18 June 2012

Tak habis-habis tabur fitnah...!

Lagi usaha nak fitnah Utusan dan Najib!
Inilah puak-puak depa. Selama ini depa duk kata orang duk tabur fitnah kat depa tapi yang sebetuinya depalah jaguh dalam bab tabur fitnah ni. Terbaru pasai debat perdana antara Anwar Ibrahim dan Najib Razak.

Depa duk "super-impose" muka depan Utusan Malaysia konon Najib sahut cabaran Anwar untuk berdebat dengan depa walhal terang-terang itu semua palsu belaka. Mana mungkin cerita pasal Najib sahut cabaran debat tapi mug-shot Karpal Singh? (tengok gambar kecik, bukan gambar besaq) Ada akai ka?

Mereka duk tabur fitnah konon debat perdana antara kedua pemimpin itu akan dilangsungkan 30 Jun ini. Nampak sangat puak yang duk buat fitnah ni nak burukkan nama surat khabar UMNO itu. Sebelum ini kaedah sama depa duk guna masa tulis pasal cincin Rosmah Mansor. Ish.. ish.. ish... Kok ya pun nak buat fitnah, carilah modus-operandi lain.

Yang pasti tidak pernah ada sebarang kenyataan daripada Najib bahawa beliau akan berdebat dengan Anwar. Sebab Najib tahu kalau berdebat dengan orang gila macam Anwar, dia pun akan jadi gila. Baik toksah layan orang gila duk meroyan tu.

Lagi pun Anwar dah diberi peluang untuk berdebat dan bersoal jawab dengan Najib dalam Dewan Rakyat di Parlimen. Gunalah peluang tu sebaik mungkin. Tapi peliknya masa dalam Dewan Rakyat depa duk guna untuk membuat aksi sarkas, terpekik terlolong macam orang gila. Kat luar baru sibuk-sibuk nak ajak orang berdebat. Ada akai ka?

Tapi sebelum Anwar nak ajak orang berdebat dengan dia tak kiralah Najib ke, Rosmah ke, Saiful ke, China Doll ka... elok Anwar jawab dulu soalan-soalan mudah ini. Jawapannya cuma Ya atau Tidak je.

1) Betui ka jam Omega hang "hilang" masa duk layan China Doll?

2) Betui ka hang duk kontrol akaun berjumlah RM3 bilion masa jadi Menteri Kewangan dulu?

3) Betui ka hang sokong penubuhan negara Israel?

4) Betui ka hang ada skandal dengan bini Azmin Ali?

Tu saja dulu soalan nooo.... Nanti banyak sangat tanya takut hang jadi penin... Kenalah pulak berurut kat Siam untuk pulihkan kepeningan hang!

Hee....

Wajah sebenar muka depan Utusan Malaysia keluaran 24 September 2011.

Share this

0 Comment to "Tak habis-habis tabur fitnah...!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.