30 April 2012

PM umum gaji minimum swasta RM900

Alhamdulillah.... PM baru saja umum gaji minimum sektor swasta diselaraskan kepada RM900 sebulan dan RM800 bagi mereka yang bekerja di Sabah dan Sarawak. Tapi para bibik jangan pulak tuntut gaji sampai RM900 sebab ia tak masuk dalam list dapat gaji minimum.

Macam mana nak dapatkan gaji minimum? Kalau majikan yang kedekut atau tak mampu nak kasi lebih, ni aku turunkan petuanya. Kalau boleh pakai, pakailah... Kalau tak boleh pakai, abai jeh!

Gaji pokok ..... RM700
Elaun makan.... RM150
Elaun khas....... RM  50
--------------------------
Jumlah ............ RM900

Hemmm dah dapat gaji minimum!


SELAMAT HARI PEKERJA

Share this

1 Response to "PM umum gaji minimum swasta RM900"

  1. Mai la jenguk-jengok kat blog ni jugak...sempoi punya dok ada...

    http://syed-abu-sayyaf.blogspot.com/

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.