02 April 2012

Taman perindustrian China di Gebeng... Yang ini depa tak bantah!

Selamatkan Kuantan! Ops... Kalau kilang China tak apa... !
Nampaknya Najib ni tak serik-serik. Selepas orang Kuantan (yang bodoh saja, yang cerdik tak) menolak pembinaan kilang nadir bumi Lynas di Gebeng sampai jadi isu antarabangsa, Najib sekali lagi nak bawak projek di Gebeng. Hai... tak serik-serik.

Kali ini Najib nak buat taman perindustrian dengan kerjasama kerajaan China di Gebeng. Gebeng lagi... !! Taman ini bakal menempatkan pelbagai kilang industri dari China ke sini. Aku tak tahu sama ada Puziah akan jadi gila babi sekali lagi selepas isu Lynas. Sebabnya kalau orang China bawak projek nadir bumi ke taman industri itu, mereka akan protes macam mana mereka protes Lynas?

Hee... Kawan aku senyum bila aku tanya macam tu. Ah... takkan mungkin ia menjadi isu baik kepada Puziah, PKR apatah lagi DAP. Sebabnya Najib bawa taukeh-taukeh China masuk Gebeng... sekali lagi taukeh China dan bukannya mat Saleh Australia atau taukeh Bangla dari Dakka. Jadi, sudah pasti projek ini disambut dengan girang oleh Lim Kick Siang, Lim Guam Eng atau Puziah sendiri.

Macam juga di Selangor sekarang ini berapa ribu pelancong China dibawa dengan pas lawatan sementara yang kemudiannya menjadi pelacur di Jalan Gelang, Jalan Bukit Bintang atau di Wisma Indah selain di pub-pub, rumah-rumah urut di setiap pelosok sampai ke taman-taman perumahan di negeri itu? Ada sesiapa protes? Pas protes buat demonstrasi? Tak ada... Sebabnya yang menjadi pelacurnya adalah orang China, dari tanah besar China dan yang jadi taukeh pun orang Cina. Melayu jadi pelanggan!

Inilah bezanya pemikiran puak-puak pembangkang ni. Kerajaan bawak projek untuk memberikan kekayaan kepada negeri dan membuka peluang pekerjaan kepada rakyat mereka protes habis-habisan tapi bila negeri diperintah mereka tak boleh kawal kegiatan pelacuran sampai ke ladang-ladang kelapa sawit, tak ada pula mereka protes. Semuanya baik-baik saja sampai orang nak murtadkan umat Islam pun depa kata itu tak apa!

Apapun aku harap Najib selepas ini teropong-teroponglah kawasan lain jugak. Jangan duk asyik Gebeng saja. Nanti orang Kuantan marah. Puziah marah. Orang Kuantan dah tak nak pembangunan, projek-projek pelaburan asing ni. Depa dah syok tengok Badrul Amin beri kaunseling kepada isteri-isteri orang jam 3 pagi kat hotel.

Tak gitu orang Kuantan?

Nota: Gebeng ya bukan gangbang!

Share this

0 Comment to "Taman perindustrian China di Gebeng... Yang ini depa tak bantah!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.