita memperoleh kejayaan berganda... mempertahankan emas bola sepak dan mencapai sasaran 60 emas!**


HIDUP MALAYSIA! MALAYSIA BOLEH!!

Ganyang Indonesia.... selamatkan Rossa! Huhu...



** NOTA: Kita gagal capai sasaran 60 emas... cuma 59!

HOT TOPIC! Harimau Muda cakar Garuda!

TERKINI:
Saksikan siaran langsung perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA XXVI antara Malaysia dan Indonesia menerusi online...

Ramalan aku: Harimau Muda ratah Garuda 2-0
HOT TOPIC hari ini.... Pertemuan Malaysia, sang Harimau Muda menentang sang Garuda dalam aksi bola sepak merebut pingat emas Sukan SEA ke-26 yang akan berlangsung di Gelor Bung Karno, Jakarta. Di peringkat kumpulan sang Harimau Muda sudah berjaya mencakar Garuda 1-0 sampai lebih 90,000 penonton gila babi Indon terkedu.

Malam ini mereka akan bertemu lagi di final Sukan SEA.

Aku percaya pertembungan kedua-dua pasukan malam ini cukup sengit dan penuh dramatik. Penonton Indon (seperti biasa) akan terus mengejek pasukan negara, lagu Negaraku atau Jalur Gemilang dan pemain-pemain Indon juga akan berbuat apa sahaja untuk kalahkan Malaysia bagi membalas dendam kekalahan mereka di peringkat kumpulan dan dendam kesumat kerana gagal meraih kejuaraan Piala AFF tempoh hari.

Menjelang pertemuan kedua-dua pasukan ini, aku cuma bimbangkan dua perkara iaitu:

(1) Keselamatan para pemain serta pegawai Malaysia - Para penonton fanatik Indon akan berbuat apa sahaja untuk mengganggu pihak Malaysia termasuk "menyerang" pemain kita.

Lalu apakah keselamatan mereka benar-benar terjamin? Jika tidak, perlukah kita menarik diri dari perlawanan itu dan biarkan seluruh dunia tahu betapa tidak bertamadunnya para penyokong Indonesia. Sekurang-kurangnya menyedarkan pihak majlis olimpik antarabangsa betapa buruknya perangai rakyat Indonesia yang tidak langsung mempunyai semangat kesukanan terutama berhadapan dengan Malaysia.

(2) Kemungkinan pemain Indon bermain kasar sehingga boleh mencederakan pemain kita. Aku percaya andai Indon ketinggalan atau cenderung untuk kali lagi, para pemain Indon akan bersikap gila babi dengan berusaha untuk mencederakan pemain kita. Hal sama berlaku ketika perlawanan peringkat kumpulan sehinggakan beberapa tonggak utama kita mengalami kecederaan.

Jika ini berlaku sudah pasti para pemain kita akan bermain berhati-hati kerana bimbang jika cedera, mereka tidak berpeluang untuk bermain pada perlawanan kelayakan Olimpik menentang Syria Rabu ini. Dan kecederaan demi kecederaan yang bakal dialami pemain negara juga menjejaskan permainan kita menentang Syria.

Bagaimanapun aku harap Harimau Muda mengulangi kejayaan mereka mencakar dan membaham Garuda yang angkuh, sombong dan bongkak itu. Malaysia Boleh!

19 November 2011

Selepas calon recycle BN Perlis nak letak calon tak sihat pulak?

Apa dah jadi ni Mat Isa? Semalam hang kata hang akan letak calon-calon recycle untuk PRU-13 nanti dengan alasan calon recycle pun boleh menang. Hari ini hang duk kata nak letak calon yang tak sihat pula asalkan depa ni berwibawa.

Aku tataulah akai Mat Isa ni tahap mana. Kalau dah tak sihat tu, berwibawa tang mana sekali pun tak guna. Sebabnya takut nanti lepaih sebulan menang PRU-13 dah kena buat pilihan raya kecil pulak sebab calonnya dan jalan, tak sempat nak tunjuk kewibawaannya. Kalau lagu tu, wat pa lagi duk sibuk-sibuk letak depa jadi calon.

Aku pun sokong cadangan beberapa pihak dulu supaya calon-calon PRU akan datang disertakan dengan sijil pemeriksaan kesihatan. Yalah nak pastikan juga depa ni bebas penyakit jantung, kencing manis, batu karang dan segala macam penyakit kronik lain. Yalah muda tak semestinya sihat, tua pula tak semesti sakit-sakitan.

Jadi Mat Isa... Aku nak tanya, kat Perlis ni dah tadak calon muda dan sihat lagi ka nak diketengahkan pada PRU-13 nanti sampai terpaksa duk kitar semula calon walaupun tau depa tu bukan sihat sangat.

Mat Isa kenalah jenguk-jenguk sikit cawangan dan bahagian tu. Mana tau jumpa calon-calon winnable, berwibawa dan sihat. Perlis bukannya besar mana pun. Ramai tu... Cuma rajin sikit dan jangan cuma duk pikiaq kawan-kawan kat sekeliling je.

Sekadar nasihat!

18 November 2011

PRU-13: BN Perlis nak ambik calon recycle jeh...

Awal-awal lagi Pengerusi BN Perlis, DS Mat Isa Sabu beritahu bahawa BN Perlis akan menggunakan calon-calon recycle pada PRU-13 nanti. Mat Isa kata kalau dia sebagai calon recycle boleh menang pada PRU-12 lalu apa salahnya kalau pilihan raya nanti dia letakkan calon-calon recycle jugak? Macam biasa modalnya "winnable candidate!"

Macam aku kata sebelum ini, nampaknya winnable candidate akan jadi modal utama mereka yang bercadang nak bertanding atau bertanding lagi pada PRU-13 nanti. Masing-masing pakat mengaku merekalah winnable candidate. Ketua bahagian, ketua cawangan, ketua Pemuda, wanita semua mengaku mereka winnable candidate. Tak caya? Tanyalah rakyat di bawah.. (Ehem rakyat yang sokong depalah! Yang tak sokong jangan tanya nooo...!)

Kalau sungguh bagai dikata oleh Mat Isa, maknanya nama-nama seperti Azmi Khalid, Radzi Sheikh Ahmad dan lain-lain akan dicalonkan semulalah. Mereka inikan recycle candidate... Janji menang (betul ke?). Hemm kalau macam tu, maka calon-calon BN Perlis nanti bakal dibarisi calon warga emaslah ya. Tak ada chance laa yang muda-muda nak masuk calon, awal-awal kena cantas!

Macam aku kata sebelum ini, benchmark "winnable candidate" ni sebetulnya tak jelas atau tidak dijelaskan oleh Najib. Apa yang diberitahu calon yang diterima rakyat, disenangi rakyat. Kalau lagu tu maknanya semua yang nak menjadi calon mengaku mereka diterima rakyat, disenangi rakyat dan boleh menang. Habis macam mana nak ukur calon boleh menang ni? Takkan masa keputusan PRU-13 baru boleh tahu siapa calon boleh menang siapa tak boleh menang.

Memang payah....

Tapi aku rasa Najib mempunyai formula untuk memilih calon pada PRU-13 nanti. Mat Isa boleh saja menyenaraikan calon recycle tetapi yang penentunya ialah Najib. Beliau dibantu dengan sumber maklumat yang dikumpul kenal yang mana satu calon yang benar-benar  boleh menang dan bukannya berdasarkan maklumat yang diberikan oleh pengerusi perhubungan.

Psssttt... Soalan untuk orang Perlis... Mat Isa ni masih boleh dianggap calon boleh menang lagi ke? 

NOTA: Ada orang nak letakkan aku sebagai calon sebab mereka kata aku WINNABLE CANDIDATE.... hahahahahaa....!! Maharaja Lawak Mega siot!

Gara-gara Ali Rustam "bekerja" pada Hari Raya Korban!

Gara-gara Ali Rustam yang tetap "bekerja" pada hari umat Islam bercuti sempena Hari Raya Korban, seorang sahabat aku marah-marah dan sanggup memaki hamun Ketua Menteri Melaka dengan pelbagai perkataan tak sedap didengar di laman Facebooknya.

Mula-mula aku malas nak layan orang macam ni, tapi apabila dia balik serang aku kata aku "bodoh" dan "penipu" apabila aku beri penjelasan, aku memang tak boleh tahanlah.

Dia marah-marah sebab Ali Rustam HADIR merasmikan Pesta Karnival Jualan Amal Perhimpunan Cina Melaka di Sekolah Tinggi Cina Melaka (sekolah sahabat aku itu mengajar) sedangkan pada hari tersebut semua umat Islam bercuti.

Gara-gara majlis ini Ali Rustam dimaki hamun... Apa dosa orang tua ni?
Sahabat aku marah-marah sebab gara-gara Ali Rustam boleh hadir majlis ini dan tidak hadiri majlis korban yang katanya bersepah.  "Bodoh punya YAB... Jemputan korban bersepah satu Melaka. Yang dia pergi karnival..." bantai sahabat aku kepada Ali Rustam.

Aku jelaskan bahawa Ali Rustam sudah menghadiri solat sunat Aidiladha dan majlis korban di Masjid Al-Azim sebelum dia ke sekolah beliau untuk hadiri majlis tersebut. Aku kata...

"Kau tak kenal Ali Rustam.... kalau kau kenal dia kau akan tau kenapa dia datang jugak majlis tu sedangkan ia hari raya... dan kalau kau nak bukti Ali Rustam ada di Masjid Al-Azim pada sebelah paginya aku memang ada bukti. Tak payah nak cabar aku..."

