12 July 2011

Dua pemain import musim depan!

Ada pasukan nak ambik pemain ni? Gerenti stadium penuh beb!!
Liga Malaysia bakal kembali diwarnai para pemain import mulai musim 2012 apabila FAM membuat keputusan membenarkan pasukan-pasukan yang bersaing dalam Liga Super dan Liga Perdana mengambil maksimum dua pemain import.

Tapi khabarnya FAM menetapkan beberapa syarat bagi memastikan hanya pemain import berkualiti saja dibawa masuk. Pemain dari liga Singapork, Thai dan Indon tak dibenarkan. Kalau pemain Asia lain, hanya dari divisyen satu dan pemain dari Eropah, Amerika dan Afrika pula paling-paling divisyen dua. Huhu...

Kalau peraturan itu dibuat memang aku sokonglah. Tidaklah ada pasukan negeri yang ambil pemain "import" dari kalangan negro-negro yang belajar kat universiti tempatan. Alaa asal nampak negro pun kira pemain import jugaklah walaupun main bola macam gampang! Huhu....

Tapi aku harap bila dah ambik pemain import ni pemain tempatan jangan pula dianaktirikan. Yelah, mana tahu pemain import dibayar ganji sampai lima angka sedangkan pemain tempatan yang hebat sekali pun cuma sekadar empat angka. Ataupun sebab nak bayar pemain import, ada pasukan yang terpaksa berhutang atau tak bayar gaji pemain tempatan.

Aku harap pasukan yang tak mampu tu tak usahlah mengidam nak bawa pemain import. Pemain tempatan pun hebat juga kalau dilatih dengan baik dan bayaran gaji yang memuaskan. Ingat mereka pun ada anak bini atau mak bapak yang nak kena tanggung!

Pssst... Kawan aku tak sabar nak tunggu Liga Bolasepak Wanita yang khabarnya akan dibuat tahun depan!!

Share this

0 Comment to "Dua pemain import musim depan!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.