10 April 2011

Siapa Miller?

Kecoh di negara jiran perihal pelakon remaja Arumi Baschin (kiri) yang hilang didakwa dilarikan oleh Miller @ Mohd Suhaimi, pelakon Indonesia kelahiran Malaysia.
Entah... tiba-tiba nama mamat ini disebut-sebut di Indonesia kerana dikatakan melarikan anak gadis orang. Miller adalah pelakon Indonesia yang berasal dari Malaysia. Nama sebenarnya Mohd. Suhaimi. Gara-gara mamat ini, ada yang berdemonstrasi di Kedutaan Malaysia Jakarta tuntut kerajaan Malaysia hantar balik anak gadis yang dilarikan Miller.... Bangang!

Baca apa yang terjadi di sini!

Aku nak tanya semua 25 juta rakyat Malaysia... apakah kalian semua kenal siapa Miller ni? Jangan kata Najib atau Muhyiddin, aku pun tak kenal Miller. Lalu kenapa kerajaan Malaysia pula dikaitkan dengan mamat bongok yang larikan anak dara orang ni?

Pesan aku kepada rakyat Indonesia, kalau kalian ketemu sama Miller ini, ayuh keroyok saja dia, ganyang saja. Aku dan kami semua rakyat Malaysia peduli apa? Itu lebih baik daripada duduk berdemo depan kedutaan. Buat habis ke beras. Lagipun ini masalah peribadi keluarga gadis itu, Arumi Baschin yang juga pelakon remaja (baru umur 17 tahun), tak perlulah nak seret kerajaan masuk campur. Banyak lagi urusan negara yang lebih penting perlu diselesaikan.

Kalau aku kata orang Indonesia ini tolol, marah pula mereka. Tapi apa ke namanya tu kalau perihal peribadi seorang artis kelahiran Malaysia yang orang Malaysia tak kenal pun nak dibawa emosi sampai lakukan demonstasi dan libatkan kerajaan? Weih... Malaysia mahu jadi negara maju dan sedang seluruh rakyat sedang bekerja keras untuk ke arah itu. Perihal sepele macam isu Miller dan aweknya itu, membazir masa untuk kami semua nak layan.

Lagipun si Miller tu sendiri yang cakap, dia memang tak laku kat Malaysia.... Baca sini atau baca kenyataan bongok pelakon ini:
"Di Malaysia saya kurang laku, itu buat saya sedih, bahkan tak pernah dapat peran. Di sini dapat peran utama, biar orang-orang Malaysia pada nangis, pada jealous, sebab film-film Indonesia diterima di sana," ujar Miller, saat soft-launching film produksi Sinemart tersebut di Restaurant Sidang Reret, Jl Wijaya, Jakarta, Senin (9/7/2007). 
Jadi kepada rakyat Indonesia, silalah buat apa sahaja kepada mamat ini. Nak ganyang, nak keroyok, nak tendang keluar dari negara ini, silakan. Tak ada siapa nak marah kalau benar dia yang buat dajal kat negara kalian. Lagipun tiada siapa yang kenal dia di sini...!!

Share this

0 Comment to "Siapa Miller?"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.