26 July 2012

Maaf Suara Keadilan! Komuter perlu cermin belakang, bukan cermin sisi

Inilah akhbar yang dianggap paling benar, tepat dan telus berbanding Utusan Malaysia ni? Gua salut...
Salut kat lidah rasmi PKR, Suara Keadilan yang memapar isu PALING PENTING dalam sejarah bangsa, iaitu masalah komuter yang tiada cermin sisi sehingga menyusahkan hidup rakyat. Aku salut sebab aku yakin hampir semua media bahkan penumpang yang naik komuter hari-hari pun tidak akan peduli pun sama ada komuter ada cermin sisi atau tidak, tetapi Suara Keadilan begitu prihatin.

Tahniah! Siapa ketua pengarang Suara Keadilan tolong angkat tangan? Heee...

Untuk pengetahuan wartawan yang buar cerita, editor yang menyunting berita dan ketua pengarang yang bertanggungjawab terhadap semua laporan Suara Keadilan, meh sini aku nak maklumkan bahawa komuter tidak memerlukan cermin sisi sebab kalau setakat cermin sebesar tapak tangan, kemudian nak tengok orang naik nun di gerabak belakang, agak-agak nampak tak?

Tapi yang pasti aku nak bagi tahu, komuter memerlukan cermin belakang. Kenapa perlu cermin belakang? Sebab ada orang suka sondol bahagian belakang.... Jadi, bukankah keselamatan bahagian belakang lebih penting daripada bahagian sisi?

Hemmm....

Share this

0 Comment to "Maaf Suara Keadilan! Komuter perlu cermin belakang, bukan cermin sisi"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.