14 April 2011

Tadak kredibiliti... Anwar tak boleh jadi Perdana Menteri

RPK.. dulu diagung, sekarang dibalun!
Tak ada kredibiliti... Anwar tak boleh jadi Perdana Menteri. Itu bukan aku kata tapi orang kepercayaan Anwar sendiri, Raja Petra Kamarudin (RPK) yang cakap kat Buletin Utama TV3 sekejap tadi. Dia kata macam mana nak jadi Perdana Menteri kalau masalah dalam PKR pun dia tak boleh nak handle, perbezaan pandangan dalam pembangkang pun dia tak boleh nak settle. Macam mana nak jadi Perdana Menteri?

RPK tanya ada tak Anwar keluarkan apa-apa ketetapan pasal macam-macam percanggahan isu dalam pembangkang. Dia ambik contoh kes jualan arak kat Selangor tu. Pas kata tak boleh jual tapi DAP kata boleh. Tapi Anwar sebagai Ketua Pembangkang dan Penasihat Ekonomi Selangor buat bodoh yang akhirnya tak ada ketetapan khusus mengenainya. Banyak lagi isu lain yang Anwar gagal tanganinya.

Haha... Akhirnya RPK dah sedar diri siapa sebenarnya Anwar. Agaknya dah lama Anwar tak masukkan duit dalam akaun, itu pasal anjing belaannya menggigit kakinya sendiri. Haha! Tapi apa yang RPK cakap ini elok puak-puak Pas duk muhasabah. Betul ke tak betul...!

Orang Sarawak pun kena fikir macam mana nak pilih pembangkang kalau calon bakal PM pun tak ada ketetapan. Sekejap macam tu, sekejap macam ni. Akhir-akhir ini lagilah dah makin tak boleh kawal diri, makin emosi apatah lagi kalau dengar kata-kata O-ME-GA... Mau naik angin satu badan.

Itu kepala bapak segala pembangkang. Macam mana pula calon bakal Ketua Menteri, Baru Bian. Apa agaknya akan jadi Sarawak kalau betul pembangkang bentuk kerajaan dan Baru Bian jadi CM. Hish... selisih malaikat 44!

Ke kiri, ke kanan, ke belakang, ke depan nampaknya Anwar dah tak boleh nak menepis dah. Ke depan diasaknya dengan isu Omega dan video seks, ke belakang digasaknya dengan isu liwat. Ke kiri pulak dibelasah cukup-cukup dik bloggers, ke kanan pulak digigit dik anjing-anjing peliharaannya sendiri. Gitulah nasib manusia bernama Anwar bin Ibrahim.

Alhamdulillah... Syukur. Nampaknya doa puak-puak Pas dimakbulkan Allah. Allah kini sudah memberikan petunjuk siapa yang hak dan siapa yang bathil. Cuma puak-puak mereka ini masih lagi dipekak dan dibisukan oleh kemaruk untuk berkuasa.

Tak lama lagi dah... Anwar bakal berkubur! Tak sempat PRU-13 lah yeop!

Share this

2 Responses to "Tadak kredibiliti... Anwar tak boleh jadi Perdana Menteri"

  1. kami memerlukan bantuaan anda untuk mempromosikan blog baru kami yg setahun jagung.. bantuan anda amatlah kami hargai.. terima kasih..

    kempen perut itu buncit...
    http://melayuseberang.blogspot.com/2011/04/kempen-pegang-perut-anuwar.html

    semoga perjuangan kita diredai nya

    ReplyDelete
  2. Sian Nuar..,kehkeh..,ape la nasib dia,,..

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.