03 March 2011

45,000 buruh India nak dibawa masuk? Gila apa...............

45,000 pekerja India sedang diusahakan untuk dibawa masuk ke negara ini dengan alasan untuk memenuhi keperluan 13 sektor pekerjaan yang "gagal" dipenuhi oleh rakyat tempatan. Wow! 45,000 orang tu. Bayangkan kalau 45,000 orang ini kemudiannya didaftarkan sebagai ahli Hindraf, tentulah Uthaya meloncat-loncat kegirangan.

Tapi aku pun tak faham dengan menteri-menteri dalam kabinet Najib sekarang ni. Sorang kata dah confirm sorang lagi kata belum confirm. Menteri Sumber Manusia, Subramanian kata kerajaan dah benarkan 45,000 pekerja dari India masuk ke negara ini, tapi Hishammuddin kata tunggu dulu! Mana satu yang betul ni? Antara menteri tak ada kesepakatan ke sampai perbezaan kenyataan seperti ini berlaku? Mesyuarat kabinet tak putuskan ke?

Dalam hal ini aku nampak Subra yang juga Timbalan Presiden MIC cuba memenangi hati puak-puak kaumnya dengan mengumumkan kelulusan cadangan membawa masuk 45,000 saudara mara mereka dari India untuk bekerja di sini. Dan aku percaya Samy Vellu yang kini menjadi wakil tetap Malaysia ke India dah kumpul 45,000 kaumnya di seluruh India untuk dibawa masuk ke Malaysia.

Tapi terima kasihlah kepada Hishammuddin yang (kali ini) bijak membuat keputusan dengan "menahan" usaha tersebut. Aku ingat Subra mesti bengang dan dah tentu puak-puak Hindraf mengamuk sebab sekali lagi menteri UMNO membuat keputusan berbaur rasis. Mana boleh orang India dihalang masuk ke Malaysia, sedangkan orang Indon berduyun-duyun ke sini. Hehehe...

Bukan apa mereka harap selepas 45,000 di bawa masuk (kali ini sahaja), selepas ini berpuluh-puluh ribu lagi dibawa dengan alasan yang sama, kemudian selepas beberapa tahun mereka memohon jadi warganegara Malaysia. Menteri yang jaga urusan kewarganegaraan pula jenis baik hati, bagi lulus. Kalau tak semuanya, separuh atau suku.

Bila dah jadi warganegara, meraka layak mengundi dan kemudian mereka pakat undi Parti Hak Asasi Manusia, parti yang ditubuhkan oleh puak-puak Hindraf. Lepaskan mereka pakat sokong pembangkang. MIC pun tumbang, BN pun goyang. Akhirnya kerajaan juga yang tanggung.

Untuk catatan, sebelum ini MCA turut mengemukakan cadangan untuk membawa masuk pembantu rumah dari negara China bagi menampung permintaan majikan selepas Indonesia  berhenti mengimport bibik mereka ke sini. Tapi cadangan itu juga ditolak kerajaan. Mujur....

Aku harap kerajaan kena menolak semua usaha pihak-pihak tertentu yang berusaha membawa masuk pekerja asing dari India dan China konon untuk memenuhi keperluan tenaga kerja dalam pelbagai sektor. Sebabnya, jika ini dibenarkan ia akan mengulangi langkah penjajah dahulu yang membawa masuk beribu-ribu buruh dari India untuk bekerja di estate getah dan beribu-ribu buruh China untuk bekerja di lombong.

Akhirnya kaum inilah yang menjadi besar kepala dan mula menekan serta menindas kaum Melayu yang menjadi penghuni asal Tanah Melayu ini. Tidak.. tidak..! Jangan sesekali!

Share this

7 Responses to "45,000 buruh India nak dibawa masuk? Gila apa..............."

  1. Satu pekerjaan yg amat2 gile, suatu ketika dulu hishamudin pernah ckp susah nak kesan pendatang india yg tinggal lebih tempoh dan kerja secara haram di malaysia ni.
    sebelum bawak masuk lagi 45k tu, yg susah sgt nak dikesan tu, yg kerje secara haram tu dah dapat tangkap belum?.
    Jgn le menambahkan atau mengusutkan masalah yg belum selesai.

    ReplyDelete
  2. Nak ulang sejarah British bawa masuk buruh-buruh asing kut? Lepas tu, tak mahu balik negara asal. Dapat "kerakyatan free". Lepas dapat kerakyatan free, hentam dan cabar orang Melayu & Bumiputera.

    Selagi Bangsa Malaysia bukan berbangsa Malaysia

    dan

    Najib & Barisan Hububalangnya

    ReplyDelete
  3. Lepas ni depa nanti claim nak jadi rakyat Malaysia pulak...tak bagi depa (MIC) nak ugut keluar dari BN. Boleh..boleh..boleh belah....kalau dah keturunan pariah tu, pariah jugak la macamana pun.

    Awat Lagu Tu...

    ReplyDelete
  4. Syabas MTB highlightkan isu nih!

    Semacam ada satu 'Hidden Agenda' sedang dsusun oleh geng-geng pariah ini untuk membanyakkan kelopok pariah di malaysia.

    Kalau sdr perasan cuba perhatikan gelagat Menteri Sumber Manusia yang bernama Subramaniam ini.

    Beberapa siri kempen besar-besaran telah diatur olehnya untuk membantu memutihkan mayarakat pariah yang kononnya lahir di Malysia tetapi tidak mempunyai kad pengenalan.

    Sebelum ini di akhbar malaporkan bahawa ada lebih 30, 000 (tiga Pulouh ribu!) pendatang haram india yang ghaib dan tidak dapat di kesan di Malaysia ini. Kini nak panggil 45 ribu lagi datang ke Malaysia!. Apa ke jadahnya nih.

    Yang datang pulak tu hanya dari Tamil Nadu dan kenapa tidak dari negeri lain utara India!. Dia orang panggil saudara mara mereka saja. Dah pandai sikit cakap melayu nanti boleh pulak apply IC Malaysia.

    Geng ni bukan boleh buat baik. Tengok je apa yang berlaku dsi Sri Lanka dan Fiji boleh terjadi disini.

    Dan hero mereka ialah Subramaniam (MP Segamat - yang orang Melayu sendiri jadi majoriti yang pilih dia disitu.

    Ya Allah, selamatkanlah negara ini!

    ReplyDelete
  5. Terima kasih kpd yang memberi komen tentang isu ini tapi aku mintak tolong jaga "perkataan" dan jangan sampai puak2 mereka hantar surat peguam kat aku. Nanya woo... aku kena saman korang lepas tangan!
    Untuk AnakGanu... Maaf komen ko aku tak boleh siarkan. Ganas sangat!

    ReplyDelete
  6. Ala....relax la beb..,,siarkan je semua komen kt sini..,,biar padan muke puak2 yg bahalol..,

    ReplyDelete
  7. ala...relex la MTB..bukan selau pun..,,diorg cume nk melafazkan aja...,,..pengikut2 lain pun nk tgk gak komen2 yg ganas tuh.

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.