29 February 2012

Ostat Badrul Amin diminta letak jawatan, tutup mulut... Kenapa tu?

Ostat Badrul Amin... Kasihanilah isteri (tua) dan anak-anak yang ramai dan masih kecil ini...
Ostat Badrul Amin telah diminta meletakkan semua jawatan baik dalam kerajaan Selangor mahupun dalam PKR dan pada masa yang sama berhenti mengadakan roadshow untuk menunjukkan dia tidak berkhalwat ketika diserbu oleh pegawai JAIP di Kuantan tempoh hari.

Rakan-rakan blog hari ini dengan lantang mendesak ostat PKR itu letak jawatan dan duduk diam-diam di rumah sambil menjaga anak dan dua isterinya (tidak termasuk bekas isteri) sebabnya jika beliau masih tetap nak mempertahankan dirinya dengan menyerang serta menyalahkan UMNO, kerajaan atau sesiapa sahaja yang dia suka, maka aib yang lebih besar akan dihadapi oleh ostat Badrul.

Wow.......!! Gerun aku baca amaran dik para rakan blogger ni. Ada apa ni... ada rahsia apa yang bakal terbongkar??

Hehe... Aku pun setuju dengan gesaan rakan-rakan sebab apa... sebab:

1) Ostat Badrul tak pandai berbohong. Tak seperti Imam Mahdi kaulah Badrul. Makin banyak kau bercakap dan kelentong sana sini makin ketara pembohongan kau. Hehe..

2) Ostat Badrul banyak rahsia tentang perempuan termasuk perkahwinannya dengan beberapa wanita lain. Semua maklumat ini mudah diperoleh dan zaman sekarang bukan macam dulu. Sekarang ini klik satu butang semua rahsia terpampang di dalam internet.

3) Ostat Badrul selalu fitnah orang, burukkan orang, hentam orang, caci maki orang dan mengaibkan orang lain, dan sekarang Allah nak tunjukkan bahawa sekali kita aibkan orang berkali-kali Allah akan aibkan diri kita. Allah boleh hantar balasan di dunia lagi, serta-merta. Tak perlu akhirat.
Isteri muda... Inafiona pun turut terpalit dengan kelakuan ostat!
Jadi kalau agak-agak ilmu kelentong belum tinggi mana, kalau dah rasa dirinya berbelit dengan skandal sana-sini dan kalau dah rasa sedar tentang balasan Allah, elok sangatlah Badrul Amin ikut nasihat para bloggers tu.

Sekarang ini surat aku janji dengan Aishah Abu Bakar dah terbongkar, gambar perkahwinan kedua (atau ketiga?) dengan Inafiona dah lama terdedah dan jangan sampai segala gambar dan video ketika serbuan di Swiss Garden pula terpampang.

Bukan apa... kesihanilah anak-anak kau yang masih kecil dan isteri-isteri kau. Bagaimana mereka nak menghadapi masyarakat. Kau boleh berlindung dan bersembuyi di balik serban dan jubah tapi anak-anak dan isteri-isteri kau macam mana?

Insaflah... bertaubatlah... sedarlah! Dah banyak kemungkaran dilakukan di muka bumi. Mana tau esok lusa kita mati...

Wanauzubillahiminzalikh!!

Ostat Badrul Amin kena jelaskan siapa AISAH ABU BAKAR ini. Apakah benar ia bekas isteri ostat?


28 February 2012

Suami PM Finland kantoi intai tetek Puteri Mahkota Denmark!


Heboh seantero dunia apabila suami Perdana Menteri Finland, Tarja Halonen terkantoi duk intai tetek Puteri Mahkota Denmark, Princess Mary. Suami Halonen, Penttu Arajarvi menjeling ke arah celahan dada Mary ketika mereka duduk bersebelahan bagi satu majlis santapan.

Princess Mary yang perasan dengan tingkah laku Arajarvi membetulkan bajunya dan Arajarvi pula buat muka selamba gila. Nasib baiklah aset tuan puteri ni tak sebesar Pamela Anderson atau Angelina Jolie. Kalau tidak sudah pasti mata Arajarvi lebih bersembur keluar. Apa pun kelakuan mamat ini telah terakam dan disiarkan oleh stesen-stesen berita seluruh dunia.

