20 May 2011

Anwar pengganti Strauss-Kahn ketuai IMF? Wow!!!

Atas kehebatannya menguruskan ekonomi negara ketika menjawat Menteri Kewangan dahulu serta kebijaksanaannya menguruskan kewangan negeri Selangor sebagai penasihat ekonomi, Anwar Ibrahim telah disebut-sebut menggantikan Dominique Strauss-Kahn sebagai pengarah urusan IMF.

Pemilihan Anwar juga disebabkan beliau disegani dan dihormati oleh kalangan pakar ekonomi dan pemimpin Barat dan Eropah serta Asia selain mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin IMF, pengurus dana antarabangsa dan para pelabur. Hebat Anwar ni...

Malahan pemilihan Anwar juga atas jasanya yang cuba "menjual" Malaysia kepada IMF ketika krisis ekonomi pada 1997 tetapi dihalang oleh kebijaksanaan Dr. Mahathir selaku PM pada masa itu yang cepat membaca keadaan dan punca permasalahan.

Justeru, selepas Strauss-Kahn yang menghadapi tuduhan cubaan merogol seorang pengemas bilik hotel melepaskan jawatannya, nama Anwar tiba-tiba disebut untuk menduduki kerusi tertinggi dalam agensi tersebut.

Hahaha.... Itu angan-angan Anwar sajalah! Anwar mana boleh jadi pengarah urusan IMF sebab dia tak tahu apa-apa pasal ekonomi. Maklum dulu pun kat universiti cuma belajar Pengajian Melayu, itupun lulus paras hidung sebab asyik berpolitik.

Sebab belajar ekonomi ikut buku, dia hampir-hampir menggadaikan negara kepada IMF (atau mungkin satu tindakan yang disengajakan bagi melumpuhkan ekonomi negara. Ekonomi dah lumpuh, mudah kuasa asing nak kuasai negara menerusi Anwar). Kalau tidak sampai sekarang negara duk bayar hutang IMF yang dianggap "along paling dajal di dunia".

Kalau Anwar jadi pengarah urusan, aku yakin nasibnya akan sama dengan Strauss-Kahn...! Silap2 lagi teruk dari itu! Tapi IMF bukan bodoh nak ambik orang yang penuh dengan najis kat bontot dan mulut!

Bagaimana hebatnya Anwar uruskan ekonomi negara ketika krisis kewangan 1997... baca di sini!

Share this

4 Responses to "Anwar pengganti Strauss-Kahn ketuai IMF? Wow!!!"

  1. Anwar memang layak ke jawatan itu jika dari dulu pilihannya tidak melawan takdir.

    Malah dia boleh teruskan hobbynya itu diluar negara.

    Selepas dipecat TPM, anwar wajar berehat di luar negara untuk beberapa tempoh dan kekal dengan keahlian UMNO, hari ini mungkin nasibnya lebih baik.

    ReplyDelete
  2. Anwar belajar ekonomi dari buku. Tu pun bukan dia baca, tapi Munawar atau ada orang lain tukang baca. Praktikali hancus lebusss....

    ReplyDelete
  3. Tuan, itu sedia maklum.

    Tetapi bukankah hobbynya sama dengan Dominique Strauss-Kahn sebagai pengarah urusan IMF.

    Tapi Strauss Kahn tak kata pula konspirasi Presiden dan PM Peranchis.

    ReplyDelete
  4. Hehe... Itulah bodohnya Strauss-Kahn dan itulah cerdiknya Anwar...

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.