Tapi katanya: "OK post sekeping foto.... kat sini (FB) aku nak tengok! Hihik.... kalau tak ada foto...bererti hang penipu"

Nah sekarang aku poskan gambar-gambar Ali Rustam bersolat sunat Aidiladha di Masjid Al-Azim dan kemudian menghadiri majlis korban pada tarikh 6 November 2011. Tapi apakah sahabat aku (dan puak-puak sebelah sana) akan terima bukti yang aku poskan di sini atau mereka tetap akan kata itu semua super-imposed dan tetap anggap aku penipu?

Ali Rustam bersolat sunat Aidiladha di Masjid Al-Azim pada 6 November 2011
Ali Rustam melapah daging korban di Masjid Al-Azim selepas solat sunat pada 6 November 2011.
Pesan aku kepada sahabat. Jangan suka mengata orang lain bodoh sebab sekali kata orang bodoh, beratus kali orang kata kita bodoh. Dan inilah antara kebodohan tersebut. Nak jadi pembangkang, biarlah pembangkang yang matang dan bukan macam budak-budak tak cukup akal!

Ini macam kes marahkan nyamuk, kelambu dibakarlah....! Kesian.....


OOOoooo itu pasal sahabat aku jadi lagu tu... rupanya dia sudah join PERSATUAN BERKAS MURID SEK. TINGGI CINA MELAKA .... hik hik hik (refer gambar paling atas!)

17 November 2011

Puass... puass...!! Indonesia diganyang Malaysia! (Bola SEA Games)

Aksi Malaysia menentang Indonesia pada SEA Games XXVI. Malaysia menang 1-0.
Puas hati aku tengok pasukan bola sepak Sukan SEA Indon kalah dengan Malaysia 0-1 sekejap tadi. Geram benar aku dengan keangkuhan dan kesombongan puak-puak Indon ini. Dahlah tak hormat Negaraku, lepas tu setiap kali atlet kita main (tak kira apa sukan) semua di booo...

Nah kau padan muka. Malam ni lebih 80,000 mat-mat Indon dan minah-minah di Stadium Gelora Bung Karno dan beratus juta rakyat yang tengok TV terkedu bila Syahrul Izwari score gol malam ni. Tak kisahlah walaupun Malaysia tak boleh tambah jaringan biarpun banyak peluang tapi 1-0 dah cukup nak mengajar Indonesia supaya lain kali jangan kurang ajar!

Aku percaya 240 juta rakyat Indon malam ni tak tidur lena selepas kalah dengan Malaysia. Ibarat kata kawan aku, kalau Indon juara keseluruhan SEA Games sekali pun tetapi kekalahan pasukan bola mereka kepada Malaysia sememangnya membuatkan mereka "hilang maruah" dan malu besar. Kalah di gelanggang sendiri pulak tu yeop!

Agak-agak siapa pula media di Indon nak salahkan kali ini? Dulu masa Piala AFF mereka salahkan pancaran laser, malam ini siapa pula? Pengadil? Penjaga garisan? Padang yang teruk? Tiang gol bengkok? Atau mereka akan serang dan salahkan jurulatih mereka? Hehe... Biarkan... biarkan mereka kalut dengan kekalahan pasukan bola mereka malam ini.

Tahniah anak-anak buah Kim Swee. Teruskan usaha agar memastikan kemenangan di peringkat separuh akhir nanti dengan harapan kita akan bertemu lagi  mat-mat Indon ini di peringkat akhir SEA Games pula! (Hehe tu pun kalau Indon lepas dengan Vietnam)

Ha ha... Puas beb... memang puas!

FD di bank Israel....? Itu duit Rosmah bukan duit Nurul Izzah!

"Israeli National Bank: My Father's Pirate Bank"
Pergh... Aku ingat dulu berapi-api Anwar dan segala hulu-balangnya menyerang Najib, kerajaan BN dan UMNO gara-gara Najib menggunakan khidmat APCO sebagai perunding untuk mempromosikan negara di luar negara konon APCO adalah syarikat milik Yahudi.

Rupa-rupa depa lagi dahsyat! Siap simpan duit berjuta-juta dolar AS dalam bank Israel. Apa ke hal yeop? Ni lah kata orang tua "mengata dulang paku serpih, mengata orang rupa-rupanya dia lagi lebih!". Rakan-rakan blog mendedahkan Anwar menggunakan nama anaknya Nurul Izzah untuk menyimpan wang dalam bentuk FD di Israel National Bank.

Kalau aku congak-congak kesemua jumlah FD Nurul Izzah dalam Israeli National Bank yang disimpan dari tahun 1996 hingga 1998 dengan tempoh matang antara tahun 1999 hingga 2002, terdapat AS$70 juta (RM220 juta). [Lihat Semut Hitam] Apakah wang-wang ini yang dilarikan oleh Anwar ketika beliau menjadi TPM dan Menteri Kewangan dulu, seperti mana didakwa oleh Gobalakrishnan?

Bayangkan dengan simpanan RM220 juta, kalau dicongak pula dengan gaji papanya pada masa itu sebagai TPM dan Menteri Kewangan, dianggarkan sekitar RM20,000 sebulan, berapa banyak dari wang gaji papa yang disimpan untuk Nurul Izzah? Hemm... nampaknya Anwar menabung dari kecil untuk diberikan kepada Nurul Izzah untuk disimpan dalam Israeli National Bank

Ramai juga rakan-rakan yang tak faham (sebenarnya sengaja buat bodoh) macam mana Nurul Izzah yang pada masa itu masih gadis sunti (16 tahun) boleh memiliki wang berjuta-juta dolar dan kemudian disimpan pula dalam bank di luar negara... bank milik Yahudi (namanya pun dah Israeli) pulak tuh?

Ish.. pelik-pelik! Hemmm mana Nurul Izzah? Tolong jelaskan sikit? Rakyat terutama para pengundi di Lembah Pantai nak tahulah mana Ahli Parlimen mereka yang masa tu masih sekolah ada wang sampai berpuluh-puluh juta dolar AS.

Pssstt... Esok lusa papanya nanti buatlah kenyataan, itu semua fitnah UMNO, Utusan nak burukkan nama keluarganya. Walhal itu semua wang UMNO bukan wang anaknya Nurul Izzah. Atau pun tu sebenarnya akaun milik Rosmah Mansor, bukan Nurul Izzah. Tak pun ada pulak pengikut bongok yang kata Israeli National Bank itu milik UMNO tak pun kata itu Islamic bank lah!

Dushhh...!!

10 November 2011

Zarina goncang iman rakyat Indonesia pula?

Siapa tak kenal Zarina Anne Julie atau sekarang dah tukar nama jadi Zarina Anjoulie Lavocah. Pelakon yang satu ini sebelum ini telah memanaskan media dan dunia internet tempatan dengan gambar-gambar hot lagi seksinya. Bukan sekatat pakaian terdedah sana-sini tapi juga foto-foto panasnya bercumbuan dengan lelaki serta aksi-aksinya di disko.

Zarina kini telah "go international" apabila tampil sebagai cover-girl untuk majalah FHM versi Indonesia - majalah yang terkenal menampilkan wanita-wanita berposing seksi dan maut. Lihatlah antara aksi Zarina dalam majalah keluaran Oktober ini.

Kalaulah ia terbit bulan November pastilah FHM ini meletup dan extra-printing sebab bulan ini ramai orang Malaysia ke Jakarta dan Palembang sebab ada Sukan SEA. Kalau ada saki baki edisi bulan Oktober aku ingat ia akan laris macam pisang salai.



Apa pun aku ucap tahniah kepada Zarina kerana membantu mengeratkan hubungan Malaysia dan Indonesia.Sekurang-kurangnya Benteng Indonesia (Bendera) atau mana-mana pertubuhan yang nak berdemo dan ganyang Malaysia akan berfikir 14 kali. Ganyang Malaysia bererti juga ganyang Zarina Anjoulie... Lalu kalau sebelum ini mereka laung-laungkan "GANYANG MALAYSIA... SELAMATKAN SITI NURHALIZA" aku percaya selepas ini mereka akan laungkan "GANYANG MALAYSIA.... SELAMATKAN SITI NURHALIZA DAN ZARINA ANJOULIE"

Huhu.....

MTB: Tahniah kepada pasukan boleh sepak Malaysia kerana tewaskan Thailand 2-1 pada perlawanan kedua Kumpulan A, Sukan SEA di Jakarta. Apakah gunung susu Zarina mampu tundukkan Indonesia?

06 November 2011

Anak tiri wakil rakyat Pas ditangkap menyamun?

PEMBETULAN:
Anak tiri wakil rakyat terbabit... bukan anak kandung! tq geng!

POS ASAL:
Wow... Seorang kenalan nun di Serambi Mekah memaklumkan bahawa anak seorang wakil rakyat Pas di negeri itu khabarnya ditangkap kerana terlibat dalam kes samun menyamun. Ini bukan soal samun peti undi atau samun pengundi tetapi dia disyaki menyamun kedai serbaneka.

Kalau betullah apa yang dikhabarnya kesian sungguh dengan wakil rakyat tu. Maklum sebelum ni berjuta-juta ringgit telah dituntut oleh bekas isteri yang merupakan seorang warganegara asing, sekarang ni anak pulak yang buat hal.

