31 January 2011

Banjir... banjir... banjir... di Johor, Melaka & Negeri Sembilan!!

Banjir besar melanda Johor, Melaka dan Negeri Sembilan. Wow! Labis selepas berpesta kemenangan BN kali ini mereka berpesta banjir pulak. Ops...!! Banjir adalah bencana dan bukan hal yang perlu diraikan. Pesta banjir hanya di Kelantan. Orang Kelantan memang macam tu, banjir atau bah pun nak dipestakan. Haha.. jangan marah orang Kelantan.

Setakat ini lebih 20,000 dipindahkan di seluruh negeri Johor terutama di Segamat, Kluang dan JB, termasuk juga di Labis dan Tenang. Wow..!! Khabarnya ramai petugas PRK Tenang terutama dari kalangan BN dan juga para bloggers dan wartawan yang tersangkut di sana sebab tak boleh keluar akibat banjir. Petugas-petugas Pas terselamat sebab mereka balik awal-awal lagi selepas dapat tahu mereka kalah. Eloklah, lepas buat liputan PRK Tenang, buatlah liputan pasal banjir pulak.

Di Melaka khabarnya dah lebih 2,000 orang dipindahkan terutama dari daerah Alor Gajah dan Melaka Tengah. Ops.. Merlimau tak banjir ke? Atau tunggu 6 Mac ini... haha..!! Di Negeri Sembilan pun ramai yang sudah dipindahkan. Maklum kalau Melaka banjir, Negeri Sembilan pasti kena banjir juga punya terutama daerah Tampin yang bersempadan dengan Alor Gajah.

Apa pun semua yang berada di kawasan dilanda banjir agar berhati-hati. Jangan pula duk seronok main air banjir. Malang tak berbau beb!

Share this

1 Response to "Banjir... banjir... banjir... di Johor, Melaka & Negeri Sembilan!!"

  1. Aku rasa malaysia ni kene ikut stail mcm jepun.sbb diorg punya teknologi mengatasi banjir patut di contohi.

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.