26 January 2011

Ahmad Dhani pengetua AF-9?

Bekas penyanyi Kumpulan Dewa 19 dari Indonesia, Ahmad Dhani bakal menjadi Pengetua Akademi Fantasia musim kesembilan. Pengesahan mengenainya akan diumumkan oleh pihak Astro tidak lama lagi. Bagaimanapun aku dapat tahu pengambilan Ahmad Dhani bagi membolehkan artis-artis keluaran AF9 menembusi pasaran Indonesia. Boleh ke?

Khabarnya Ahmad Dhani sebelum ini sering kali ada affair dengan anak-anak didiknya termasuk dengan Mulan Jameela sehingga mencetuskan perceraiannya dengan Maia. Gambar-gambar panas Ahmad Dhani juga sudah lama tersebar di Indonesia. Ahmad Dhani juga dikatakan pengamal fahaman Freemason dan pembela Yahudi. Baca di sini!

Lalu aku bertanya, layakkah Ahmad Dhani jadi pengetua AF9?

Passtt...!! Elok ambik Ariel Peterporn. Pasti AF9 lagi ngetop.. haha!

Share this

5 Responses to "Ahmad Dhani pengetua AF-9?"

  1. Astro seharusnya berfikiran professional dan bersemangat nasional...
    Sudah tidak ada lagikah tokoh2 artis kita sendiri dengan mengimpot artis luar?
    Logikkah negara kita yang selama ini dihina dicaci dan sentiasa direndahkan mertabatnya mengambil dari kalangan mereka untuk menjadi orang penting dalam industri muzik kita??
    Soal moral calon tersebut mungkin kita boleh tolak ke tepi dulu namun persoalan utama,dimanakan semangat kebangsaan pehak astro sendiri?
    Kalau ini terjadi..heboh satu republik tersebut mengatakan kita ketandusan tokoh muzik..komfom!!!
    Utamakanlah artis kita.muzik kita dan NEGARA kita!
    Yang lebih bagus dari tokoh suku yahudi tersebut masih banyak dalam negara kita!

    ReplyDelete
  2. kita boikot jer af9..abis criter..

    ReplyDelete
  3. Bro, boikot AF9 tak selesaikan masalah sebab kalau kita boikot pun AF9 tetap jalan dan ribuan lagi yang sedia menonton dan mengundi. Rais Yatim perlu tegas manakala pihak Astro pula perlu prihatin.
    Betul kata BajingAlas, ramai lagi komposer hebat-hebat kat Malaysia ini yang layak jadi Pengetua AF. Kalau aku boleh namakan antaranya Manan Ngah, Shaari Amri, Wan Zul dll. Ramailah. Cuma mereka dah lama menyepi, bukan tak hebat!

    ReplyDelete
  4. spatutnya AF terus dibubarkan sahaja sbb kita sndiri pun tau AF x bawa apa2 faedah pun pada anak muda negara kita ni..klu kita nak pertikai pasal pgetua dia knp x timbul isu pembubaran AF trus sbb kita kena fikir relevan ke AF zaman skrg dalam usaha nak mbangunkan akhlak remaja negara kita..wallahualam

    ReplyDelete
  5. Syuhada, kita tak ada kuasa nak bubarkan AF tu sebab ia anjuran Astro. Astro sebuah syarikat dan kerjanya cari wang. AF sememangnya menjana pendapatan besar kepada Astro selama ini melalui undian SMS dan iklan. Tapi Astro kata AF9 yang last. Lepas ni tadak lagi AF...

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.