19 December 2012

Melayu DAP sama macam Melayu PKM?

Ramai yang tanya aku kenapa orang Melayu boleh masuk DAP dan kemudian hentam bangsa sendiri? Aku jawab apa nak hairan, kalau orang Melayu boleh masuk komunis apalah sangat kalau mereka nak masuk DAP. Kedua-dua jenis Melayu ini sama saja... tak yakin dengan bangsa sendiri dan jenis otak taruk kat buku lali.

Dulu orang Melayu masuk komunis sebab mereka percaya orang Cina boleh memerdekakan Tanah Melayu daripada penjajahan Barat. Taksub dengan slogan itu maka berduyung-duyung orang Melayu masuk komunis dan menganggotai Parti Komunis Malaya (PKM). Maklum masa itu belum ada teknologi komunikasi dan multimedia maka orang Melayu yang masuk komunis tak tahu dan tak faham pun apa itu komunisme.

Sedangkan kenyataannya, PKM itu bukan setakat nak membebaskan Tanah Melayu daripada penjajah Barat tetapi mereka mahu menguasai negara ini dan memperluaskan fahaman komunis di rantau Asia Tenggara. Tapi orang Melayu tak sedar tak tahu apa-apa.

Kalau ikut pengertiannya, komunisme adalah ideologi politik dan struktur sosio ekonomi yang menggalakkan penubuhan masyarakat yang egalitarian, tanpa kelas, dan tanpa negara berdasarkan pemilikan dan kawalan sama ke atas faktor pengeluaran dan harta secara umumnya. Karl Marx menganjurkan komunisme sebagai peringkat akhir dalam masyarakat manusia, yang boleh dicapai melalui revolusi golongan proletariat.

Erk... Bukankah fahaman komunis ini mirip-mirip dengan apa yang diperjuangkan oleh DAP iaitu pembentukan "Malaysian Malaysia". Maknanya rakyat Malaysia mempunyai hak sama rata ke atas semua perkara tanpa mengira bangsa, agama dan keturunan. Tiada bangsa Melayu, Cina atau India tapi hanya bangsa Malaysia. Semua agama boleh bina rumah ibadah masing-masing tanpa had dan tidak perlu ada raja-raja Melayu untuk menjadi ketua negara/negeri. Semuanya adalah hak rakyat...

Di bawah Malaysian Malaysia juga tiada kuota untuk bumiputera dalam sektor hartanah dan peluang pendidikan. Siapa berduit boleh beli banyak-banyak rumah dan siapa pandai boleh masuk U. Tak ada kuota-kuota. Semuanya berlandaskan meritokrasi. Sama tak macam fahaman komunis?

Kalau orang Melayu menganggotai PKM sebab mereka tidak tahu apa itu komunisme disebabkan tiadanya maklumat, bagaimana pula dengan Melayu yang menyertai DAP di zaman tekologi maklumat dan komunikasi berada di hujung jari dan telapak tangan? Korang fikirlah sendiri...

Yang jelas kalau dahulu orang Cina mempergunakan Melayu untuk menjadikan Tanah Melayu sebagai blok komunis, sekarang Cina DAP mempergunakan Melayu untuk merampas Putrajaya dan membentuk "Republik Malaysia" ...

Jika nak sangat perubahan dengan menjadikan Malaysia seperti negara jiran di mana pemerintahan negara dikuasai anak beranak dan semua bangsa diberi hak sama rata, azan dari masjid dan surau tidak lagi boleh menggunakan pembesar suara yang boleh berkumandang sehingga ceruk taman dan kampung dan mahu melihat anak-anak Melayu tidak boleh masuk U dan hanya layak jadi nelayan dan petani.

Atau nak tengok tiada lagu kuasa raja-raja Melayu dan nak tengok macam mana orang Cina menjadi TUAN dan orang Melayu menjadi HAMBA di bumi sendiri, marilah kita pakat sokong DAP dan pastikan kemenangan Pakatan Rakyat dalam PRU-13 nanti atau PRU akan datang...

Hidup Cina... Hidup DAP.... Pergi mampus Melayu.. Pergi jahanam UMNO!!!

Share this

1 Response to "Melayu DAP sama macam Melayu PKM?"

  1. aku rasa ada sedikit beza. Melayu PKM percaya dan yakin bahawa perjuangan mereka adalah betul. Melayu DAP percaya dan yakin bahawa mereka akan dilantik ke jawatan tertentu dan akan diberi peluang untuk bertanding dalam PRU. Betul atau Bohong? hehehe

    Sapa kata DAP rasis adalah rasis Di Tendang Terajang

    ReplyDelete

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.