17 November 2012

Harakah dikecam Utusan dijulang di Muktamar Pas!

Keputusan di Muktamar Pas di Kota Bharu!

Berita dari Muktamar Pas di Kota Bharu.

Aku diberitahu sahabat-sahabat yang berkampung di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik) bahawa para perwakilan khususnya dari Dewan Pemuda duk hentam surat khabar mereka, Harakah kiri dan kanan. Kata depa surat khabar tu dah makin merosot dan kurang kredibiliti.

Aih.... Surat khabar "UNTUK AHLI SAHAJA" tetapi dijual kat semua orang pun boleh merosot ke? Kalau Utusan merosot tu fahamlah Utusan surat khabar pemfitnah rakyat (kata puak depa laaa) tapi bila surat khabar yang benar sebenar-benarnya macam Harakah pun merosot, itu yang aku musykil.

Merosot sebab orang Pas dah tak nak baca Harakah atau sebab ahli Pas yang berkurangan? Heee... Kesian... Depa baru tersedar kalau surat khabar yang depa duk kepit bawah ketiak dan usung ke hulu ke hilir tu rupanya tadak kualiti dan kredibiliti.

Dalam duk perwakilan hentam Harakah, hari ini khabarnya Utusan Malaysia disanjung di dalam muktamar. Sebabnya Utusan buat laporan pasal empat beranak yang meninggal dunia di Sarawak sebab terhidu asap beracun. Rupa-rupanya semua yang meninggal itu ahli Pas Sarawak. Hah...!! Kejadian macam ni Harakah tak lapor, jadi Utusan sajalah harapan depa untuk baca berita macam ni.

Harakah sekarang duk ralit cerita pasal kehebatan Anwar Berahim dan Lim Kit Siang saja. Tadak ruang untuk berita-berita pasal nasib ahli-ahli Pas ni. Memang patut depa kata Harakah dah tadak kredibiliti.

Satu lagi, aku diberitahu surat khabar Utusan memang laris sekarang, terutama di Kelantan sebabnya depa nak baca laporan pasal Muktamar Pas. Maklum dalam duk sibuk mereka boikot Utusan, duk kata Utusan surat khabar fitnah, tapi ahli-ahli kena juga beli dan baca Utusan untuk dapatkan laporan berita sekitar muktamar. Nak harap Harakah... hemmm.... tadaklah! Malaysia Kini? Jauh sekali... Harakah Daily pun tak boleh pakai!

Heee... Betullah orang kata, Harakah ni memang sesuai buat istinjak kalau kat Selangor tadak air!

Share this

0 Comment to "Harakah dikecam Utusan dijulang di Muktamar Pas!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.