Apa macam? Apakah anak wakil rakyat Pas yang menyamun ini akan dihukum di bawah undang-undang Hudud negeri Kelantan?

Atau adakah ini juga hasil kecelakaan UMNO seperti yang dikatakan Nik Aziz?

02 November 2011

Alhamdulillah... Najib, Rosmah tunai haji... Anwar, Wan Azizah bila lagi?

Alhamdulillah.. DS Najib Tun Razak dan isteri sedang menunaikan fardhu haji di Mekah. Aku rasa inilah kali pertama mereka menunaikan haji sejak Najib jadi Perdana Menteri ni. Aku percaya para ostaz Pas akan perkecil-kecilkan amalan haji Najib/Rosmah ni. Maklum orang lain mana lebih Islam selama puak-puak mereka.

Tapi dalam hati aku doakan supaya haji kali ini membuka hati Rosmah untuk bertudung seperti isteri Muhyiddin. Aku percaya kalau Rosmah bertudung selepas pulang tunai haji gerenti BN boleh menang PRU-13!

Ok... Najib/Rosmah dah tunaikan haji. Lalu aku nak bertanya si Anwar dan Wan Azizah bila nak tunaikan rukukn Islam kelima ini? Pergilah sucikan hati dan jiwa di hadapan Kaabah sana. Maklum dosa-dosa kita dengan Allah dan manusia hanya Allah yang tahu. Walaupun orang tahu tapi kalau mereka kata tak buat, siapa pun tak boleh dakwa. Tapi Allah amat mengetahui.

Dan kalau Anwar/Wan Azizah tunai haji di Mekah, aku percaya BN pun makin sakit nak menang PRU-13 nanti. Ish.. jangan kata mereka ni tak mampu sebab setakat RM20,000-RM30,000 senang-senang je mereka nak dapatkan. Kalau susah sangat kerajaan Selangor boleh tanggung apa!

Tapi beranikah Anwar dan Wan Azizah jejak ke tanah haram Mekah?

P/s: Doa buat Najib/Rosmah - Semoga dapat haji mabrur....

Mudahnya nak jadi senator kat Malaysia ni!

Nalakarupan (kiri) dan Anwar Ibrahim pernah melalui saat-saat bahagia suatu ketika dahulu...
Mudahnya nak jadi Ahli Dewan Negara atau senator kat Malaysia ni ye? Tubuh sebuah parti, lantang hentam dan serang Anwar Ibrahim atau parti pembangkang lain, puji-puji sikit orang Melayu dan pemimpin Melayu maka anda berpeluang untuk dilantik sebagai ADN atau Senator tadi.

Terbaru hari ini aku dapat SMS News Alert menyatakan Datuk Nalakaruppan mengangkat sumpah sebagai Senator. Hemmm... Siapa tak kenal Datuk Nala yang dulu merupakan bekas bos besar syarikat judi Magnum dan pernah bersahabat baik dengan Anwar. Khabarnya Nala nilah yang tukang supply wanita-wanita kepada Pak Sheikh termasuk bini Azmin Ali (ni menurut cerita Umi Hafilda).

Sekarang Nala yang pernah jadi orang kuat PKR dan Anwar telah berpaling tadah dan telah tubuhkan sebuah parti baru - Parti Bersatu India Malaysia yang menyokong BN dan dia bertindak sebagai Presidennya. Berapa ramai ahli parti ni aku pun tak pasti tetapi Nala sering mendapat tempat dalam media arus perdana terutama Utusan kerana menyerang Anwar dan memuji-muji orang Melayu.

Dan hari ini apabila beliau diangkat sebagai ADN, pasti ramai tertanya-tanya apakah jasa Nala sehingga beliau selayaknya diangkat sebagai senator -- satu jawatan penting di peringkat pembuat dasar negara. Sebelum ini pun ramai orang UMNO persoal pelantikan Ezam Mohd Noor, iaitu seorang lagi orang kanan Anwar yang berpaling tadah dan kemudian diangkat sebagai ADN.

So siapa nak jadi Senator sila ikut cara Nala dan Ezam...!!

27 October 2011

Parti KITA nak join BN.... betul ke?

Cakap-cakap di kedai mamak menyatakan sebuah lagi parti politik akan menyertai BN. Khabarnya perkara itu sudah dimaklum kepada Najib selaku Pengerusi BN dan Presiden UMNO. Cuma tidak dinyatakan pula parti mana tetapi ramai yang mengagak ia adalah parti KITA pimpinan Zaid Ibrahim.

Kalau betullah KITA nak join BN aku percaya ia boleh menjadi berita baik menjelang PRU-13. Maklum kita semua tahu KITA adalah parti yang berasal dari parti AKIM yang di barisi pemimpin dan ahli serpihan Pas. Dan kita semua tahu siapa Zaid yang pernah berada dalam UMNO kemudian melompat ke dalam PKR. Akibat merajuk dengan Anwar, Zaid masuk pula AKIM dan distruktur semula AKIM untuk menjadi KITA.

Dengan penyertaan KITA dalam BN, sekurang-kurangnya mereka boleh membawa beberapa ribu undi untuk BN. Cuma aku harap janganlah pemimpin mereka tuntut kerusi pula pada PRU-13 ni. Eh tak kan baru join BN dah mula minta kerusi. Banyak lagi parti komponen dalam BN. Mereka semua nakkan kerusi jugak.

18 October 2011

Tiga isu tiga cerita....Apa hal yeop?

1. Calon pilihan raya:
Heboh se-Malaya bila PM kata akan pilih calon-calon yang boleh menang saja untuk dicalonkan pada PRU-13 dan parti-parti komponen BN pula kena korbankan kerusi mereka jika nak pastikan BN menang dengan majoriti dua pertiga dan merampas kembali negeri-negeri yang tewas sebelum ini.

Bila PM cakap macam tu ramailah yang jadi tukang bubuh nasi tambah termasuk pemimpin tertinggi UMNO. Cuma aku tertanya-tanya juga kalau dah mereka yang jadi tukang jadi nasi tambah ini dah jadi calon "unwinnable" apakah mereka sendiri sanggup lepaskan kerusi mereka tak?

Yalah walau pun dalam parti mereka dipilih untuk menduduki kerusi tertinggi tetapi di peringkat kawasan yang diwakilinya mungkin ramai yang tak suka dan menolak beliau untuk dicalonkan. Contohnya kat Rembaulah misalnya. Apakah para penyandangnya sanggup melepaskan kerusi yang dimenangi untuk memastikan BN menang selesa pada PRU-13 nanti?

Hemm.. Tak faham maksud aku? Senang jeh... Orang UMNO jangan nak suruh rakan parti komponen saja mengorbankan kerusi mereka saja tapi mereka sendiri termasuk pak-pak menteri dan para wakil rakyat UMNO yang dah makin ditolak oleh pengundi pun elok jugalah berkorban. Kalau dah rasa tak perform elok lepaskan kepada calon lain yang lebih diterima pengundi. Nak ke mereka?

2. Taib Mahmud bila nak bersara?
Sebelum pilihan raya negeri Sarawak dulu Taib Mahmud ada janji nak lepaskan jawatan dan serahkan kedudukannya kepada orang lain. Beliau sendiri ada menyatakan sudah mengenal pasti mereka yang boleh menggantikan kedudukannya sebagai Ketua Menteri. Katanya lepas pilihan raya dia akan buat peralihan kuasa.

Tapi sampai hari ini dah berapa bulan dah selepas pilihan raya Sarawak, tak ada tanda-tanda pun Taib Mahmud nak lepaskan jawatannya. Aku bukan dengki atau apa tapi kalau dah janji tu eloklah ditunaikan. Jangan sampai nanti PRU-13 nanti orang Sarawak mula tolak BN disebabkan oleh seorang pemimpin yang sayangkan kedudukannya.


3. Perangai anak Lim Guan Eng
Haha.. Tergelak aku bila Guan Eng berang apabila anaknya dilaporkan meraba buah dada seorang pelajar sehingga dia ditukarkan sekolah lain. Guan Eng panas hati betul dengan puak-puak yang kononnya buat fitnah terhadap anaknya itu.

Aku gelak sebab aku ingat lagi macam mana Guan Eng duk heboh satu negara konon Rahim Tamby Chik skandal dengan gadis 16 tahun. Guan Eng yang pada masa tu jadi wakil rakyat di Melaka bukan main lain menjadi "hero" membela nasib gadis tersebut sampaikan RTC lepakan jawatan sebagai Ketua Pemuda UMNO pada masa tu. Akhirnya kes itu ditutup selepas mahkamah mendapati RTC tak bersalah.

Pesan aku kepada Guan Eng... Ingat hukum karma maaa!

12 October 2011

Apa kena mengena JAIS dengan UMNO?

Sebelum aku tulis pasal JAIS aku nak ucap takziah kepada keluarga Allahyarham Datuk Ahmad Jais yang kembali ke Rahmatullah semalam. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya.

Dan sekarang aku nak tanya  puak-puak yang persoal penangkapan Bob Lokman. Aku nak tanya kenapa korang persoalkan JAIS dan tuduh UMNO dalam isu penangkapan ini? Kenapa pula nak persoal peraturan perlunya tauliah sebelum memberi ceramah agama di masjid/surau di Selangor?

JAIS atau panjangnya ialah Jabatan Agama Islam SELANGOR dan ia merupakan jabatan di bawah Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) iaitu salah satu jabatan kerajaan negeri dengan Sultan Selangor sebagai ketua agama Islam negeri manakala pengerusi MAIS ialah MB Selangor atau Khalid Ibrahim al-gagapi.

