28 January 2011

Kisah dalam kain Cikgu Mala kena londeh... Kesian!

Kesian aku tengok Cikgu Mala. Siang malam dia duk berkempen kat Tenang. Maklum dialah satu-satunya wanita yang bertanding dalam mana-mana pilihan raya atas tiket Pas. Jadi dia macam "wanita pujaan hatiku" bagi ostat-ostat Pas. Tapi biasalah apabila menjadi calon, semua perkara termasuk hal-hal dalam kain akan dilondeh oleh pihak lawan. Dulu serangan peribadi seperti ini sudah jadi mainan puak-puak Pas tetapi kini senjata itu makan tuan.

Kini kisah-kisah lapok Cikgu Mala yang selama ini berjaya ditutup rapat-rapat telah dihidu pada blogger mesra kerajaan (meminjam kata Datuk Zaini Hassan). Akhirnya terbongkarlah cerita-cerita dalam kain Cikgu Mala yang dikatakan pernah berkahwin sebelum ini tetapi menuntut cerai selepas bertemu Cikgu Maarof. Begitu juga dengan perilaku suaminya yang mengambil cuti sakit tetapi nyata turun membantu berkempen untuk isterinya. Lepas ini pasti Cikgu Maarof bakal kena tindakan...!

Memang hal-hal seperti ini tidak dapat dielakkan dalam mana-mana pilihan raya terutama pilihan raya kecil. Jika ada kelemahan pada calon termasuk hal-hal peribadi, isu-isu lapok dan sudah lama disorok akan terburai dan terbongkar. Maklum zaman sekarang bukan macam zaman dulu. Sekarang ini semua maklumat berada di atas tapak tangan. Jadi bukan setakat bangkai gajah, bangkai nyamuk pun sekarang tak boleh nak sorok.

Jadi ingatan kepada mereka yang bercita-cita nak jadi wakil rakyat tak kiralah pihak BN, Pas, DAP, PKR atau mana-mana parti politik, pastikan diri kalian betul-betul bersih daripada sebarang isu, skandal dan lain-lain hal tidak enak sebab sekarang ini bolehlah korang tutup. Kalau rasa anda ada menyimpan rahsia yang tidak enak didengar, lebih baiklah menolak pencalonan awal-awal.

Bukan apa takut nanti segala rahsia yang tersimpan selama ini terburai satu persatu. Akhirnya memalukan diri sendiri dan keluarga.

Share this

0 Comment to "Kisah dalam kain Cikgu Mala kena londeh... Kesian!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.