14 July 2011

Pelajar kita kat Mesir macam lepaskan anjing tersepit!

Ingat operasi besar-besaran dan luar biasa yang dilakukan oleh kerajaan Malaysia untuk mengeluarkan semua rakyat Malaysia yang sebahagian besarnya pelajar dari bumi Mesir berikutan pergolakan negara itu Februari lalu? Ingat? Oh... kalau tak ingat, baca di sini atau di sini (siap dengan gambar!)

Seperti aku jangka, para pelajar ini yang telah diselamatkan oleh kerajaan BN dibawah pimpinan Najib hari ini sudah lupa diri dan mereka kembali menggigit orang yang menyelamatkan mereka. Ratusan pelajar Malaysia di Mesir yang turut mengadakan perhimpunan haram 9 Julai lalu membuktikannya.

Lihatlah wajah-wajah yang berbaju kuning berlogo "Bersih" yang berkumpul di Kaherah ini. Bukankah wajah-wajah ini juga yang ketakutan Februari lepas kerana berlaku rusuhan di Mesir dan bukankah wajah-wajah ini juga yang merayu supaya mereka diselamatkan kerana bimbang keadaan pergolakan di Mesir?

Dan selepas kerajaan berjaya menyelamatkan mereka dengan kos berjuta-juta ringgit, hari ini hanya beberapa bulan selepas kembali ke sana, mereka kembali terpekik-terlolong di negara orang menentang kerajaan dengan mengadakan perhimpunan haram di sana. Apakah tujuannya supaya Malaysia juga berlaku revolusi seperti di Mesir yang mereka sendiri merasa takut sehingga meminta dikeluarkan dari negara itu?

Lihatlah gelagat-gelagat mereka di bawah ini... Inilah anjing-anjing yang beberapa bulan lepas tersepit, kemudian diselamatkan kerajaan dan hari ini mereka menggigit kerajaan yang menyelamatkan mereka! Chis... Harap kopiah saja atas kepala, harap purdah sampai kaki tapi HOTAK TARAK!



Lain kali kalau mereka meraung-raung minta tolong diselamatkan  elok bagi kat Ambiga jeh!

Share this

8 Responses to "Pelajar kita kat Mesir macam lepaskan anjing tersepit!"

  1. kos bawa balik tu bukan duit najib....Itu duit kerajaan=Duit rakyatt...Apa kes nak terima Kasih kat Najibb...Confirm la 95% palajar kat mesir tu tak ssokong Najib...

    ReplyDelete
  2. Betul bukan duit Najib, tapi duit kerajaan. Duit kerajaan tak semestinya duit rakyat. Banyak mana sangat rakyat bayar cukai kerajaan? Cukai yang kau bayar (kalau bayarlah) nak cover sorang gaji tok imam masjid pun tak lepas.

    Duit kerajaan Malaysia banyak sebab buat bisnes melalui sykt2 GLC termasuk Petronas, Telekom, TNB, Khazanah Nasional serta hasil cukai perniagaan, kemasukan pelabur asing dll. Itu tidak dikira duit rakyat dah. Itu kira duit kerajaan!

    ReplyDelete
  3. Sdr MTB,

    mau tak mau itulah gambaran sebenar anak-anak kita.

    kalau kita tak boleh ajar anak2 kita dalam keluarga kita sendiri supaya mereka menjadi waras bagaimana kita nak harap generasi baru yang sudah berada di luar kawalan ibubapa menurut jejak langkah kita atau bersama kita?

    tambahan pula anak2 memang suka berbeza dari ibubapa mereka.

    apatah lagi bila kita pula sudah terperangkap sebagai generasi pekerja. semua orang dah jadi pekerja. semua orang bagai duduk atas conveyor belt.

    kalau dah generasi pekerja maka demo pun kena hari cuti yakni hari tak kerja sahaja.

    nak ke mana kita semua ni?

    wassalam
    yy

    ReplyDelete
  4. JIka kerana lepas ni daripada Pakatan.. gua ingat jika pelajar buat perangai mcnm lama da di pecat...kerajaan kini menternak benih gunting dalam lipatan.. lepas habis belajar keja dgn kerajaan.. apa apa yg dibuat akan sampai diluar sana...memang kini apa polis / kerajaan nak buat..plan tu da mereka diluar sana dapat HIDU..perancangan mereka lebih baik dari Polis..sebab dalam Polis pendapat org bawahan dibakul sampahkan serupa dalam kerajaan BN...dalam PAKATAN meka gunakan pendapat ini...itu kelebihan mereka...

    ReplyDelete
  5. kerajann kita da taraf bebal....buang duit aja. apa yg meka dapt.. KOSONG...nanti abis belajar keja kerajaan tapi dari dalam tibai kerajaan...byk lagi org setia kat kerajaan di abaikan...Kerajaan tak sdarkan mereka da di didik dari tadika untuk bencikan kerajaan...entah kerajaan hari ini masih pakak/buta mcm dollah@samdol..zzzzz..ingat rakyat akan ajar lagi PRU13 nanti...atas kertas cantiiiiik.. hasil belum tau...BN jgn syok sendiri maaa

    ReplyDelete
  6. budak-budak ni senang je nak pengaruh nya....

    cume pemimpin kerajaan lebih-lebih lagi puak umno yang lemah tidak pernah mencelah, mengambil peluang.
    bertegur sape dan bersedekahlah cara kerap... tak rugi pun...

    Pernah mereka di lawati? Pernah di tanyakan kebajikan budak-budak ni? Agak nya apa respon mereka jika PM atau TPM beri ziarah kebajikan?

    Segi biaya pula ramai yang sendiri-sendiri agak nya. Itu kenapa hati-hati muda mudah menggamit kebencian

    Sama keadaan nya dengan anak bangsa kita yang tercicir, setengah masak di kampung-kampung. harapkan kj dan gang, jangan lah berpuas hati sangat...

    Mereka semua anak-anak melayu kita.
    Harap mtp bawa perkara ini ke pihak berwajib dan adakan sidang meja bulat PM Najib untuk mengatasi masaalah terlepas pandang ini.

    ReplyDelete
  7. lain kali bila ada lagi gempa bumi ke rusuhan ke..biar aje mereka reput kat situ..

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.