12 April 2011

Kecoh PM acap kali turun Sarawak

Kecoh di kalangan puak-puak mereka apabila Perdana Menteri yang tercinta, Najib dah tiga kali ke Sarawak termasuk dua kali sepanjang kempen pilihan raya negeri. Paling best, puak-puak pembangkang dah sebarkan konon Najib tak yakin dengan Taib Mahmud yang kini ditolak rakyat Sarawak sebab lama sangat jadi CM di sana. Maka Najib yang mula sedar peratus sokongan rakyat kepada BN makin menyusut maka dia terpaksa turun ke Sarawak.

Haha... Memang tak masuk dik akal alasan yang diberikan. Najib dah cakap hari tu, orang apa peduli berapa kali dia nak pergi ke Sarawak sebab diakan PM Malaysia... PM untuk rakyat Sarawak juga! Dush... kena pembangkang. Sebabnya ada juga pemimpin pembangkang dan ulang-alik ke Sarawak sejak beberapa bulan dulu. Sebab apa? Sebab nak sebar fitnah kepada rakyat Sarawak.

Alasan aku kenapa Najib terpaksa beberapa kali turun Sarawak senang je. Selain sebab dia PM dan dia ada hak nak tengok berapa kali pun negeri bawah pentadbirannya, Sarawak juga negeri yang besar dan luas. Lebih besar dari Semenanjung. Maknanya kalau datang sekali tak habis roundlah. Maka sebab itulah dia kena acap kali turun. Supaya seluruh rakyat Sarawak dapat dilihatnya, bukan hanya setakat Kuching sahaja.

Tapi yang aku pelik si Anwar Ibrahim ni... Tak nak balik Semenanjung ke? Khabarnya sejak sekian lama Anwar berkampung di Sarawak dan tak balik-balik ke Semenanjung. Malah banyak program di Semenanjung dibatalkan sebab Anwar tak muncul. Sibuknya di Sarawak bukan kepalang... Nampak sangat Anwar dah boleh bayang puak-puak pembangkang akan kalah teruk kat Sarawak. Sebab itulah dia terpaksa bermustautin di Sarawak.

Erk... lagipun dia sudah membayangkan pendedahan video seks dan isu jam tangan Omega yang sampai kini dia sendiri tak boleh jawab pertanyaan rakyat menjadikan dia semakin bimbang kehilangan sokongan di Sarawak. Lagipun, dia juga bimbang sebab orang Semenanjung dah mula tarik muka kat Anwar sebab tak dapat jawab soalan di mana letaknya jam tangan Omeganya dan isu wajahnya terpampang dalam video seks hitam putih tu.

Jadi kepada puak-puak pembangkang... jangan persoal kenapa Najib acap turun ke Sarawak tetapi persoal kenapa Anwar tak balik-balik ke Semenanjung sejak beberapa minggu lepas. Takut ke yeop?

Share this

0 Comment to "Kecoh PM acap kali turun Sarawak"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.