06 May 2011

Tahniah Pas...! Kristian bakal jadi agama rasmi (Updated!)

TERKINI (7/5/2011):
Pembangkang diketuai Anwarista dan terutamanya DAP sudah panas bontot apabila Utusan sudah main muka depan isu ini. Anwarista kata Islam tetap agama rasmi manakala Kit Siang pula bawa suara paderi yang nafi laporan. Hehe...

Tau panas bontot! Selama ini kau orang duk "bakar" Najib/Rosmah atau UMNO/BN dengan macam-macam fitnah korang boleh cool je. Dah lah tu boleh duk jaja satu negara siang malam pagi petang. Kena batang hidung orang huuu bersorak girang ye, kena batang hidung sendiri fitnah, kospirasi, politik lucah, berniat jahat....!!


POS ASAL:
Tahniah kepada puak-puak Pas terutama Nik Aziz kerana berkat tarbiyah Tok Guru terhadap pemimpin DAP, parti sepakatannya itu akan menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara. Mereka juga akan pastikan hanya mereka yang beragama Kristian sahaja yang layak jadi Perdana Menteri... Wow!

Tak sia-sia perjuangan Pas untuk menegakkan negara berkebajikan dan membenarkan kalimah Allah digunakan dalam bible. Akhirnya Malaysia bakal menjadikan Kristian sebagai agama rasmi dan PM pula beragama Kristian. Nah kau!!


Baca selanjutnya di sini! dan di sini!

Betullah kata kawan kita ni di sini, UMNO patut dibubarkan dan masuk Pas!
Hidup Pas...!! PAS FOR ALL!

Share this

5 Responses to "Tahniah Pas...! Kristian bakal jadi agama rasmi (Updated!)"

  1. Tahniah PAS.
    Alhamdulillah. Syukur kepada Allah. (Yang juga bererti; Sudah tentu boleh)
    Dulu boleh lah kata InsyaAllah. Bermakna, Semoga di Izin Allah yang juga bererti 'Belum Pasti' @ Tengok lah dulu, macam-mana nanti.

    Boleh la Pak-Pak Lebai berjubah & berserban, beri khutbah dalam Gereja. Masjid tak perlu bina dah. Gereja dah banyak. Sebagai simbolik Pakatan, boleh berpakat berkongsi tempat ibadat pulak, orang Islam & Kristian. Kita kan sama, Agama Langit. Bagai kita: Nabi Isa, bagi mereka: Jesus Christ. Hanya kata nama berbeza, Rasul/orang yang sama. Allah pun dah boleh Kongsi dah. Berita Baik aka, Al-Kitab pun dah ada. Boleh saja berpakatan guna pakai bersama.

    Tapi satu saja nasihat saya.
    Berhati-hati apabila membiarkan kanak2 & anak2 muda kita tinggal di asrama atau jagaan mereka yang alim2 ini. Banyak lapuran seluruh dunia, ada segelintir Paderi yang menodai kanak2 lelaki, terutamanya anak yatim. Ada laporan beberapa kes yang cuba di tutup untuk menjaga nama baik Gereja. Maklum lah, mereka tidak di benarkan berkahwin. Dalam kalangan kita yang boleh berkahwin pun ada manusia macam ini. .

    Sekali lagi, Tahniah PAS bersatu bersama Pakatan Rakyat.
    PAS For ALL.

    RD

    ReplyDelete
  2. Assalamu'alaikum..sedikit pandangan dan pendapat..betulkan niat dalam hati "hidup dan matiku kerana ALLAH Taala" dan bukan kerana memperjuangkan orang melayu..

    ReplyDelete
  3. Orang Melayu adalah orang Islam, tapi orang Islam tak semestinya Melayu.... Macam mana tu $omeone?

    ReplyDelete
  4. tapi Majoriti org melayu di malaysia org Islam..,,jgn nk samakan org melayu di indonesia..,,,ade ko pernah jumpe org melayu di malaysia beragama Krisian,..

    ReplyDelete
  5. Bro... Orang Indonesia bukan semuanya Melayu. Melayu di Indonesia cuma di Kepulauan Riau saja. Yang lain macam-macam suku ada!

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.