04 October 2011

Laa... Ni ke saksi misteri tu? Huk aloh!

Jambu jugak!
Sejak semalam semua orang tertunggu-tunggu apabila barisan peguam Anwar katanya nak tampilkan seorang saksi "misteri" di mahkamah hari ini pada perbicaraan kes liwat Anwar ke atas Saiful Bukhari yang sudah masuk 3 tahun lebih dan kini di peringkat bela diri oleh tertuduh.

Tunggu punya tunggu rupa-rupanya saksi misteri itu ialah Najwan Ali, iaitu seorang lagi "coffee maker" baru untuk Anwar di pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Emm... Ini macam tugas-tugas Saiful masa bekerja dengan Pak Sheikh ini lah yea? Najwan mengaku kawan baik Saiful masa di Uniten dan sering temankan dia ke mana sahaja. Ibaratnya begitu rapatnya dia dengan Saiful bagai isi dengan kuku. Apa sahaja Saiful buat dia tahulah!

Cuma aku tertanya-tanya ke mana perginya Najwan selama lebih 3 tahun sejak Saiful lapor polis dia diliwat Anwar sampai buat sumpah laknat. Bukan takat pengakuan... batang hidungnya pun tak nampak. Alih-alih apabila perbicaraan dah masuk part Anwar kena bela diri dan bila usaha nak heret Najib dan Rosmah ke mahkamah alih-alih muncul saksi misteri ini.

Misteri memang misteri yeop!

Tapi dari pernyataan-pernyataan Najwan di mahkamah hari ini aku percaya barisan pendakwaraya pasti ketawa tergolek-golek sebab mengenangkan kedunguan Anwar membawa budak hingusan itu sebagai saksi pembelanya sedangkan ramai lagi saksi lain yang lebih releven untuk dibawa Anwar seperti isterinya sendiri dan anak-anaknya.

Budak yang dibawa oleh Anwar sebagai saksi pembelaannya tak releven langsung dan membantu langsung untuk membela bosnya sebab kenyataan-kenyataannya lebih menjurus kepada TUDUHAN. Tak ada fakta, tak ada bukti. Sama jugalah bila bosnya tuduh Najib dan Rosmah pun tak ada fakta dan bukti. Lepas tu kenapa baru sekarang "jumpa" kawan baik Saiful sedangkan dia kerja satu opis dengan si tertuduh? Lama simpan tu....

Misteri kan? Berapakah Anwar bayar mamat ini untuk tampil sebagai saksinya semata-mata nak serang Saiful dan menunjukkan bahawa Saiful dan pemimpin UMNO/BN ini begitu rapat. (Erk.. kenapa guna nama Syed Hamid dan Azalina Othman Said dan bukannya Najib atau Rosmah ek? Yelah... Kalau Saiful dikaitkan dengan Syed Hamid dan Azalina patutnya merekalah yang patut disapina...)

Begitulah Anwar dengan dramanya di mahkamah. Lepas mahkamah, Anwar berdrama pulak di Parlimen dan kemudian buat drama hantu pasal Bajet Bayangan. Dah buat bajet habis tu duit nak dapat kat mana nak laksanakannya? Pastu siapa pulak luluskan bajet bayangan ni? Kah kah kah... Dia bentang, dia luluskan...! Kah kah kah...

Betul kata korang. Anwar dah makin gila......!!!

HAR HAR HAR.....................................

Pssst... Patutnya Najwan buat pengakuan Anwar tidak liwat Saiful pada tarikh, masa dan tempat yang dinyatakan sebab pada masa itu Anwar sedang menyondol bontotnya.... Kalau dia buat statement macam tu aku yakin hari ini juga Anwar bebas! Huhu...

Share this

0 Comment to "Laa... Ni ke saksi misteri tu? Huk aloh!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.