20 March 2012

Tu dia papan iklan promosi daging babi terbesar di KL.... (Update)

TERKINI (24.3.2012):
Aku baru saja melalui bulatan Billion hari ini dan aku dapati papan iklan daging babi ini sudah diturunkan. Terima kasih DBKL!  

POS ASAL:
Macam mana DBKL boleh luluskan iklan ini?
Tu dia iklan promosi kedai jual daging babi terbesar yNG ku nampak setakat ini di Kuala Lumpur. Tepatnya di Bulatan Billion dekat Cheras (Jalan Cheras-Kajang) berhampiran Taman Billion. Tu dia... "Nikmati Daging Pearl Tanpa Keraguan"... Pergh! Dahsyat.... Nasib baik tak kata nikmati daging babi tanpa was-was!!

Dahsyat Malaysia sekarang! Dulu memang tak ada yang berani nak iklankan daging babi panggang kat tepi jalan tapi sekarang bukan takat kat dalam surat khabar, billboard pun mereka boleh taruk iklan. Bukan kecik-kecik anak... 3km pun dah boleh nampak! Wow....

Ini belum lagi pakatan haram perintah negara dan Anwar jadi PM... Kalau Malaysia ni bawah pemerintahan mereka aku ingat KL boleh jadi macam Hongkong... Wow!

Aku tak tahu sama ada wujud peraturan melarang iklan-iklan sensitif seperti ini dipajang di papan-papan iklan di pinggir jalan tapi setahu aku sebelum ini memang tak pernah nampak kelibat iklan sedemikian di Malaysia ini. Kalau ada pun kat kedai-kedai yang menjualnya.

Apa pun aku lihat puak-puak mereka kini semakin berani nak pajang iklan sedemikian termasuk di surat-surat khabar. Agaknya mereka ingat Malaysia dah jadi mereka punya. Jadi mereka boleh buat apa sahaja. Mereka peduli apa? Siapa yang berani bantah? DBKL pun dah luluskan, apa susah? Orang Melayu pun diam saja...

Ops lupa... Nanti hilang undi dari kaum Cina! 

Share this

0 Comment to "Tu dia papan iklan promosi daging babi terbesar di KL.... (Update)"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.