20 December 2011

Kalau Anwar boleh kenapa Mulan tak boleh?

Nah kau...!! Inilah penangan perangai bawaan mamat yang berangan-angan mat jenin nak jadi Perdana Menteri. Bayangkan ini dia belum jadi PM. Kalau dah jadi PM aku tataulah apa nak jadi dengan negara ni. Maklum Pas pun tak mau dah negara Islam, nak negara kebajikan.

Apa pun aku sokong Mulan ni... bukan sebab aku spesis mereka tapi sebab pendirian dia. Betul juga, kalau Anwar boleh malah dipuja dan diagungkan, kenapa dia tak boleh? Apa beza Anwar dengan Mulan?

Huhu... terbaik bro... eh nyah! Auw!

17 December 2011

Interlok lagi.... bosan ah!

Tak habis-habis lagi pasal Interlok rupanya. Dulu heboh puak-puak ni yang tersinggung dengan beberapa ayat yang ditulis oleh Abdullah Hussein, si penulis novel itu konon menyentuh perihal kaum mereka. Sebab nak jaga hati mereka, kerajaan putuskan ayat-ayat yang ada perkataan yang tak boleh diterima kaum mereka ditukar. Penulis novelnya pun setuju, walau pun berat hati.

Maka novel Interlok yang digunakan oleh pelajar sebagai buku teks di sekolah pun dicetak semula dengan menggantikan perkataan-perkataan yang kaum mereka tak boleh baca, dengar dan tengok (puak yang tak boleh terima asal-usul mereka). Aku ingat kos cetak semula buku novel tu boleh cecah ratusan ribu ringgitlah. Maklum yang nak guna pun bukan sedikit.

Tup tup hari ini Timbalan Presiden MIC mengumumkan Interlok tidak akan digunakan di sekolah-sekolah mulai 2012. Dulu masa awal-awal dulu dia juga umum perkara yang sama -- mendahului Menteri Pelajaran -- dengan mengumumkan penarikan balik Interlok. Kali ini beliau sekali lagi membuat pengumuman tersebut. Aku tak tahulah sama ada pengumuman yang dibuat beliau itu diketahui oleh Muhyiddin selaku TPM dan Menteri Pelajaran atau tidak.

Kenyataan Menteri Pelajaran berhubung kedudukan Interlok Mac lalu... sekarang lain pula ceritanya...!! Hemmmm tak faham!
Tapi dalam Buletin Utama tadi, dia menyatakan perkara itu sudah diputuskan dalam mesyuarat Kabinet dan Muhyiddin sendiri bersetuju untuk tidak menggunakan novel tersebut sebagai buku teks di sekolah mulai tahun depan. Kalau betul apa yang dikatakan Subramaniam itu, apakah bermakna keputusan yang dibuat oleh Menteri Pelajaran berhubung Interlok juga bersifat "flip-flop"?

Hemm... kalau betullah keputusan Kabinet sedemikian, aku nak tanya juga tidakkah satu pembaziran apabila Interlok yang dicetak semula dengan pindaan bahagian-bahagian dianggap sensitif telah dibuat dengan kos yang bukan sedikit, tetapi akhirnya semua buku-buku itu kemudian dicampak ke dalam sungai, sebab tidak berguna lagi.

Apakah keputusan menarik balik Interlok sebagai teks sebagai satu lagi "umpan" pilihan raya bagi memancing undi pengundi India untuk memberi sokongan kepada MIC dan BN? Entahlah...




Nota: MTB tunggu kenyataan Menteri Pelajaran mengenai hal ini...

16 December 2011

Satu lagi sebab kenapa Anwar suka pergi Thailand!

Pramugari "bapok" yang digunakan oleh syarikat penerbangan Thailand!
Ho... ho.... baru aku tahu kenapa Anwar suka sangat pergi Thailand. Selain nak mengurut dan mengamput, rupa-rupanya Thailand adalah negara yang mengiktiraf kumpulan LGBT ni rupanya. Selepas diadakan Miss Bapok setiap tahun, terbaru sebuah syarikat penerbangan negara itu menggunakan "ladyboy" sebagai pramugari.

Hu...hu... Gamaknya kalau pembangkang rampas Putrajaya  sudah pasti syarikat penerbangan ini akan dibenarkan membuat penerbangan terus ke KLIA....

Baca cerita pasal pramugari pondan ini:

Thai “ladyboy” flight attendants take to the skies 
 

BANGKOK, Dec 16  - Thai transsexual ladyboys are taking to the air as flight attendants for a new airline, a move that some said could be a key step towards still broader acceptance in a nation where they are already unusually visible.

Known as “katoeys” or “ladyboys,” transgenders and transsexuals hold mainstream jobs in a variety of fields in Thailand. They are especially common in cosmetics shops or health stores, which almost always have a ladyboy shop assistant.


Working for new charter airline PC Air, transsexual flight attendants including 22-year-old Tanyarat Jirapatpakorn made their debut on a flight from Bangkok to the southern city of Surat Thani on Thursday, serving drinks and snacks and carrying out safety demonstrations.


“This is the beginning of the acceptance of transsexuals in Thailand, giving the opportunity for us to work in various fields,” said Tanyarat.


“Maybe in the future we can get any job that transsexuals never did before, such as police, soldiers or even pilots.”
 

PC Air, whose name comes from the initials of president Peter Chan, originally planned only to hire male and female flight attendants, but changed its mind after more than 100 transsexuals and transvestites applied as well.

Four were chosen, along with 19 female and 7 male flight attendants. The airline said qualifications for the ladyboy flight attendants were the same as for female flight attendants, with the additional provisos that they be like women in how they walked and talked, and have a feminine voice. -
Sumber: Reuters


-------------
P/S: Ramai mat-mat jambu dalam Sungai Buloh dah risau sebab bapak pejuang LGBT bakal jadi jiran.... Habislah barai bontot budak-budak ni selepas 10 Januari nanti... huhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...