24 October 2012

Laporan macam ni buat Anwar makin sakit hati!

Hehe... Laporan macam inilah membuatkan Anwar makin sakit hati dan sakit jiwa terhadap Najib. Masakan tidak, laporan Bank Dunia sekali lagi Bank Dunia yang menyatakan Malaysia adalah negara ke-12 paling berdaya saing untuk menjalankan perniagaan boleh mematikan sama sekali hujahnya perihal ekonomi negara.

Anwar yang belajar sastera di UM tapi bercakap pasal ekonomi mengalahkan profesor ekonomi lulusan Harvard itu selalu kondem Malaysia kat dalam ceramah-ceramahnya di dalam negara, ketika di luar negara atau dalam blognya konon ekonomi negara makin hancur, makin merudum. Tak macam masa dia jadi Menteri Kewangan dulu (walaupun bekas Timbalan Gabenor Bank Negara mengaku dia bawak lari wang negara berbilion ringgit ke luar negara).

Tapi bila kenyataannya Malaysia adalah antara negara yang dicadang oleh Bank Dunia untuk berniaga, sudah pastilah secara automatik ia memberi political milage yang tidak terhingga kepada pemerintahan Najib dan sekali gus menunjukkan kebodohan Anwar perihal ekonomi sehingga acap kali kenyataannya bertentangan dengan realiti sebenar.

Sebab itulah sekarang ini orang sudah tidak percaya cakap Anwar, lebih-lebih lagi bila dia bercakap pasal ekonomi sebab memang dia tak tahu apa-apa pasal ekonomi pun. Selama jadi Menteri Kewangan, berapa ramai penasihat ekonomi di sekeliling dia yang tolong buatkan ucapan, tolong beri nasihat pasal kewangan, sedangkan dia sendiri tak tahu apa-apa... yillek!

Cuma orang Pas sahaja yang percaya cakap Anwar. Itu kerana dalam Pas sendiri semua pemimpin mereka buta pasal ekonomi. Jadi bila ada bekas Menteri Kewangan "duduk dalam kubu" pembangkang, maka disanjunglah orang tersebut setinggi-tingginya. Habis tu, Pas nak harap siapa lagi bercakap pasal ekonomi... Mat Sabu? Mahfuz Omar? Hehe... Depa semua lulusan sekolah menengah, apa tau pasal ekonomi?

Ikut laporan tersebut, Malaysia negara yang lebih berdaya saing berbanding negara-negara macam Taiwan, Sweden, Jerman malahan Jepun sekalipun.

Atas sebab itulah Anwar yang sedang menuju "check-mate" melakukan apa sahaja terutama bagi merosakkan ekonomi negara, menghilangkan keyakinan pelabur terhadap Malaysia, mengelak negara-negara kuasa besar menjalinkan hubungan ekonomi dengan negara ini. Sebab apa? Sebab bila ekonomi negara sudah hancur lebur, maka mudahlah baginya untuk menguasai pemikiran rakyat yang lemah (sebab kelaparan) dan mudah pulalah dia membawa masuk anasir-anasir Yahudi.

Inilah strategi Yahudi untuk menakluki dunia seperti yang sekian lama dicanang - gerakan Yahudi "kubra". Lemahkan ekonomi, pecah belahkan rakyat dan umat, mewar-warkan isu rasuah dan pilihan raya lemah untuk menghilangkan keyakinan rakyat terhadap SPR dan kerajaan sedia ada. Selain itu, gerakan-gerakan demonstrasi diperhebat bagi membangkitkan kemarahan rakyat agar rakyat bangun memberontak. Bila semua itu berjaya direalisasikan, maka anasir-anasir Yahudi ini akan menyerap masuk ke dalam negara dengan lancar.

Share this

0 Comment to "Laporan macam ni buat Anwar makin sakit hati!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.