12 April 2011

Omega dah jadi Oh-My-God!

Nampaknya ada orang tu pantang dengar nama Omega. Mahu disergahnya sesiapa yang sebut Omega... Omega dah jadi Oh M God bagi orang ini. Tidak hairan apabila ada wartawan tanya pasal Omega dia melenting tak tentu hala dan mula meraban. Dah kena sampuk Omega gamaknya.

Aku dah cakap, jangan sebut Omega depan mamat ni. Nanti dia meracau tak tentu hala dan silap-silap habis semua dia tempik. Tapi korang tanya jugak pasal Omega. Ibarat sudah tahu bertanya pula! Gitulah peribahasa orang lama kata.

Kau orang bukan tak tahu kat mana Omega tapi korang tanya jugak. Tapi betul jugak kata minah ni, memanglah semua orang tahu Omega dah kat tangan polis tapi mana rakyat tak pening, sekejap dia kata ada dengan bini dia, tapi bila tanya bini dia, ada simpan. Bila tanya kenapa tak tunjukkan, eh bini pula yang bertempik.

Lepas tu katanya dah buat report polis kata Omega tu hilang tapi itu sebelum bini dia mengaku ada simpan. Habis tu Omega mana yang hilang, Omega mana yang bini dia simpan dan Omega mana yang ada dengan polis yang Datuk T kasi tu? Pening... pening... Rakyat pening. Mamat ni lagi pening.

Sekarang polis buat tambah peningkan kepala mamat ni. Kenapalah polis kata akan dapat maklumat pembeli Omega tu dalam masa terdekat. Kalau ya pun nak dedahkan pemilik sebenar Omega tu, tunggulah lepas 16 April. Bukankah 16 April nanti seluruh rakyat Sarawak akan memilih kerajaan baru? Kerajaan yang berpemimpin kepala liwat dan kepala shahwat? Lepas tu polis nak dedah siapa empunya Omega tu dedahlah. Sekurang-kurang kalau tak dapat duduki Putrajaya, dapat Petra Jaya dah cukup.

Tapi dia lupa, orang Sarawak tak bodoh dan walaupun sebahagiannya orang Iban, orang duduk rumah panjang tapi mereka juga tak bangang sampai tak tahu yang mana pemimpin rakyat dan yang mana pemimpin syahwat. Tidak... tidak... sama ada tahu siapa pemilik Omega tu atau tidak, itu tidak penting sebab orang Sarawak tidak akan mengubah kerajaan mereka. Sarawak sudah cukup maju sekarang. Tiada apa yang perlu diubah. Yang patut berubah dan insaf adalah pemimpin syahwat ini...

Omega... oh Omega.... Di mana kau!

Share this

0 Comment to "Omega dah jadi Oh-My-God!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.