23 March 2012

Shahrizat kekal Ketua Wanita UMNO... Ada bantahan lagi?

Shahrizat dapat sokongan padu dari ahli-ahli untuk kekal sebagai ketua mereka!
Najib mengumumkan bahawa Shahrizat Jalil kekal sebagai Ketua Pergerakan Wanita UMNO sehingga pemilihan akan datang. Semua pihak tidak boleh mendesak beliau melepaskan jawatan itu kerana jawatan yang didudukinya sekarang dipilih oleh ahli-ahli pergerakan.

So? Masih ada ahli-ahli Wanita UMNO atau pihak-pihak luar yang masih nak bantah dan terus mendesak Shahrizat lepaskan jawatannya? Macam mana Rafidah Aziz? Kamilia? Nak bantah keputusan Presiden UMNO? Hemmm...

Tapi beberapa rakan aku tadi macam tak puas hati jika Shahrizat kekal menerajui Wanita sebab katanya baik jawatan menteri atau dalam parti, ia sedikit sebanyak akan membawa kesan yang tidak begitu baik bagi UMNO untuk menghadapi PRU-13 selepas Shahrizat terpalit dengan isu NFC.  Mereka kata, isu NFC akan terus jadi modal pembangkang dalam kempen pilihan raya nanti dan Shahrizat akan terus ditembak kiri kanan... Najib dan Rosmah pun boleh kena tempias. Itu komen kawan-kawan aku.

Bagi aku Shahrizat letak jawatan ke kekal ke sama je di mata pembangkang. Tak ada efek apa-apa. Itu memang dah perangai pembangkang di Malaysia. Ada isu (betul tak betul belakang kira) yang berkaitan UMNO/BN depa akan main habis-habisan, hari-hari sampai rakyat yang dengar akan muak dan muntah, sampailah mereka percaya. Tengoklah isu Altantunya.... sampai hari ini mereka masih nak kaitkan dengan Najib dan Rosmah walaupun mahkamah dah jatuhkan hukuman kepada pelakunya.

Isu Lynas... Pun akan terus menjadi bahan kempen mereka walaupun dah dijelaskan panjang lebar oleh industri, pakar tempatan dan antarabangsa malahan pakar-pakar dari dalam Pas sendiri tapi depa tak peduli semua tu. Spin tetap spin. Nak tubuh jawatankuasa peringkat Parlimen? hehe sorry... Itu tak boleh! Nanti rakyat nampak mereka berbohong! Itu kena tolak...

Tapi isu-isu yang membelenggu mereka.. pasal video seks Anwar, tangkap basah Badrul Amin, isu pasir di Selangor, isu air di Kelantan, isu lantikan Exco di Kedah, isu Melayu dihalau dari Pulau Pinang akan ditutup rapat-rapat, dipateri keliling supaya tak bocor dan diketahui rakyat. Kalau ada rakyat tanya, mereka akan salahkan UMNO/BN. Apa isu membelenggu pihaknya salahkan UMNO, Najib. Sampaikan remaja perempuan lari rumah kerana ikut boyfriend pun depa salahkan UMNO.

 Itulah perangai pembangkang! Wanita UMNO jangan ikut perangai pembangkang ya?

Share this

0 Comment to "Shahrizat kekal Ketua Wanita UMNO... Ada bantahan lagi?"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.