Selangor sekarang diperintah oleh kerajaan pakatan haram sejak memenangi pilihan raya umum 2008. Maknanya pentadbiran MAIS dan JAIS juga terletak di bawah kerajaan pakatan. Manakala UMNO dan BN pula kini menjadi pembangkang di Selangor. Lalu apa hubungan pembangkang (UMNO/BN) untuk mengatur urus JAIS dan MAIS sedangkan mereka sudah tidak ada kuasa?

Jadi tang mana Bob Lokman kata dia ditangkap oleh UMNO dan bukannya JAIS dan tang mana puak-puak bongok ni kata JAIS tu UMNO? Kalau betul JAIS tu dipengaruhi oleh UMNO, kerajaan negeri ada kuasa untuk memecat Pengarah JAIS dan melantik pegawai-pegawai yang "menyokong kerajaan negeri". Lalu kenapa Khalid tak buat demikian?

Tapi setahu aku Sultan Selangor telah keluarkan arahan sesiapa pun tak boleh berceramah politik di masjid dan surau di negeri baginda dan mana-mana penceramah agama yang nak bagi ceramah di masjid/surau di negeri ini kena dapatkan tauliah dari JAIS/MAIS.

Kenapa perlu tauliah? Sebab kalau tak ada tauliah siapa-siapa pun boleh bagi ceramah agama. Jangan ingat baru belajar muqaddam tapi sebab pakai serban sebesar tempayan dan jubah sampai ke kaki ditambah janggut sampai ke dada maka senang-senang nak mengajar orang lain? Agaknya itu sebab ramai puak-puak Pas yang sesat dan hanyut sebabnya selalu sangat dengar ceramah mereka yang tak cukup ilmu di dada. Sebab berjanggut, berjubah dan berserban maka ingat dia hebat ilmu agama dan bila tengok orang UMNO pakai songkok dan berbaju Melayu mereka tak ada ilmu agama.

Oh kalau macam tu aku pun nak pergi bagi ceramah agama jugaklah. Syaratnya aku simpan janggut panjang-panjang, pakai jubah, pakai serban. Lepas tu sokong Pas. Gerenti aku boleh jadi Ustaz... silap-silap diangkat jadi ulama. Huhu...

04 October 2011

Laa... Ni ke saksi misteri tu? Huk aloh!

Jambu jugak!
Sejak semalam semua orang tertunggu-tunggu apabila barisan peguam Anwar katanya nak tampilkan seorang saksi "misteri" di mahkamah hari ini pada perbicaraan kes liwat Anwar ke atas Saiful Bukhari yang sudah masuk 3 tahun lebih dan kini di peringkat bela diri oleh tertuduh.

Tunggu punya tunggu rupa-rupanya saksi misteri itu ialah Najwan Ali, iaitu seorang lagi "coffee maker" baru untuk Anwar di pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Emm... Ini macam tugas-tugas Saiful masa bekerja dengan Pak Sheikh ini lah yea? Najwan mengaku kawan baik Saiful masa di Uniten dan sering temankan dia ke mana sahaja. Ibaratnya begitu rapatnya dia dengan Saiful bagai isi dengan kuku. Apa sahaja Saiful buat dia tahulah!

Cuma aku tertanya-tanya ke mana perginya Najwan selama lebih 3 tahun sejak Saiful lapor polis dia diliwat Anwar sampai buat sumpah laknat. Bukan takat pengakuan... batang hidungnya pun tak nampak. Alih-alih apabila perbicaraan dah masuk part Anwar kena bela diri dan bila usaha nak heret Najib dan Rosmah ke mahkamah alih-alih muncul saksi misteri ini.

Misteri memang misteri yeop!

Tapi dari pernyataan-pernyataan Najwan di mahkamah hari ini aku percaya barisan pendakwaraya pasti ketawa tergolek-golek sebab mengenangkan kedunguan Anwar membawa budak hingusan itu sebagai saksi pembelanya sedangkan ramai lagi saksi lain yang lebih releven untuk dibawa Anwar seperti isterinya sendiri dan anak-anaknya.

Budak yang dibawa oleh Anwar sebagai saksi pembelaannya tak releven langsung dan membantu langsung untuk membela bosnya sebab kenyataan-kenyataannya lebih menjurus kepada TUDUHAN. Tak ada fakta, tak ada bukti. Sama jugalah bila bosnya tuduh Najib dan Rosmah pun tak ada fakta dan bukti. Lepas tu kenapa baru sekarang "jumpa" kawan baik Saiful sedangkan dia kerja satu opis dengan si tertuduh? Lama simpan tu....

Misteri kan? Berapakah Anwar bayar mamat ini untuk tampil sebagai saksinya semata-mata nak serang Saiful dan menunjukkan bahawa Saiful dan pemimpin UMNO/BN ini begitu rapat. (Erk.. kenapa guna nama Syed Hamid dan Azalina Othman Said dan bukannya Najib atau Rosmah ek? Yelah... Kalau Saiful dikaitkan dengan Syed Hamid dan Azalina patutnya merekalah yang patut disapina...)

Begitulah Anwar dengan dramanya di mahkamah. Lepas mahkamah, Anwar berdrama pulak di Parlimen dan kemudian buat drama hantu pasal Bajet Bayangan. Dah buat bajet habis tu duit nak dapat kat mana nak laksanakannya? Pastu siapa pulak luluskan bajet bayangan ni? Kah kah kah... Dia bentang, dia luluskan...! Kah kah kah...

Betul kata korang. Anwar dah makin gila......!!!

HAR HAR HAR.....................................

Pssst... Patutnya Najwan buat pengakuan Anwar tidak liwat Saiful pada tarikh, masa dan tempat yang dinyatakan sebab pada masa itu Anwar sedang menyondol bontotnya.... Kalau dia buat statement macam tu aku yakin hari ini juga Anwar bebas! Huhu...

03 October 2011

Apa lagi Papa Gomo ni?

Apa lagi Papa Gomo nak dedahkan ni? Pasal Anwar lagi ke? ish... ish... ish...!Cukup-cukuplah Papa Gomo... Nik Aziz, Hadi Awang dan puak-puak Pas tak akan percaya dengan pendedahan segala bukti engkau tu. Itu semua dia akan kata fitnah dan konspirasi. Ingat... video tu besi tak boleh jadi saksi (pinjam fatwa Hadi Awang)

Lainlah kau cerita pasal Najib letup Altantunya... Tak ada bukti pun mereka percaya, bro!

Lagipun mereka ni mana nak tengok "video-video lucah" kau tu. Haram... berdosa beb! Tau tak berdosa tengok video lucah tapi kalau pemimpin yang mereka sayang buat perkara lucah tak apalah...!

Jadi sudah-sudahlah Papa Gomo!

Bawak-bawaklah bertaubat .... wahai Anwar.....!!

30 September 2011

Media terus jadi kambing hitam....

Pelik sungguh perangai puak-puak pembangkang ni. Dari ketuanya sampailah bawah-bawah. Bila ada mereka buat masalah, cari masalah, timbulkan masalah, haram mereka tak mahu mengaku. Dah lah tu nak salahkan media. Balik balik salah media... Macamlah orang media ni tak ada pelajaran, tak ada agama asyik nak memfitnah orang je.

Terbaru ketua negeri yang konon memperjuangkan kebebasan media duk salahkan media bila isu dia kondem Johor tersebar. Hari ini dia buat pengakuan dan mohon maaf tapi peliknya tetap jugak nak saman media yang siar laporan pasal "mulut celuparnya". Kebebasan media tengkorak apa? Dulu halau Utusan, lepas tu halau NST than TV3 hari ini nak saman Bernama pulak sebab "dedah" kenyataan beliau dalam majlis tertutup di negara jiran.

Agaknya puak-puak mereka ini mahu kebebasan media yang memuji-muji pembangkang, yang angkat tinggi-tinggi ketua menteri atau ketua pembangkang baru dianggap bebas. Tapi bila media dedah mulut busuk mereka, mulalah gelabah dan nak salahkan media.

Aku nak tanya apa pulak kata ketua menteri ni bila seorang reporter hingusan Malaysiakini yang duk lapor kenyataan bekas pegawai kanan Biro Tatanegara yang bercakap pasal orang Melayu dalam majlis tertutup Puteri UMNO suatu ketika dahulu? Apakah reporter ada nak mintak maaf? Akibat laporan itu pegawai kanan terbabit telah dikenakan tindakan. Tapi pegawai terbabit kira baik sebab tak saman Malaysiakini.

Tapi kena batang hidung puak-puak mereka habis media mahu disaman, dihalau. Agaknya kalau perintah negara apa akan jadi dengan Malaysia gamaknya? Tak ada media yang akan hentam mereka. Hentam sikit tarik lesen... hentam sikit tarik lesen...!!

Orang macam ni ka nak jadi pemimpin negara aku? Ptuihhh....!! Minta maaflah!! Aku tak akan redha!!

28 September 2011

Filem "Nasik Lemak" tak laku Namewee FUCK Utusan!


Bodoh piang bangsat mamat ni... Wat filem tak laku nak FUCK orang lain pulak. Lu sapa nak fuck-fuck orang dan nak marah-marah orang lain kalau filem tak laku?

