26 March 2011

Pilot India pakai lesen "beli" ?... Hoho...

Isu pilot palsu di India jadi isu hangat sedunia.. lebih hangat dari video seks lelaki macam Anwar tapi lebih boroi...!

Sesiapa yang bercadang nak terbang dengan penerbangan Air India ke, Indigo ke atau SpiceJet ke atau kalau ada pilot-pilot dari India bawak kapal terbang yang korang naik, berhati-hatilah. Kalau boleh awal-awal pakai jaket keselamatan. Hehe...

Bukan apa.. Sekarang ini kecoh pasal ramai pilot dari India ni rupanya pakai lesen beli. Lesen kapal terbang tu, bukan lesen motor atau kereta. Kalau lesen P atau L pun boleh tahan... ini pakai beli tepi jalan je rupanya!!

Bayangkanlah kau orang naik kapal terbang Boeing yang berisi beratus-ratus penumpang kemudian kapal terbang itu dipandu oleh pilot yang lesennya dibeli atau juga disebut lesen palsu.

Mak aih.... Mana tak kecut perut beb! Kapal terbang bukannya bergantung kat mana-mana tali atau merayap atas darat pakai tayar atau belayar dalam laut. Kalau apa-apa hal boleh jugak bergayut ke, berenang ke... Gilo apo!
India cancels 14 more 'fake' pilot licences

NEW DELHI, March 25, 2011 (AFP) - India’s aviation regulator said Friday it had cancelled the licences of 14 more commercial pilots caught forging their qualifications in a spreading scandal that has rocked passenger confidence.
Cases of pilots exaggerating their flying time while training and other irregularities have emerged since a captain who made several bad landings was found to have submitted faked paperwork to gain her licence.
At least six pilots, including from the Air India, Indigo and SpiceJet airlines, have already been arrested as authorities check thousands of licences.
“We have cancelled the licences of 14 pilots who were flying passenger planes. All of them had submitted fake training records,” Directorate General of Civil Aviation chief E.K. Bharat Bhusan told AFP.

Atau baca juga laporannya di sini, di sini... atau di sini..! Dan banyak lagilah!!

Ish... macam-macam hal...!

Share this

1 Response to "Pilot India pakai lesen "beli" ?... Hoho..."

  1. moni can buyy anthing ..corruption nummmberr one..dr qualification also msut be check out those days ..ot of date already..

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.