05 July 2011

Lega! Perhimpunan haram dibatalkan...

Inilah stadium yang akan dibersihkan oleh puak-puak Bersih 2.0!
Aku percaya seluruh rakyat menarik nafas lega selepas semua perhimpunan haram yang dicadangkan pada Sabtu 9 Julai ini dibatalkan. Baik perhimpunan Bersih, Patriot ataupun Perkasa telah membatalkan cadangan mengadakan demonstrasi ini. Lega....

Rakyat seluruh negara menjunjung titah Yang Dipertuan Agong kerana atas titah baginda nampaknya semua pihak yang selama ini berdegil untuk mengadakan demonstrasi haram itu, akhirnya akur. Alhamdulillah dan terima kasih kepada Allah kerana mengurniakan seorang Yang Dipertuan Agong yang prihatin tentang keadaan rakyat jelatanya. Daulat Tuanku!

Dan aku mengalu-alukan cadangan Ambiga untuk mengadakan perhimpunan Bersih di sebuah stadium bagi menggantikan perhimpunan jalanan. Cuma aku harap janganlah buat kat Stadium Nasional Bukit Jalil. Kesihan dengan rumput stadium itu baru nak tumbuh. Kalau buat demo di situ habislah rumput-rumput tu kena lenyek sedangkan kita ada sekurang-kurang tiga perlawanan bola sepak penting di situ sehingga akhir bulan ini.

Bukan apa... Aku risau kalau padang Stadium Nasional Bukit Jalil nanti dah jadi macam sawah bendang, kesianlah para pemain Liverpool, Arsenal dan Chelsea yang tak pernah main dalam padang ala-bendang. Takut pula bila mereka kalah kepada skuad negara, ada pula alasan yang mereka nak kasi! Hehehee...

Pilihlah stadium-stadium lain macam Stadium Merdeka ke, Stadium Shah Alam ke... atau tak pun Stadium  Batu Kawan nun di Pulau Pinang.

Apa pun aku harap pihak berkuasa tidak berhenti meneruskan usaha membongkar kegiatan pihak-pihak tertentu yang cuba mengambil kesempatan dari demo Bersih untuk menyebarkan fahaman komunis dan kegiatan subversif seperti didedahkan dengan penemuan senjata dan bahan letupan di sekitar Kuala Lumpur.

Share this

2 Responses to "Lega! Perhimpunan haram dibatalkan..."

  1. Salam Pak Miraks...
    saye tersgt lege
    bile tau demo tu tak menjadi....
    ade gak ura2 di kuching diorang nak
    buat mini demo harap2
    tak menjadi juge...sebab tiap2
    sabtu adalah masa saya utk bawak
    anak2 berjalan dan mkn2...
    dan saya rase pak miraks pun
    tau di kuching setiap hari sabtu dan
    minggu di satok ade pasar tamu
    jika menjadi gak demo akan
    mengakibat kerugian besar utk
    peniaga disana....
    dan saya teramat menjunjung kasih
    pada YDPA kerana prihatin terharap
    rakyat ....

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.