20 May 2011

Ikat jamin Strauss-Kahn 1 juta dolar AS... Gila!

Dominique Strauss-Kahn yang menghadapi dakwaan mencabul kehormataan dan cubaan merogol dibenarkan ikat jamin sebanyak AS$1juta (RM3 juta)... Gila. Anwar yang hakim kata wujud prima facie boleh bebas lepas macam tu je. Tak ada ikat jamin, tak ada apa...

Bayangkan selama 4 tahun sejak kes liwat ke atas Saiful didakwa, sehingga hari ini Anwar sebagai suspek pelaku liwat masih bebas lepas. Bukan tak dikenakan ikat jamin, Anwar juga diberi kebebasan untuk bercakap tentang kes liwatnya di dalam ceramah-ceramah di seluruh negara dan di serata pelosok dunia.

Malahan, Anwar juga masih boleh bertanding pada PRK Permatang Pauh ketika dakwaan liwat ke atasnya dibuat. Kalau ikut bukti rakaman video, Anwar masih lagi boleh melampias nafsunya ke atas amoi China ketika pendakwaan kes liwatanya masih berlangsung.

Dan ketika hakim memberi peluang dia membela diri kerana wujud prima facie kes liwat, Anwar dan puak-puak tiga suku dalam PKR dan Pas masih lagi terpekik terlolong menyatakan dia tidak diberikan peluang untuk membela diri. Tak diberikan keadilan kepadanya.

Nak adil macam mana lagi Anwar ni aku pun tak tahu. Apakah dengan membebaskannya dan menggugurkan semua tuduhan ke atasnya baru dianggap adil.

Lalu apa yang dilaluio oleh Strauss-Kahn yang juga rakan Anwar dalam IMF itu juga dianggap tidak adil? Ikat jamin sebanyak AS$1 juta tidak adil? Digari dan tidur dalam lokap sementara perbicaraan dilangsungkan itu tidak adil? Tapi tiada kedengaran dari pihak IMF orang pemimpin Barat menuntut Strauss-Kahn dibebaskan atau diberikan layanan adil. Tak ada...

Lalu apa hebat sangat Anwar sehingga diberikan layanan sebegitu rupa yang akhirnya dia tetap menganggap layanan terhadapnya masih tidak adil dan berniat jahat.

Pandi kuttylah lu..

Share this

1 Response to "Ikat jamin Strauss-Kahn 1 juta dolar AS... Gila!"

  1. Nilai 1 juta sebenarnya tak banyak untuk anwar kalau dikenakan pun..kalau itu jumlah jaminannya, dia berkokok kerajaan dah tak ada duit pula.

    Nilai tekanan terhadap kredibiliti dirinya, kegoncangan rumahtangganya, hilang hotmat parti perkongsiannya lebih dari nilai itu. anwar juga membawa bersama dua sumpah laknat yang cukup merbahaya.

    Pendedahan demi pendedehan di masa akan datang kemungkinan masih ada, konspirasi atau tidak, itu bukan pokok, ini game yang anwar sendiri mulakan dan tempah, ada ubi ada batas buat dirinya dan musuhnya.

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.