08 November 2012

Siti pun kecewa dengan Nurul Izzah...

Wanita ini ke yang tanya soalan maut pasal kebebasan beragama di kalangan orang Melayu kat Nurul Izzah dalam forum tu....? - Sumber twitter @sitikasim
Namanya Siti Kasim atau Siti Z Kasim atau Siti Zubedah Kasim iaitu seorang peguam dan AJK Human Right Committee, Bar Council. Khabarnya dia seorang peguam keturunan Orang Asli, betul ke? Siti merupakan salah seorang komiti yang menganjurkan Festival Seksualiti Merdeka tempoh hari.

Dalam FMT, Siti mengaku kecewa dengan Nurul Izzah yang pusing 180 darjah jawapan asalnya ketika dalam forum tersebut dengan kenyataan selepas isu ini dimukahadapankan oleh Utusan Malaysia, dua hari selepas laporan MalaysiaKini dan FMT sendiri.

Baca kenyataan Siti dalam FMT ini:
PETALING JAYA: A lawyer who posed the question on religious freedom to PKR vice-president Nurul Izzah Anwar during a forum last Saturday is disappointed with the politician?s 180 degree turn.
Siti Kasim, a member of the Bar Council human rights committee, said she was disappointed that Nurul had "retracted" her remark.
"I believe Nurul was just trying to impress the people, she didn?t think of the consequences," she told FMT.
Siti said Nurul should have stood firm on her remark that freedom of religion was a right for all including the Malay-Muslim.
"There's nothing wrong about it, she is saying the truth. I expected a hoo-ha after that. But as a politician, you just need to stick to the truth," she added.
She wondered if Nurul was merely adjusting herself to the largely non-Muslim audience on that day and making a political remark.
At the forum titled Islamic state: Which vision,Whose responsibility, Siti asked Nurul whether freedom of religion should be extended to the Malays since the PKR leader talked about the issue in her speech. 
Siti said while Nurul did not mention about apostasy in her response, the latter however was a clear supporter of freedom of religion for the Malays.

(Selanjutnya baca di sini...)
Jadi betullah Nurul Izzah sudah pusing jawapannya selepas isu ini disiarkan Utusan dua hari forum tersebut dan dua hari selepas portal berita propembangkang itu melaporkan apa yang dia cakap pada forum berkenaan?

Heee... Nak pusing macam mana lagi si Nurul Izzah ini. Nak salahkan media prokerajaan sampai nak saman Utusan, BH tapi dia lupa yang portal propembangkang yang terlebih awal mengeluarkan kenyataannya. Kalau nak kata media putar belit kenyataannya, nyata ada rakaman penuuh ucapannya yang TV3 duk siarkan.

Sekarang si penanya soalan itu sendiri pulak yang buat kenyataan dan ia dilaporkan oleh portal berita alternatif yang condong ke arah pembangkang jugak, bukannya dalam Utusan atau TV3. Jadi macam mana tu Nurul Izzah ooi...

Eloklah Nurul ni bungkus kain baju dan angkut lari ke kedutaan asing, macam bapak dia buat! Kemudian buat kenyataan konon ada orang sudah mahu bunuh dia. Amacam? Ok tak plot drama terbaru ini?

Share this

0 Comment to "Siti pun kecewa dengan Nurul Izzah..."

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.