Kalau nak kasi laku, lu buatlah filem FUCK lu punya bangsa la, lu hantam itu lagu kebangsaan tanah nenek-moyang lu kalau lu berani, bukan FUCK gua punya bangsa, lagu Negaraku la weih...

Lu marah TNB lu hentam kaw-kaw sama itu TNB pakai lu punya video tapi bila orang hentam lu punya filem sikit saja, tak ada maki hamun atau FUCK FUCK apa pasal lu marah sangat? Kalau lu tak mahu orang hentam sama lu, lu jangan hentam sama orang.

Lu duduk diam-diam, enjoy sama pembangunan negara yang kerajaan sudah usahakan. Lu mahu meniaga ke, lu mau buat filem ke lu punya hal. Tapi jangan kacau orang lah kalau tak mahu orang lain kacau sama lu.

Weih budak! Kalau lu mahu itu Utusan pergi sekolah, wa ingat lu pergi masuk tadika balik la wih...!

Bodoh! Bikin malu sama orang Cina saja!

27 September 2011

"Sengketa" Pas-DAP pasal hudud hanya sandiwara

Memang jelaslah isu hudud dan "perbalahan" antara Pas dan DAP hanya sandiwara kedua-dua parti itu untuk menutup dua isu besar yang menimbulkan kemarahan iaitu perihal kenyataan Mat Sabun yang menyokong pejuang komunis serta kenyataan Manoharan yang mahu menggantikan bendera Jalur Gemilang.

Pas dan DAP sedar kedua-dua isu yang sensitif itu jelas menimbulkan kemarahan rakyat terutama orang Melayu dan mereka percaya jika pilihan raya umum diadakan sekarang, sudah pasti pembangkang akan tersungkur kerana pengundi marahkan Pas gara-gara mulut celupar Mat Sabun dan rakyat juga marahkan DAP kerana mulut bau todi Manoharan.

Tapi mujur Parlimen tidak dibubarkan ketika kedua-dua isu tersebut hangat diperkatakan dan ketika rakyat khususnya orang Melayu mula meruncingkan buluh, mengumpul tombak dan lembing.

Menyedari hal itu, Nik Aziz cepat-cepat menimbulkan isu hudud yang dia tahu kalau isu ini diungkitkan kembali, sudah pasti ia akan menimbulkan "kemarahan" sekutunya DAP. Dan kemudian akan muncullah "sengketa" antara kedua-dua parti dan bertepuk tanganlah BN/UMNO kerana melihatkan rapuhnya pakatan antara kedua-dua parti itu.

Tapi kenayataannya itu semua adalah sandiwara pembangkang untuk menutup kedua-dua kes Mat Sabun dan Manoharan dan mereka jelas telah berjaya apabila hampir semua media arus perdana membawakan isu hudud dan sengketa DAP-Pas dan melupakan kisah Mat Sabun dan Manoharan.

Justeru aku harap UMNO/BN dan media-media dan para blogger mesra kerajaan tidak harus terperangkap dengan isu hudud dan sengketa antara DAP dan Pas sebab apabila isu Mat Sabun sokong komunis dan Manoharan mahu tukar bendera Malaysia reda, maka redalah sengketa antara Pas dan DAP.

Jangan terkejut selepas ini keluar pula kenyataan Hadi Awang menyatakan Pas tetap bersama DAP dan akan meneruskan agenda ke arah negara berkebajikan. Ini semua politiklah bro dan aku tidak terperanjat jika semua ini adalah rancangan Anwar selaku ketua pembangkang.

Jadi, bro... Adalah lebih baik kita semua terus mainkan isu Mat Sabun dan Manoharan kerana kedua-dua isu ini jelas menyenakkan perut para pemimpin pembangkang dan jelas ia membantu meningkatkan sokongan rakyat kepada UMNO/BN.

25 September 2011

Syarikat akhbar dipaksa siar berita MB Selangor... Biar bonar?

Betul ke kerajaan Selangor memaksa dan mengugut sebuah syarikat akhbar harian agar menyiarkan berita baik-baik mengenai kerajaan negeri, MB dan barisan Exconya? Kalau betul ini sudah sampai kes parah ni.

Yelah, selama ini mereka duk heboh satu negara konon media arus perdana sebagai "anjing kerajaan" kerana duk lapor berita mengampu tentang UMNO, BN, Najib dan Rosmah alih-alih mereka juga memasang hajat untuk "menguasai" akhbar terbabit. Yang anihnya kerajaan negeri tidak ada syer satu sen pun dalam akhbar berkenaan, kenapa jadi lagu tu?

Tolong sesiapa yang ada maklumat lengkap mengenai khabar ini, sila maklumkan kepada aku sebab setahu aku akhbar berkenaan diminta membuat satu laporan berita di muka depan untuk menjawab satu isu. Isu tersebut yang aku tak dimaklumkan. Ada sesiapa yang tahu?

22 September 2011

Nama "Malaysia" pun depa patut tukar...

Belum pun pilihan raya.... belum pun kuasai Putrajaya puak-puak depa dah pasang angan-angan. Mula-mula depa nak tulis semula sejarah perjuangan dan kemerdekaan negara. Mana-mana polis yang pertahan negara dikeluarkan dari senarai nama pejuang dan mereka yang sokong komunis pula yang nak diangkat jadi pejuang negara.

Kemudian depa nak tukar pulak Jalur Gemilang sebab kata depa ciplak bendera Amerika. Hehehe... Depa kata jalur-jalur ini tak bagus... elok semua warna merah dan ada logo roket kat atas sebelah kiri. Baru nampak "tersendiri" Huhu...

Aku ingat kalau depa rampas Putraya aku nak depa tukar jugak nama negara ni.  Malay bermakna Melayu. Depa mana boleh tahan dengar perkataan-perkataan berkaitan Malay atau Melayu ini. Panas telinga... Tak boleh tahan. Sebab itu kalau boleh apa sahaja berkaitan Melayu ni nak dihapuskan semuanya. Nak disama-ratakan. Jadi kalau nama negara pun "Malay" mereka anggap tu tak adil.

Sebab itulah aku cabar Mat Sabu atau Manoharam atau siapa saja dari pembangkang beri cadangan supaya nama negara Malaysia ditukar kepada nama lain yang tak ada bunyi Melayu.... Macam mana... Ada berani?

Full moon beach party kat Pangkor? Wow...

TERKINI:
Kerajaan Perak nafi terlibat dalam penganjuran Miss Bikini... Baca kat sini yeop!

Apa hal ni yeop? Camna parti macam ni boleh pulak dibenarkan diadakan di negeri Perak ni? Aku percaya parti ini penuh dengan kegiatan tidak bermoral dan aku yakin ia juga disertai oleh orang Melayu dan beragama Islam. Yeop Pangkor bawah Perak yeop bukan bawah Thailand!

Harap Dt Zambry tengok-tengok sikit hal ini dan kalau boleh minta batalkan saja parti ini... Ini semua boleh menjahanamkan anak-anak bangsa...!!

Parti ni sama macam parti Pas jugak... boleh menjahanamkan negara....

15 September 2011

Mansuh ISA lonjakkan sokongan rakyat?

Kejutan oleh Najib malam  ini yang diwar-warkan sebelum ini rupa-rupanya berkaitan ISA. Najib umum pemansuhan terus ISA dan akan diganti dengan dua undang-undang baru yang akan digubal selepas ini. Tapi pada masa yang sama Najib umum akta kebebasan berhimpun diperketat dengan larangan sama sekali demonstrasi jalanan. Kebenaran berhimpun akan diberi dengan syarat dan norma-norma antarabangsa...

Perghh! Pengumuman ini sudah pasti mengejutkan terutama Anwar, Lim Kit Siang, Karpal Singh dan puak-puak yang selama ini nak sangat ISA dihapuskan supaya mudah nak menghuru-harakan negara. Tapi nyata Najib tak bodoh sebab walaupun ISA dimansuh, dua akta baru akan digubal untuk memastikan usaha-usaha subversif kepada bangsa dan negara dapat dihalang. Maknanya hapus satu akta buat pula dua akta barulah!

Tapi aku percaya pemansuhan ISA serta beberapa akta lagi yang selama ini diguna pakai untuk memastikan keselamatan negara terjamin  akan disambut dengan berbelah bahagi di kalangan rakyat. Sudah pasti ada yang gembira dengan khabar ini dan tidak kurang juga yang bimbang keadaan negara menjadi semakin parah selepas ini.

Pun begitu aku percaya walaupun Najib telah mengikut kehendak suara pembangkang yang mahu ISA dihapuskan, mereka tetap tidak akan menerima dengan mudah dan sudah pasti akan disusuli dengan pelbagai tohmahan, fitnah dan serangan lain terhadap Najib, UMNO dan kerajaan BN. Biasalah, otak pemikiran pembangkang di Malaysia apa sahaja yang dilakukan kerajaan tidak pernah baik di mata mereka, waima  mengikut kemahuan mereka sekali pun.

Sudah pasti mereka akan menuduh Najib cuba memancing undi khususnya kaum Cina dengan memansuhkan ISA dan akta darurat atau mereka akan melemparkan provokasi bahawa PRU-13 akan dilangsungkan bila-bila masa susulan keputusan pemansuhan ISA tersebut.

Manakala tidak kurang juga yang bimbang bahawa selepas ini pelbagai tuntutan gila dan tidak masuk akal akan dibuat oleh pembangkang dengan harapan Najib menjadi "lembut hati" dan akhirnya menerima segala kemahuan mereka.

