17 May 2011

Psst... psstt... Anwar give-up dan sedia berundur? Betul ke?

Apa puak-puak Pas akan komen bila tengok gambar ni ye?
Psstt... pssttt... Soksek terbaru aku dengar dari sumber penting dalam PKR, Anwar dan Wan Azizah khabarnya  give-up dengan kontroversi video seksnya. Dia sedar perkara itu lambat laun tidak akan mampu ditepis lagi. Lagipun, kes liwat terhadap Saiful Bukhari yang akan diputuskan 16 Mei ini juga memberi tekanan kepada mereka berdua.

Mereka berdua kini sedar kalau mereka tidak berundur, mereka akan memberi kesan tidak baik bukan saja kepada PKR tetapi juga seluruh pakatan pembangkang. Lagipun khabarnya, rakan-rakan pembangkang pun macam dah tak mampu lagi nak cover line Anwar sebab banyak sangat kes. Jadi pengunduran mereka berdua akan menyelamatkan PKR, DAP dan Pas terutama menjelang PRU-13 nanti.

Psst... pssst... Khabarnya pengganti Wan Azizah pun dah ada. Orangnya muda dan tak ada kes-kes kontroversi... Siapa agaknya ya? Azmin ke?

Betul ke ni.. betul ke ni? Entah-entah satu lagi muslihat Anwar untuk raih sokongan dan simpati rakyat. Kalau betul mereka nak berundur bila agaknya tu? Tengok sekarang Anwar yang semakin agresif duk pergi ceramah keliling negara nak bagitahu dia tak bersalah, dia bersih, dia suci dan dia tak buat dosa... berdasarkan perutnya... aku tak nampak pula tanda-tanda Anwar dan Wan Azizah nak berundur?

Hemm... Malam ni puak-puak UMNO adakan solat hajat dan bacaan Yasin beramai-ramai. Tapi jangan risau, mereka tak adalah buat sembahyang hajat suruh perut Nik Aziz atau Anwar pecah, atau mintak petunjuk kebenaran, tapi cuma minta Allah terus perkukuhkan umat Islam, orang Melayu dan UMNO sendiri bagi menghadapi pelbagai dugaan dari dalam dan luar parti.

Itu saja... Tak ada sembahyang hajat mintak turun bala pada orang lain sebab itu bukan cara UMNO... Selamat Ulang Tahun UMNO!

Nota: Entri ini sudah diposkan beberapa hari lepas tetapi terdapat "gangguan" pada sistem arkib menyebabkan entri ini dimasukkan sebagai entri baru. Harap maaf - MTB

Share this

2 Responses to "Psst... psstt... Anwar give-up dan sedia berundur? Betul ke?"

  1. Dia dah biasa main gear gostan (undur belakang), go-head-gostan.

    ReplyDelete
  2. iskhh,,buek Den suspen ajo...

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.