29 January 2011

Orang Melaka kata Nasser paling layak wakil BN di Merlimau

Seorang sahabat dari Melaka menelefon aku marah-marah sebab aku meletakkan bekas VC UiTM, Ibrahim Abu Shah sebagai calon yang disebut-sebut untuk diletakkan BN pada PRK DUN Merlimau 6 Mac ini. Dia kata alasan aku tak lojik bila naikkan Mr. Potatoes sedangkan namanya tiada dalam senarai yang dihantar kepada PM. Lagi pun Ali Rustam sendiri sahkan hanya 7 nama termasuk seorang wanita diserahkan kepada PM.

Sahabat aku kata walaupun Ibrahim Abu Shah orang Merlimau tetapi tak ramai orang Merlimau kenal dia sebab dia khabarnya jarang benar jenguk muka kat kampung halamannya. Maklum dia kan sebelum ni sibuk menguruskan universiti terbesar di dunia (14 kampus tak termasuk kampus kota... mana ada universiti dalam dunia ada 14 cawangan kampus?). Mana ada masa nak balik kampung.

Sehabat aku kata apa yang ditulis dalam surat khabar tu betul. Orang Merlimau mahukan Nasser Selamat dicalonkan oleh BN sebab dia memang orang jati Merlimau, bertugas kat Melaka dan selalulah ada masa jenguk-jenguk orang kampung. (Sekarang bila namanya disebut-sebut jadi calon, khabarnya makin kerap Nasser jenguk kampung).

Nasser bekas Ketua Pemuda Bahagian Jasin dan dia juga orang kepercayaan Ali Rustam. Kalau tidak masakan dia boleh dilantik sebagai CEO Pertam. Dari segi akademi, dia pun tak kalah hebat sebab graduan dari Ohio University. Sebab itulah dia merupakn nama yang paling kuat untuk "sangkut" sebagai wakil BN paada PRK Merlimau nanti.

Tok Mat Said Yusof, kata sahabat aku tu pun ada peluang tetapi orang Merlimau kata kalau boleh letak orang mudalah. Mat Said dah tua dan dah berapa penggal jadi Ahli Parlimen Jasin. Cukup-cukuplah tu. Takkan dah jadi Ahli Parlimen nak turun pangkat jadi ADUN pulak. Tapi jadi tak jadi, khabarnya hidung Mat Said makin kembang... hahaha!

Aku kata kat sahabat aku, pandangan aku tentang Ibrahim Abu Shah didasarkan kepada pandangan orang pada PRU-12 lalu. Masa tu PM orang lain. Sudah pasti pertimbangannya berbeza. Cuma aku kata Ibrahim Abu Shah banyak jasanya kepada negeri Melaka terutama dalam memajukan bidang pendidikan di negeri itu. Pastinya Ali Rustam harapkan "kehebatannya" untuk memajukan Melaka selepas ini.

Tapi kalau betullah Ibrahim Abu Shah dah tak dapat peluang kali ini sebab PM pun dah berganti dan Najib suka kalau diletakkan calon-calon kalangan orang muda, bukannya mat-mat pencen macam Ibrahim Abu Shah, maka peluang Nasser cerahlah.

Apa pun meh kita sama-sama tengok siapa yang kena....!!

Share this

1 Response to "Orang Melaka kata Nasser paling layak wakil BN di Merlimau"

  1. Khairul Anuar pun ok.Walaupun AJK sahaja beliau adalah seorang usahawan yang berjaya dan berkelulusan dan anak tempatan.

    Dengar2 PAS akan menempatkan doktor dari Semabok bekas murid tua Kolej Melayu. Tahu lak kalau semabok itu masuk dalam kawasan MErlimau.

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.