Walau apapun aku melihat keputusan Najib memansuhkan ISA tidak akan mengurangkan serangan pembangkang terhadap beliau, isterinya, UMNO dan kerajaan bahkan aku percaya pembangkang dengan dikepalai oleh Anwar akan mencari jalan untuk memperlekeh dan menidakkan usaha murni Najib itu.

Tapi sekurang-kurangnya keputusan itu membuatkan Anwar dan pasukan konspirasinya akan pecah kepala memikirkan strategi baru untuk memperlihatkan kelemahan pentadbiran Najib, meyakinkan rakyat terhadap perjuangan pembangkang dan jalan untuk ke Putrajaya.

MTB: Tunggu komen Anwar dan Mat Sabun....

Apa kejutan PM malam ni weih??

PM akan buat pengumuman yang mengejutkan malam ini sempena perutusan khas sambutan Hari Kemerdekaan ke-54 dan Hari Malaysia.

Wow... Tak sabar nak tunggu kejutan ini. Apakah kejutan yang diumumkan Najib malam ini (pukul 8.45 malam) akan membuatkan Anwar terkancing gigi dan puak2 pembangkang termasuk DAP terkujat berok sampai terkelu lidah?

Huhu... Tunggu beb tungguuu....!! Aku pun tak sabau nak tahu.....

-------------------------
Pssstt... Anwar tak nak buat kejutan jugak ke sempena 16 September ini? Mana tau kejutan bahawa pakatan pembangkang dah rampas Putrajaya ke...! huhu

14 September 2011

Siapakah gadis ini....? (Updated!)

Orangnya cantik, masih muda berkelulusan  Tufts University dan Harvard University selain memegang PhD dari Ain Shams University di Mesir.

Jelaslah gadis ini mempunyai pakej yang diinginkan oleh setiap wanita. Beliaulah Reem Ibrahim Al Hashimi. Lebih menambah senarai pencapaiannya, beliau merupakan Menteri Negara (setaraf menteri di JPM Malaysia) yang jaga hal ehwal luar negara berkaitan ekonomi bagi UAE.

Dalam usianya masih muda beliau telah diberi kepercayaan menjadi menteri sejak 2008. Tentunya ramai wanita muda kita di luar sana begitu "cemburu" dengan pencapaian gadis Arab ini.

Reem kini  berada di KL kerana menghadiri Forbes Global CEO Conference. Selain sebagai menteri, Reem juga pernah dilantik sebagai Timbalan Ketua Misi bagi UAE di Washington DC. Beliau juga adalah CEO bagi pejabat PM UAE.

Biografi beliau boleh dilihat di sini...!

Apakah ada wanita Malaysia yang cantik, bijak dan muda khususnya dari Puteri UMNO yang diberi peluang untuk bertanding pada PRU-13 akan datang dan kemudian dilantik sebagai menteri sepertimana yang dikecapi oleh Reem?

Hemm.... Kena tanya Najib!

Rehat minda IV (18SX)

Penat berpolemik pasal Mat Sabun, Mat Indra dan macam-macam hal yang bongok dan bengal elok kiranya kita rehatkan minda sekejap. Aku nak kisahkan pengalaman aku ketika join pasukan pencegah maksiat JAIS serbu Taman Tasik Shah Alam malam minggu lepas.

Kisahnya satu kapel ni duk syok berasmara dana dalam sebuah kereta kancil. Mereka bermula dengan ringan-ringan tangan, gosok menggosok, usap mengusap sampailah mula bibir bertemu bibir. Kami yang duk dalam semak ni biarkan saja mereka melayan nafsu.

Gamaknya kerana sudah tidak mampu menahan nafsu, si teruna mula membuka zip seluarnya dan melondehkan sedikit jeans yang dipakai. Agaknya dia mengharapkan si gadis memegang anunya yang sudah menegang itu tetapi nyata meleset.

Bosan dengan sikap si gadis yang tidak mempedulikan kemahuannya lalu si teruna memaksa si gadis memegang anunya. Ditariknya tangan si gadis dan diletakkan pada anunya. Tatkala itu juga si gadis menjerit kepada si teruna....

"Sayang... bukankah you tahu I tak merokok. Kenapa you suruh I pegang rokok ni...?"

Maka merah padam muka si teruna walaupun dalam suram cahaya lampu jalan.

Huhu...

Moral: Jangan buat maksiat!

12 September 2011

Caj prepaid 6%... bolehkah dihalang?

TERKINI 1.45PM:
Pelaksanaan cukai perkhidmatan 6% terhadap pengguna perkhidmatan talian telefon prabayar ditangguhkan sehingga kajian mengenainya selesai. - Rais Yatim

Hari tu kes Astro macam ni jugak... Tapi Astro tetap kenakan caj baru bila tiba masanya. Hemmm....


Nampaknya semua pihak marahkan telco sebab sepakat nak kenakan caj 6 peratus ke atas harga prepaid. Sampaikan PM pun dah bersuara supaya ia dikaji semula. Menteri jaga hal ehwal telco pun suruh tangguh. Tapi aku terus terang tak yakin dengan "kuasa" pak-pak menteri ini untuk menghalang syarikat terbabit mengenakan caj yang membebankan rakyat itu.

Sebabnya berdasarkan pengalaman sebelum ini apabila Astro membuat keputusan nak naikkan harga perkhidmatannya, semua orang marah malah pak menteri yang sama juga membawa usul dalam Kabinet dan pak-pak menteri bersetuju supaya Astro tidak menaikkan caj berkenaan kerana membebankan rakyat.

Ketika semua pihak menjerit dan terpekik terlolong, Astro tidak membuat sebarang kenyataan sama ada nak tangguh atau kaji balik cadangan asalnya itu. Tut-tut dalam bil bulan Julai lepas, terpampang senarai harga baru bagi langganan Astro dalam bil aku. Asalnya pakej yang aku ambil dikenakan RM92.15 telah naik dengan tercatat "caj baru" iaitu RM100.65.

Maknanya apa? Maknanya "kuasa" pak menteri ternyata gagal menghalang Astro untuk mengkaji semula cadangan mengenakan caj baru berkenaan. Apakah bermakna pak menteri tidak lagi mempunyai kuasa untuk menghalang syarikat-syarikat berkenaan untuk mengenakan caj sesuka hati mereka atau sememangnya syarikat berkenaan degil kerana "kuasa" yang dimilikinya?

Jika sebelum ini Astro diberi macam-macam amaran supaya tidak naikkan caj, tapi bila kenyataannya Astro tetap selaraskan harga pakej mereka, apa tindakan pak menteri berkenaan terhadap Astro? TIADA...!!

Dan aku membayangkan keadaan serupa bakal berlaku. Telco tidak mengendahkan bantahan pak-pak menteri dan mereka tetap melaksanakan caj berkenaan. Sebab mereka tahu kalau mereka melanggar arahan menteri sekali pun, tiada apa yang berlaku ke atas mereka. Mereka tahu awal-awal saja pak-pak menteri berkenaan akan bising, terpekik terlolong tapi selepas itu senyaplah mereka.

Ingat isu broadband? Ya... ia ada kaitan dengan telco. So pak menteri ada berani nak halang telco kenakan caj 6 peratus itu? hehehe... Aku rasa tak akan punya!

Jadi sekarang ini rakyat sudah tiada pilihan melainkan menerima segala ketatapan telco atau Astro jika mahu mendapatkan perkhidmatan mereka. Sebabnya kuasa "pak menteri" sudah tidak lut terhadap mereka maka semuanya terserah kepada rakyat.

Hmmmm....

09 September 2011

Mat Sabun... Lepas ni apa pulak?

Aku nak tanya Mat Sabut. Selepas mengungkit dan mempersoalkan perjuangan anggota polis mempertahankan Bukit Kepong serta mengangkat penyokong komunis seperti Mat Indra sebagai pejuang, apa pula yang akan dipersoalkannya selepas ini? Apakah Mat Sabut juga sedang mengkaji sejarah perjuangan Melayu menentang Malayan Union demi untuk menafikan peranan UMNO dalam mempertahankan tanah air?

Mat Sabut yang sekolahnya tak tinggi mana tetapi bercakap tentang sejarah mengalahkan seorang profesor. Baru baca satu buku (aku rasa dia baca satu perenggan je kut) dah terpekik terlolong konon nak mengubah sejarah negara. Dan Mat Sabut tentunya sedang membaca setiap perenggan dalam buku-buku sejarah lama untuk dibawa dalam ceramah-ceramah politiknya selepas ini.

Sejarah apa lagi yang mahu diubah Mat Sabut? Oh ya... semua sejarah yang dikaitkan dengan UMNO cuba diubahnya. Sebabnya Mat Sabut sakit mata dan sakit hati bila setiap tahun UMNO disanjung kerana menjadi pertubuhan utama yang memperjuangkan kemerdekaan negara. Ya.. ya.. Mageran yang kemudiannya ditukar kepada Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu yang ditubuhkan untuk menentang penjajah British dan Malayan Union. Di mana Pas ketika itu?

Ya... ya... Mat Sabut boleh bercakap tentang sejarah dan mempunyai pengetahuan hebat bagi mengubah sejarah anak bangsa dan negara terutama berkaitan UMNO. Tapi Mat Sabut mungkin lupa sejarah Tabung Memali. Apa cerita dengan tabung konon dibuat bagi membantu keluarga Ibrahim Libya dan para penyokongnya itu? Benarkah "isi tabung tersebut" tidak dapat dikesan? Kenapa Mat Sabut tak ungkitkan sejarah tabung tersebut dan kenapa beliau tidak mahu cuba mengubah "sejarah" tersebut?