Lihatlah rakaman video ni... 

Tapi Arajarvi mungkin lebih bernasib baik sebab dia hanya terkantoi mengendap dan bukannya tertangkap basah dengan bini orang macam Badrul Amin. Kalau tidak siapa yang malu? Mereka dan keluarga mereka...

Nasihat kepada isteri-isteri orang di luar sana... kalau jumpa ostat Badrul Amin atau Anwar Ibrahim hati-hati. Tengok matanya memandang ke arah mana. Mana tau kut-kut mengintai dari celahan baju kalian... hehe...

Tatoo Allah: Mohon maaf The Star belum memadai... (Updated!)

TERKINI (5 PM): 
Konsert penyanyi wanita AS, Erykah Badu, yang dijadual berlangsung di ibu negara malam esok DIBATALKAN kerana melanggar garis panduan Agensi Pusat Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal). - Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim (Sumber: Bernama)

POS ASAL:
Akhbar The Star keluarkan kenyataan memohon maaf berhubung penyiaran gambar Erykah Badu bertatoo kalimah Allah pada kedua-dua bahunya. Katanya mereka terlepas pandang berhubung gambar tersebut.

Aku tak tahulah keadaan macam mana sampai boleh gambar sebesar alam itu boleh terlepas pandang. Orang rabun pun boleh nampak kalimah "Allah" tertera pada gambar tersebut. Yang peliknya kenapa pada poster promo konsert tu walaupun guna gambar yang sama, tetapi tak ada pulak kalimah Allah tu?

Bagaimanapun aku nak tanya, apakah memadai dengan The Star meminta maaf berhubung penyiaran gambar tersebut sedangkan akhbar itu dah berapa kali siarkan hal-hal yang memperlekehkan Islam dan orang Melayu?

Bagi aku ia tidak mencukupi. Sebaliknya Ketua Pengarangnya, Datuk Seri Wong Chun Wai mesti melepaskan jawatannya dengan kadar segera sebagai rasa tanggungjawab beliau terhadap kesilapan demi kesilapan yang seolah-olah nampak disengajakan itu.

Bukan sekali, bukan dua kali tetapi sudah acap kali. Selain gambar Erykah bertatoo kalimah Allah, akhbar itu sebelum ini turut menyiarkan masakan daging babi sebagai juadah berbuka puasa dalam sisipan khas "Ramadan Delights" pada bulan puasa tahun lalu. Begitu juga beberapa rencana sebelum ini yang acap kali memperlekehkan orang Melayu dan Islam.


Dibelasah 20 lelaki.... Badrul Amin dicabar buat laporan polis

Ostat Badrul Amin kata dia bukan kena tangkap basah tetapi kena belasah! 20 orang lelaki yang dibawa si suami perempuan tersebut telah belasah dia sebelum pencegah maksiat JAIP datang ke biliknya. Jadi itu tidak boleh dikatakan berkhalwat. Hehe... Pandai orang Pas buat definisi tangkap khalwat.

Ada saksi mata kat hotel berkenaan kata tidak ada pun 20 lelaki datang serbu biliknya dan belasah dia pukul 2 pagi tu. Yang datang cuma si suami wanita tersebut yang bagi penampar sebab bawa bini orang masuk bilik hotel tengah malam buta. Kalau yang datang ramai itu ialah pegawai JAIP. Maklum nak serbu orang buat maksiat kenalah ada 4 orang dewasa sebagai saksi. Kalau tidak nanti tangkapan tak sah.

Polis Kuantan bagi tahu sampai hari ini (selepas 4 hari kejadian), mereka tak terima sebarang laporan oleh Badrul Amin pasal dia dibelasah 20 lelaki, atau sekurang-kurang kena penampar dik si laki perempuan tu. Hemm... Agaknya ilmu ni tok gurunya si-Imam Mahdi PKR tak sempat nak ajar kut. Kalau kata kena belasah apa lagi seramai 20 lelaki, kenalah buat report polis, barulah betul. Kalau tak ada report tak adalah tu. Yang ini ostat Badrul tak ikut Anwar.

