06 May 2011

40,000 sertai demo Anti Fitnah di Masjid Negara!

Mak aih... 40,000 orang duk berdemo anti fitnah kat depan Masjid Negara. Sah PKR menang PRU-13!
Mak aih...!! Patutlah satu Kuala Lumpur jem teruk petang ni. Rupa-rupanya ada demonstrasi besar-besaran berlaku selepas solat Jumaat di Masjid Negara kerana tak puas hati dengan JAWI yang benarkan Datuk Eskay bersumpah pasal video seks libatkan Anwar Ibrahim. Perghh... gila ramai betul! Hampir-hampir menyamai demo reformasi 10 tahun lepas.

Khabarnya demo itu anjuran AMK tapi diberikan nama Saf Anti Fitnah. Sambil menjerit melolong sebab bantah ada orang buat fitnah terhadap Anwar, 40,000 pendemo ini bertindak di luar jangkaan termasuk mengoyak surat khabar Utusan. Anggaran sebanyak 150,000 naskhah Utusan habis dikoyak oleh puak-puak ini. Oh...! Patutlah Utusan hari ini sold-out! Wow....

Yang aku pelik asal nak berdemo je tunggu hari Jumaat... asal nak berdemo je tunggu hari Jumaat. Padahal seminggu ada 7 hari kenapa pilih hari Jumaat? Lepas tu asal nak berdemo je pergi masjid... asal nak berdemo je kat masjid. Banyak lagi tempat lain boleh dijadikan medan demonstrasi tapi apahal pilih masjid?

Takkan sebab nak ambik auro zaman reformasi dulu kot? Apa sekarang dah tak ada aura lagi ke...? Itu sampai 40,000 berdemo kira hebatlah tu. Kira separuh daripada Stadium Bukit Jalil. Lepas puas melalak menjerit dan koyak Utusan, mereka bergerak berarak sambil terpekik terlolong menuju ke pejabat JAWI.... kira-kira 10 meter dari Masjid Negara... Hehehe...

Ops...! 40,000 tu sebenarnya impian Sam Ketot je tapi realitinya tak sampai 40 orang pun. Yang ramai sebenarnya tukang tengok sambil tergelak-gelak dan tersengih melihat gelagat puak-puak ini. Sebahagiannya pula wartawan dan tukang ambil gambar. Aku duk kira-kira puak-puak ini juga yang terpekik terlolong kat Masjid Amru al-As BB Sentul minggu lepas masa Eskay nak bersumpah laknat tu.

Agaknya ini sajalah kekuatan yang PKR ada kut?... Macam mana nak menang PRU-13 ni?

Hehe... kesian puak-puak AMK... Nampaknya rakyat dah tak mahu reformasi lagi dah... Reformasi reformasi ni dah basi... dah tak laku. Lagi pun ramai dah tengok video tu dan ramai dah saksi... bukan takat 4 orang, nak 400,000 orang saksi pun boleh.

Share this

2 Responses to "40,000 sertai demo Anti Fitnah di Masjid Negara!"

  1. setuju bab hari jumaat and masjid tu...
    firman Allah SWT: “Sesungguhnya masjid adalah untuk Allah dan janganlah kamu menyeru padanya selain dari Allah SWT”. (Surah Al-Jin ayat 18). Di rumah Allah kita diperintah menyebut dan memuliakan namaNya dengan bertasbih dan menyucikannya di waktu pagi dan petang. Orang yang tidak dilalaikan oleh urusan dunia daripada mengingati Allah dengan menunaikan solat dan berzakat.”(An-Nur ayat 36,37).

    biler bangsa asing lempar mcm2 bende kotor kt surau/masjid pandai nk panas punggung. Tapi biler sndiri mencemarkan rumah Allah dengan terpekik terlolong..diorg bg mcm2 alasan yg bersifat duniawi. Niat tak menghalalkan cara!!~

    ReplyDelete
  2. Saya pun tak setuju, cara kita orang Melayu mengunakan Masjid. Saya pun menyampah Al-Juburit ni. Dari dulu lagi bila Tun Dr.M bawa masuk UMNO. Cara dia berucap pun saya dah meluat.

    Tapi bab guna Masjid saya tak setuju. Sumpah laknat tidak semestinya di lakukan di Masjid atau pun di depan Kaabah. Di mana kita melarang politik kepartian di bawa masuk ke Masjid, begitu lah acara sumpah laknat ini yang melibatkan parti politik. Ia akan hanya mencemarkan kesucian Masjid bila orang tak setuju buat kecoh dan berhimpun & secara tak langsung menyesakkan jalanraya. Akibatnya nanti, orang yang sudah tidak suka dengan Islam & Masjid akan menyumpah agama & Tuhan kita.

    Sumpah laknat boleh di buat, sebagai contoh; TV3 atau mana padang yang tidak mendatang ketidak selesaan kepada orang ramai atau penduduk sekeliling.

    Celaka pun manusia, Anuwar ini. Dia yang sedap, agama Islam yang tercemar nama.

    Cepatlah mampus, wahai Al-juburit.

    RD

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.