Begitu juga dengan sejarah ditangkap berkalwat dengan bini orang di Hotel Perdana Kota Bharu dahulu. Ya.. ya... sejarah Mat Sabut yang tak boleh sesiapa lupakan terutama Pn Norma tercinta. Mat Sabut... kenapa sejarah tersebut tidak diusahakan untuk mengubahnya? Sekurang-kurang bertaubat nasuha sebelum roh ditarik dari anggota badan. Ya Mat Sabut juga banyak sejarah...

Mat Sabut oh Mat Sabut.... Lebih baik Mat Sabut masuk sekolah balik dan baca buku sejarah sampai habis. Jangan baca seperenggan tetapi dah berani bercakap mengalahkan profesor. Mat Sabut buta sejarah... Kesian orang Pas kerana memiliki pemimpin seperti Mat Sabut!

Huk huk huk....

05 September 2011

Mat Sabun mudahkan BN raih kemenangan besar pada PRU-13

Terima kasih Mat Sabun kerana saudara telah memudahkan kerja UMNO/BN untuk memenangi pilihan raya umum akan datang. Kenyataan-kenyataan saudara yang menyokong perjuangan komunis sebetulnya amat dialu-alukan kerana ia menyedarkan rakyat khususnya penyokong Pas siapa sebenar Pas dan siapa pula pemimpin mereka yang selama ini mereka angkat sedarjat alim ulama.

Dengan kenyataan terang-terangan menyokong perjuangan komunis dan mencela anggota keselamatan yang mempertahankan negara, tugas BN/UMNO untuk memancing undi jadi lebih mudah kerana rakyat sudah semakin naik muat dengan tindak-tanduk pembangkang. Bermula isu peribadi Anwar Ibrahim yang tidak berkesudahan, kini Mat Sabun selaku Timbalan Presiden Pas telah membuka topeng sebenar parti itu yang selama ini berselindung disebalik perjuangan menegakkan negara Islam.

Elok sangat kiranya pada Muktamar Pas akan datang Pas beri anugerah khas kepada Mat Indera dan pejuang-pejuang komunis yang serang Balai Polis Bukit Kepong dan membunuh serta membakar para anggota polis dan keluarga mereka. Dan elok juga Khalid Ibrahim atau Nik Aziz atau Lim Guan Eng atau Azizan cadangkan kepada sultan masing-masing supaya memberikan pingat kepada mereka ini kerana merekalah "pejuang" dan hero sebenar, bukannya pihak polis.

Dan aku percaya dengan penganugerahan itu kelak Mat Sabun akan diangkat tinggi-tinggi oleh anak cucu pejuang komunis yang kini hidup senang-lenang di Tanah Melayu ini dan nescaya Mat Sabun boleh capai kemenangan pada PRU-13 akan datang, dengan syarat dia bertanding di Bukit Bintang atau Kepong. Ya... ya... Itulah yang diinginkan oleh Mat Sabun kerana selama ini beliau tidak pernah menang dalam mana-mana pilihan raya pun. Bertanding di Kedah kalah, bertanding di Kelantan pun boleh kalah... Jadi inilah masanya Mat Sabun mahu buktikan iaitu menang PRU.

Tapi Mat Sabun lupa bahawa rakyat negara ini tidak bongok dan tolol untuk menyokong Mat Sabun dan parti yang menyokong komunis. Baguslah kalau Pas terang-terangan menyokong komunis. Elok juga Parti Islam Semalaysia ini diganti dengan nama Parti Komunis Semalaysia. Lagipun Pas dah tinggalkan perjuangan menegakkan negara Islam dan kini ke arah menegakkan negara komunis. Tahniah Pas! Tahniah Mat Sabun!

Kepada Nik Aziz, Hadi Awang, Salahuddin Ayub dan semua pemimpin Pas eloklah kalian memberi sokongan padu kepada kenyataan Mat Sabun ini agar memudahkan rakyat menolak kalian semua pada PRU-13 akan datang. Dah lama benar mereka mencari sebab untuk memangkah "dacing" pada kertas undi tetapi tiada alasan yang kukuh. Tapi kini jelas dan nyata MENYOKONG PAS BERERTI MENYOKONG KOMUNIS.

Kepada MalaysiaKini dan MalaysiaInsider, hentikanlah provokasi konon pemerintahan BN sudah sampai ke penghujung atau laporan-laporan konon populariti Najib sudah merosot kerana kenyataannya sokongan terhadap BN berlipat kali ganda berbanding 2008. Benar populariti Mat Sabun telah mengatasi Najib, tetapi popular untuk tumbang bersama-sama parti mereka.

Pas bercita-cita nak tulis semula sejarah negara kalau menang PRU-13 tapi aku percaya sebaliknya pada PRU akan datang Pas bakal tinggal sejarah....!!

27 August 2011

Mat Sabun tak ada hati perut hina pejuang!!

Tahniah Mat Sabun kerana akhirnya membuat pengakuan terbuka bahawa engkau memang penyokong tegar komunis. Pengakuan bahawa komunis adalah pejuang sebenar berbanding orang-orang polis yang mempertahankan Bukit Kepong telah meletakkan Mat Sabun setara Chin Peng dan Rashid Maidin! Tahniah.. tahniah...! Akhirnya Pas bukan sahaja meninggalkan perjuangan Islam tetapi kini memperjuangkan komunis pula.

Pun begitu aku begitu sedih sebab dalam bulan Ramadan dan kita bakal menyambut 1 Syawal, Mat Sabun bercakap tanpa memikir hati dan perasaan anak cucu polis Bukit Kepong kerana mendakwa mereka adalah tali barut penjajah British manakala komunis yang serang dan takluk balai polis Bukit Kepong pula adalah pejuang sebenar.

Apakah Mat Sabun tak ada hati perut sehingga sanggup mengguris hati dan perasaan para pewaris polis di bawah ini yang berjuang mempertahankan tanah air?

Mat Sabun kata mereka ini mati kerana pertahankan British...

Para pejuang Melayu yang pertahan Bukit Kepong dinista oleh Timbalan Presiden Pas!

Tapi sebenarnya aku faham kalau Mat Sabun tiba-tiba berubah perjuangan daripada mempejuangkan negara Islam kepada menyokong perjuangan komunis. Pertama sebabnya dia memang bodoh. Tak sekolah tinggi, tak faham sejarah. Kedua sebab dia memang sedang berkawan dengan komunis dan bersama-sama para komunis untuk menakluk Putrajaya.

Mat Sabun boleh bebas bercakap sebab mulutnya memang berbau tahi. Tapi apakah perasaan anak cucu para pejuangan bila melihat bapa atau datuk mereka dibakar hidup-hidup seperti ini oleh "pejuang" kebanggaan Mat Sabun aka komunis ini? Lihatlah sebahagian mayat-mayat yang rentung terbakar bersama balai polis Bukit Kepong. Tapi Mat Sabun tak peduli itu semua...


Gambar-gambar sebenar orang Melayu yang dibakar hidup-hidup oleh komunis ketika mereka mempertahankan Bukit Kepong.

Mat Sabun oh Mat Sabun... Makin lama semakin ketara ketololan Mat Sabun. Inilah pemimpin pilihan Pas. Tahniah kerana PRU-13 nanti Pas akan tumbang satu persatu kerana ketololan para pemimpin mereka.

23 August 2011

Khalid dah jadi Hang Jebat Selangor.....?

Ayoyo..! Sultan sudah murka sama ini pembesar negeri....
Khalid Ibrahim ternyata berbohong apabila menyatakan Sultan Selangor menasihatkan kerajaan negeri menubuhkan Majlis Penasihat Syura bagi membincang soal siasatan JAIS terhadap Gereja Methodist Damansara Utama tetapi hakikatnya perkara itu tidak berlaku.

Ekoran pembohongan itu, Sultan Selangor sudah murka terhadap Menteri Besarnya. Wah.. wah... wah...!! Sejarah sudah tercatat di negara Tanah Melayu apabila ada pembesar negeri sudah mendurhakai sultannya. Apakah sejarah penderhakaan Hang Jebat di Melaka berulang di Selangor?

Aku faham kalau Khalid cuba bersikap lembut terhadap DUMC yang didakwa membawa beberapa remaja Melayu untuk menukar agama dengan menubuhkan Majlis Penasihat Syura dengan penglibatan JAIS, mufti dan para paderi DUMC. Sebabnya tentulah nak menunjukkan bahawa kerajaan Selangor "adil dan telus" terhadap semua agama. Majlis Penasihat Syura ni macam jawatankuasa khas membincangkan isu agama ini. Sebabnya tentulah nak jaga hati rakan-rakan DAP dalam kerajaannya.

Tapi menggunakan nama Sultan Selangor bagi "menghalalkan" usahanya itu adalah sangat tidak wajar. Aku tidak pasti sama ada undang-undang batang tubuh negeri Selangor ada memberi kuasa kepada tuanku untuk memecat atau menarik balik kuasa Menteri Besarnya. Kalau tak ada, selamatlah Khalid. Sebabnya ini bukan kali pertama Khalid yang pernah melingkupkan Guthrie ini "menggunakan" nama sultan dalam menyelesaikan isu-isu hangat di negeri itu. Tetapi kes libatkan gereja-JAIS ini benar-benar membuka tuanku murka.

