02 October 2012

Ni siapa penakut ni? Najib ke Anwar?

Haish... Pening kepala aku baca blog-blog prokerajaan dan propembangkang sekarang ini. Puak sebelah sana kata Najib penakut sebab tidak mahu berbahas dengan Anwar tentang Bajet Alternatif, sebelah sini pula kata Anwar yang pengecut sebab tidak berani umum Kabinet bayangan.

Bloglist yang menunjukkan blogger propembangkang (sebelah kiri) dan prokerajaan (kanan) yang duk saling tuduh menuduh! Pening... pening...!!
Tengoklah bloglist "Voice Of Bloggers" ni. Kedua-dua blogger duk saling tuduh menuduh, kata mengatakan. Aku percaya bukan aku sahaja yang pening, rakyat pun dah naik mual-mual dengan cerita-cerita macam ini. Belah sana duk serang Najib/UMNO/BN konon yang dibuat kerajaan tak betul, yang sebelah sini pulak duk kata kat Anwar yang tak betul. Lalu siapa yang betul ni?

Korang fikirlah sendiri! Tapi dengar khabarnya bajet alternatif pembangkang tu dibuat oleh seorang amoi kepercayaan Anwar. Siapa tu? Hemm... budak Cina didikan Singapork dan berkiblat pemikiran Karl Marx soal kesamarataan! Wow...

Agaknya kalau pembangkang berjaya rampas Putrajaya dan Anwar jadi PM, budak Cina ni Anwar nak angkat dia jadi Gabenor Bank Negara kut? Mana tidaknya, Najib nak buat bajet kena kumpul orang-orang bijak pandai ekonomi dan kewangan dari Bank Negara, Perbendaharaan Negara, Kementerian Kewangan, MAMPU dan lain-lain. Tak cukup itu, dia buka lagi cadangan dari rakyat menerusi blog 1Malaysianya.

Tapi bajet pembangkang dibuat oleh seorang budak Cina? Wow...

Jadi, wajarlah sangat kalau Najib pun malas nak berdebat pasal bajet dengan Anwar sebab mamat ni sebetulnya bukan tau apa-apa pun pasal ekonomi. Dulu belajar sastera je kat UM tu. Setakat jadi Menteri Kewangan, hee Pak Lah Badawi pun jadi Menteri Kewangan!

Lagipun bajet pulak adalah idea seorang budak perempuan Cina. Bukan taraf Najib nak berdebat soal bajet ciptaan budak berhingus tu....

Share this

0 Comment to "Ni siapa penakut ni? Najib ke Anwar? "

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.