Tapi kalau nak buat laporan polis, ostat Badrul kenalah jumpa doktor dulu. Dapatkan pengesahan kecederaan yang dia alami akibat dipukul. Ada ke laporan perubatan dibuat?

So, aku kat sini nak cabarlah si ostat khalwat ni buat laporan polis, kalau betul dia kena belasah dik 20 lelaki masa serbuan kat Swiss Garden Balok tu. Kalau tak ada laporan maknanya ostat ni pembohong. Kalau tak Badrul Amin sendiri, elok juga si Milo Suam tu buat report polis. Maklum katanya masa kejadian dia ada di tempat tu.

Ada berani ke?


Nota: Dialog pada gambar di atas adalah rekaan semata-mata...

27 February 2012

Lagi akhbar The Star hina Islam.... (Updated)

UPDATED:
KDN panggil  Pengarang Urusan, Ketua Pengarang Berita dan Pengarang Kanan The Star berhubung penyiaran gambar tatoo kalimah Allah pada tubuh penyanti Erykah Badu. Baca selanjutnya di sini!

Apa motif The Star siarkan gambar Erykah Badu bertatoo kalimah Allah pada badan? Mahu hina Islam lagikah?
Dulu heboh pasal surat khabar The Star paparkan makanan tidak halal sebagai gambar untuk sajian berbuka puasa di bulan Ramadan. Hari ini akhbar itu buat hal lagi. Kali ini mereka menyiarkan gambar seorang penyanyi kafir Barat, Erykah Badu yang tertera kalimah Allah pada badannya.

Erykah khabarnya akan buat konsert di Malaysia dan ceritanya disiarkan dalam surat khabar ini hari ini . Tapi yang menjadi persoalan ada beribu gambar Erykah kenapa The Star memilih gambar yang tertera kalimah Allah pada badan penyanyi itu?

Aku dapati kalimah Allah itu bukanlah tatoo kekal pada badan Erykah tetapi hanya contengan dakwat yang aku rasa dibuat atas tujuan tertentu oleh penyanyi tersebut. Kalimah Allah ini ditulis di badan Esykah bersama-sama abjad Arab.

Apa motif The Star menyiarkan gambar tersebut? Apakah ia satu lagi agenda tersembunyi akhbar milik MCA itu untuk menghina Islam seperti mana mereka menyiarkan juadah babi untuk hidangan berbuka puasa Ramadan lalu?

Justeru, aku mendesak agar The Star memohon maaf secara terbuka kepada umat Islam dan pada masa yang sama ketua pengarangnya meletakkan jawatan dengan serta-merta. 

Kalau kali pertama bolehlah dikatakan tidak sengaja tapi kalau dah dua kali, apakah maksudnya itu? Apakah KDN masih terus berdiam diri atau sekadar mengambil tindakan lembut?

Poster promo konsert Erykah di KL... Tiada kalimah Allah!



Baca juga: Ramadan delight babi; Akhbar The Star digantung

Betul ke ostat Badrul Amin berbohong?

Badrul Amin ditemani isteri pertama ketika hadir di pejabat JAIP. Belasahan 20 lelaki rupanya tak jejas sedikit pun kulit muka ostat PKR ni... Hebat!
Seorang rakan di Kuantan memaklumkan aku bahawa ostat Badrul Amin cuba memfitnah UMNO apabila mengaitkan beliau ditangkap basah dengan isteri orang sebagai rancangan UMNO untuk jatuhkan beliau. Rakan aku itu memaklumkan banyak saksi terutama pekerja hotel boleh tampil untuk menafikan segala cerita bohong Badrul Amin.

Menurut rakan aku itu, dia dimaklumkan bahawa wanita tersebut sudah check-in hotel berkenaan tiga hari sebelum kejadian dan suaminya sudah puas memujuk rayu agar pulang tetapi tidak diendahkan. Para pekerja hotel berkenaan mengakui tidak wujud 20 lelaki yang datang menyerbu bilik Badrul dan memukul beliau sebaliknya hanya suami wanita tersebut yang menamparnya.

