05 May 2011

Oh rupanya nak tutup penyelewengan DAP!

Patutlah DAP beriya-iya mempolitikkan kematian Teoh Beng Hock dan menyerang SPRM habis-habisan. Rupanya kematian Beng Hock ada kaitan dengan siasatan berhubung penyelewengan projek oleh  salah seorang ADUN dari DAP di Selangor. Penyelewengannya besar beb! Mereka "mencuri" projek-projek yang dikhaskan untuk kontraktor Bumiputera dengan menyamar sebagai "syarikat Bumiputera". Apa maknanya tu?

Patutlah apabila Beng Hock mati, orang paling panik ialah ADUN Seri Kembangan. Rupanya dia yang disiasat oleh SPRM berhubung penyelewengan tersebut dan Beng Hock adalah saksi utama. Maknanya keterangan yang diberikan oleh Beng Hock boleh mengheret bosnya itu ke mahkamah dan silap haribulan bulan menyebabkan dia dipecat sebagai ADUN. Jadi, kita tahulah kenapa DAP beriya-iya nak salahkan SPRM berhubung kematian Beng Hock.

Bayangkan ia baru satu ADUN yang cuba dibongkar oleh SPRM dan aku percaya ramai lagi ADUN DAP di Selangor (mungkin juga di Pulau Pinang) menggunakan strategi yang sama untuk "merampas hak orang Melayu" iaitu dengan menggunakan syarikat Ali Baba bagi mendapatkan projek. Patutlah kontraktor Melayu di Selangor dan Pulau Pinang semakin nazak. Rupanya hak mereka telah dirampas oleh DAP.

Justeru, aku menyeru kepada pihak SPRM untuk meneruskan siasatan terhadap ADUN Seri Kembangan dan juga ADUN-ADUN lain di Selangor tentang penyelewengan demi penyelewengan yang dilakukan walaupun terganggu oleh kes kematian Beng Hock. SPRM juga tidak perlu tunduk terhadap mana-mana pihak yang cuba menghalang tugas mereka kerana dalam hal ini (aku percaya) seluruh rakyat berada di belakang SPRM.

OOoo... selama ini mereka duk serang kerajaan BN konon kerajaan rasuahlah apalah walhal ADUN-ADUN mereka lagi licik. Apa pulak komen MB Selangor?

Ternyata kematian Beng Hock ada hikmahnya dan tindakan Najib menubuhkan suruhanjaya siasatan diraja tentang hal ini juga ada baiknya. Sebabnya rakyat kini dapat melihat satu persatu permainan politik DAP dan "sucinya" perjuangan DAP selama ini. Tapi apakah ini semua akan membuka pintu hati orang Pas untuk melihat kebenaran atau sebaliknya?

Bila timbul cerita ini teringat kata-kata seorang kawan aku yang propembangkang tetapi bekerja dengan kerajaan BN katanya dia tak kisah hentam kerajaan walaupun kerajaan BN yang beri biasiswa sampai dia boleh masuk U (walaupun keputusan STPM pun paras hidung) dan jadi guru berijazah sekarang ini. Sebab katanya siapa sahaja jadi kerajaan mereka wajib beri biasiswa pendidikan kepada rakyatnya.

Tapi aku yakin kalau DAP (yang mendominasi dalam pakatan pembangkang) yang memerintah, bukan takat biasiswa, semua IPTA dalam negara dipenuhi oleh kaum bukan Melayu. Kau ingat orang Melayu cerdik atau rajin sangat ke? Kalau tak ada UiTM dan IPTA guna sistem meritokrasi sepenuhnya, ingat orang Melayu boleh masuk U dan jadi para pegawai kerajaan ke?

Bila ramai orang Melayu tak berpelajaran tinggi (sebab kalah bersaing dengan bukan Melayu) maka yang lulusan U tentulah bukan Melayu dan mereka kemudiannya diambil mengisi pegawai-pegawai kanan kerajaan dan orang Melayu takat jadi pion jehlah. Bila dah semua jawatan kanan kerajaan dah dikuasai bukan Melayu, di mana orang Melayu pada masa itu?

Jangan fikir DAP lebih demokratik daripada BN/UMNO sebab orang Cina tak pernah kenal erti demokrasi pun. Sebabnya nenek moyang mereka dari tanah besar sana tak pernah tahu apa itu demokrasi. Begitu jugalah mereka yang ada di Malaysia ini. Mereka cuma amal satu fahaman.... "Ada peluang sapu! Peduli apa sama Melayu!"

Sebabnya, kalau takat projek kecil-kecilan orang Melayu pun diorang nak sapu, apatah lagi keistimewaan-keistimewaan yang diberikan orang Melayu termasuk pendidikan dan biasiswa atau jawatan-jawatan tinggi dalam kerajaan!

Lu fikirlah sendiri yeop!

Share this

2 Responses to "Oh rupanya nak tutup penyelewengan DAP!"

  1. Sokong MTB..

    bagi mereka2 yang bekerja dengan kerajaan tapi masih menikam kerajaan daripada belakang ingatlah anda juga memiliki anak..

    Apa anda rasa apabila beratus ribu duit anda habis membesarkan anak2, bagi pelajaran..alih2 anak2 dah besar melawan cakap anda kerana x bersetuju dengan aliran pemikiran anda...

    Dan akhirnya anda marah dan mengungkit segala pengorbanan yang anda berikan kepada anak2:

    Bapa: "Menyesal aku sekolah kan kau dulu, jaga makan pakai..sekarang kau melawan aku yea?!!"

    Anak: "Apa pulak babak..ikut suka saya la..saya dah besar!!...Dulu bapak bagi duit, jaga makan minum saya itu tanggungjawab bapak ke pada saya sebagai anak...sekarang suka hati saya la nak buat apa!!! Saya dah besar kepala!!!

    Ermm bayang kan situasi tu berlaku antara anda dan anak2 anda apabila anak anda menjadi insan yang tidak tahu berterima kasih!!!

    *Hopefully faham ler yea yeop maksyud yang nak saya sampaikan....

    ReplyDelete
  2. Cakap apa pun UMNO jugak salah...

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.