29 April 2011

Kalau itu bukan Anwar kenapa nak halang Eskay bersumpah?

Khabar terbaru aku terima, Anwar Ibrahim telah berjaya menghalang Datuk Eskay, kawan rapatnya untuk melakukan sumpah laknat berhubung video seks yang tersebar sekarang. Ya, Anwar melalui puak-puak dan juak-juaknya berusaha memastikan acara sumpah laknat itu dibatalkan dengan mengganggu acara tersebut. Maknanya selamatlah Anwar daripada disumpah seranah oleh rakyat.

Tapi aku pelik, kalau Anwar sendiri mengaku lelaki itu bukan dirinya, buat apa takut sampai kerah puak-puaknya menghalang acara sumpah tersebut? Wan Azizah pun mengaku lelaki itu bukan suaminya. Nurul Izzah pun sudah mengaku itu bukan papanya. Jadi kenapa harus takut?

Sendiri takut nak bersumpah, baik aku dan rakyat boleh terima dengan pelbagai alasan yang diberikan. Tapi menghalang orang lain bersumpah kenapa pula? Kalau Eskay berbohong biarlah dia dimakan sumpah sendiri. Kenapa harus halang dan kenapa harus takut?

Anwar... Anwar... Kau yang sedap, rakyat pulak yang kau susahkan!

Share this

1 Response to "Kalau itu bukan Anwar kenapa nak halang Eskay bersumpah?"

  1. bersumpah saja di depan kaabah, biar cepai sijit mujarabnya...

    rakyat jadi saksi

    anwar pun dah kata, nak bersumpah mesti seseorang yang tak zina, tak minuman keras...sebab tu dia tak nak bersumpah.

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.