Jadi kepada rakyat negeri Selangor, apakah kalian masih lagi mahu bertuankan Menteri Besar dari pakatan haram jadah ini? Apakah kalian mahu ber-MB penderhaka macam Khalid Ibrahim ini? Kalau tak mahu atau sudah serik, apa lagi PRU-13 ni pakat tolaklah mereka dalam lubang tahi!

Selamatkan Selangor!

19 August 2011

"Ali Setan" persoal Rukun Negara, perlekeh Agong?

    Salah satu babak filem Ali Setan lakonan Azmil dan Ogy
    Ingat pelakon Ali Setan? Alaa filem kisah nakalnya remaja tahun 80-an yang dilakonkan bersama Ogy Ahmad Daud tu... Siapa namanya? Oh Azmil Mustafa. Hemm... Aku pernah baca dulu dia masa muda nak baca al-Fatihah pun tak pandai, sampailah dia sedar diri dan mula belajar agama. Sekarang dia khabarnya tinggal kat Syria untuk mendalami agama.

    Baguslah! Tapi yang tak bagusnya bila dah pandai sikit mula nak tunjuk hebat seolah-olah orang lain tak betul cuma dia saja betul.

    Terbaru aku dimaklumkan seseorang, malam tadi si Ali Setan atau Azmil ini telah berceramah di Kampung Melayu Subang dan dalam ceramahnya itu dia siap persoalkan Perlembagaan Negara, Rukun Negara dan memperlekehkan Yang Dipertuan Agong.

    Dia juga mempersoalkan pertemuan Najib dengan Pope dengan mendakwa ada niat lain di sebalik pertemuan itu. Azmil juga acap kali sebut Melayu bodoh dan tak ada telur serta menganggap DEB sebagai Dasar Ekonomi Bodoh. Ish ish ish...


    Ali Setan sekarang...
    Kalau betullah dakwaan ini, aku cukup kesal dengan si Ali Setan ni. Sekarang ini aku tengok dah makin menjadi-jadi artis-artis yang baru kenal sejadah lantang bercakap soal agama dan mula meninggikan hidung seolah-olah mereka sahaja pandai dan orang lain bodoh belaka.

    Aku tak kata mereka tak bagus bila berubah daripada "hanyut dalam dunia glamor" kepada menjadi warak dan beriman, tapi tolonglah jangan nak burukkan orang lain dan melihat orang lain semua tak betul. Mereka tidak sepatutnya terpengaruh cara ceramah pemimpin politik pembangkang.  Mereka semua melihat kebenaran itu dilihat dari sudut politik. Semua kerajaan buat tak betul waima membina masjid sekalipun. Tapi mereka saja betul walaupun sepanjang perintah negeri, satu masjid pun tak mampu nak bina. Tak tahulah pulak kalau mereka ini semua penyokong politik pembangkang!

    Dan sekarang ini aku pun tengok dah jadi trend pula bagi pihak pembangkang khususnya Pas yang mengheret selebriti-selebriti sedemikian untuk berceramah di seluruh pelosok kampung, diberi gelaran "ustaz" atau "ustazah" dan kemudian bercakap pasal hukum-hakam agama sedangkan selain kedalaman ilmu masih boleh dipersoal, mereka juga tiada sebarang tauliah pun.

    Aku tahulah Pas lakukan ini  semua untuk melariskan ceramah mereka yang khabarnya kini semakin kurang dapat sambutan di kalangan anak muda. Jadi dengan adanya selebriti-selebriti ini mudah-mudah anak-anak muda kembali ke ceramah-ceramah Pas dan mudahlah bagi Pas menanam doktrin mereka di kalangan mereka.

    MTB: Kagum dengan cara Cat Steven berdakwah. Tak ada pun nak kutuk atau hina orang lain!

    18 August 2011

    Apa jadi kalau larang pasang mercun masa Chap Goh Meh?

    Ok... Umat Islam di Pulau Pinang mengalah berhubung mendendangkan ayat-ayat al-Quran menggunakan pembesar suara sebelum masuk Subuh. Khabarnya di Perlis pun. Selain alasan perkara tersebut dianggap bidaah, ia juga bagi mengelak mengganggu umat bukan Islam dan orang Islam sendiri yang nak tidur.

    Tapi boleh tak kaum Cina diminta menghentikan pasang mercun pada malam Tahun Baru Cina atau malam Chap Goh Meng?

    Aku percaya kalau arahan larangan itu dikeluarkan, mahu keluar mata merah dan urat leher Teresa Cock, Ronnie Ulut , Lim Guan Eng, Chua Soi Lek, Koh Sukun dan kaum-kaumnya kepada kerajaan. Biasalah alasannya itu adalah adat resam nenek moyang mereka. Mana boleh hentikan?

    Sekarang ini umat Islam di Malaysia ini terlalu menjaga hati dan perasaan kaum bukan Islam berhubung banyak hal. Baik soal azan, soal baca Quran, tulisan jawi bahkan sampaikan hal-hal umat Islam dimurtadkan pun masih lagi nak jaga hati mereka. Bukan sahaja Pas, malahan kadang kala kerajaan BN ikut sama, cuma tidak sampai melampau-lampau macam Parti Islam Semalaya tu!

    Tapi apakah mereka akan menjaga hati kita? Apakah mereka mengambil kira umat Islam dan orang Melayu yang nak tidur apabila tiap kali tiba malam Tahun Baru Cina dan Chap Goh Meng? Apakah mereka tidak akan bakar mercun dan berdentam-dentum sehingga pagi dengan alasan demi menjaga tidur orang Melayu dan Islam? Potong kuku hitam mereka tak pernah peduli pun...!!

    Siapa kita nak arah-arah mereka "membuang" tradisi nenek moyang mereka soal bakar mercun? Bukankah bangsa mereka mempunyai hak dan asasi? Mana boleh disentuh, apatah lagi soal adat resam. Tapi bila libatkan Melayu dan Islam mereka turut menjerit-jerit terpekik- terlolong marah dengan pelbagai alasan yang tak masuk akhir tapi akhirnya kita juga yang akur dan mereka bersorak gembira!!

    Percayalah negara semakin diambang kemusnahan dik dua tiga umat Melayu dan Islam yang melacurkan agama, bangsa dan negara. Tiada dua tiga umat ini aku percaya Malaysia makmur dan semua kaum saling menghormati kaum dan agama lain...!!

    16 August 2011

    Ramadan Delight babi... The Star digantung, KP dipecat?

    Sisipan khas The Star 10 Ogos. Ramadan Delight bro!
    Wow...!! Garangnya Menteri Dalam Negeri kita sejak dua menjak ni. Lepas amaran demi amaran kepada puak-puak yang menhuru-harakan negara, semalam menterinya lancarkan perang ke atas sindiket pemerdagangan manusia... (baca di sini!) Eeee takut!

    Hari ni menteri KDN itu bertindak lagi ganas beb! Sampai kecut telor aku dibuatnya. Manakan tidak The Star yang bagi sisipan khas Ramadan Delight dengan menu-menu daging babi dan arak TELAH DIGANTUNG PERMIT manakala Ketua Pengarangnya telah DIPECAT serta-merta. Ini ekoran tindakan The Star yang jelas-jelas menghina umat Islam dengan menerbitkan sisipan daging babi untuk jamuan berbuka puasa itu.

    Huhuuu.... Sabar... sabar....!! Itu semua sebenarnya tak berlaku sebaliknya inilah tindakan yang diambil oleh sepupu Najib terhadap surat khabar yang acap kali juga duk hina orang Islam ni dan nampak propembangkang, walaupun ownernya MCA!

    Nak tahu apa tindakan Hisham terhadap akhbar The Star dan Ketua Pengarangnya? Baca laporan Bernama di bawah!



    bawah lagi...













    bawah sikit lagi








    lagi sikit
















    sikiiittt... lagi











    ni dia!

    Tolong sesiapa boleh terangkan maksud kenyataan Hisham yang aku berikan kotak merah tu sebab aku memang tak faham apa yang dia cakap. Aku yakin wartawan yang ambil berita ni pun tak faham....

    Tapi nak tanya jugak Hisham apa maksud "kita buat sesuatu untuk turunkan suhu kemarahan.." tu? Kita tu ditujukan kepada siapa? UMNO? KDN? Kerajaan? Habis The Star buat apa? Apakah selepas ini The Star edar bubur lambuk kepada orang Islam di tepi jalan atau beri sumbangan kepada anak yatim, maka itu sudah dianggap "melakukan sesuatu" untuk menurunkan suhu kemarahan? Cukupkah??

    Tolonglah Hisham...!! Kalau nak jadi pemimpin politik yang hebat, susunlah percakapan itu biar teratur dan mudah difahami. Bukannya main balun saja sampai yang mana hujung dan yang mana pangkal pun kita pun dah tak faham.

    Dan tolonglah keluarkan telur tu... Jangan duk kepit dicelah peha sampai masam!

    Psstt... Kawan-kawan media aku pernah bercerita... kata mereka dulu mereka sakit kepala setiap kali buat liputan Pak Lah sebab percakapannya tak ada isi. Masa Anwar pula, guna bahasa Inggeris yang super bombastic sampai wartawan Mat Saleh pun tak faham apa dia cakap apa lagi wartawan Melayu. Si Hishammuddin pula bercakap lintang-pukang dan bercampur-aduk sampai sampai tak tahu mana hujung mana pangkal.

    MTB - Nasib baik aku hanya kerani cabok!