Satu lagi rakan aku itu persoal, sejak bila Badrul Amin jadi kadi yang membantu menyelesaikan masalah rumahtangga orang sedangkan beliau duduk di Selangor manakala perempuan itu di Rompin. Bertemunya di Kuantan. Pelik sungguh rasa sebab kalau benar nak mengadu masalah rumah tangga kenapa datang pukul 2 pagi ke bilik penginapan seorang lelaki bukan muhrim? Lepas tu kenapa seorang ustaz yang juga anak murid "Imam Mahdi" boleh benarkan wanita bukan muhrim datang berjumpa beliau pukul 2 pagi? Nak cari nahas ke nak cari pasal?

Hemmm... Lama aku duk fikir akan kata-kata rakan aku tu. Aku sendiri tak berani nak komenlah sebab aku sendiri tak tengok apa yang berlaku. Elok rasanya kita tunggu perbicaraan kes ini di mahkamah nanti. Sudah pasti si suami wanita tersebut, pegawai JAIP dan juga Badrul serta wanita berkenaan akan tampil memberikan keterangan. Kat mahkamah tak boleh bohong beb nanti kena dakwaan hina mahkamah pulak. Tapi kalau mahkamah dunia dia nak bohong juga dan boleh terlepas tak apalah. Tunggulah mahkamah akhirat nanti.

Tapi aku cukup respek dengan blogger upahan puak-puak ini. Bila Badrul kena tangkap khalwat, mereka siap bagi definisi khalwat, dalil dan nas lagi untuk menunjukkan orangnya itu tidak bersalah dan yang salah pencegah maksiat tu. Tapi bila kena batang hidung orang UMNO, baru dengar khabar angin mereka dan siap buar siri ceramah seluruh negara.

Hebat putar alam mereka...

26 February 2012

Khalwat: Ostat Badrul nak saman JAIP dan tuntut qazaf?

Gambar hiasan.... Tak ada kena mengena dengan ostat Badrul Amin.
"Badrul Amin Bahrum kena tangkap kes khalwat di Pahang masa retreat. Balasan dari Allah terhadap kaki fitnah orang..."

Itulah antara mesej yang bertalu-talu masuk ke dalam henpon aku sejak pagi semalam. Tapi tak ada yang berani nak sahkan jadi aku pun buat diam jelah. Sampailah berita penangkapannya disiarkan dalam hampir semua media tempatan.

Bila orang tanya aku pandangan pasal ostat PKR ni kena tangkap dengan bini orang kat dalam bilik hotel pukul 3 pagi aku cuma tersengeh je. Yelah apa nak hairan. Tengoklah tok gurunya siapa kalau bukan Anwar Ibrahim.

Kalau Anwar pun kaki sontot bini orang, anak dara orang, amoi-amoi Cina dan Siam sampailah lelaki-lelaki jambu, apa nak hairan kalau anak-anak buahnya buat lagu tu. Yelah, kalau taraf ulama macam Nik Aziz pun boleh terpengaruh dengan Anwar apalah sangat ostat Badrul Amin yang khabarnya dah ada dua bini.

Tapi aku percaya ostat Badrul dan puak-puak PKR dibantu oleh balaci-balaci dari Pas akan mempertahankan Badrul habis-habisan dan seperti biasa ayat yang akan mereka guna adalah "konspirasi politik UMNO" nak jatuhkan Badrul, nak burukkan namanya bla... bla... bla... Alah macam bosnyalah. Kantoi je salahkan UMNO... kantoi je salahkan UMNO.

Walhal terang-terang yang pergi cekop tu laki si perempuan tu sendiri. Ops.. Lupa! Lakinya orang UMNO kot. Tak pun lakinya dah dibayar oleh UMNO untuk suruh cekup bininya dengan Badrul. Itulah ayat-ayat cover line yang akan dimainkan oleh puak-puak mereka selepas ini. Silap-silap lepas ni akan ada road show siri ceramah "Kenapa saya kena tangkap basah..."

Paling tidak pun ostat Badrul pergi mengadap Tok Guru Nik Aziz mintak pengampunan macam dibuat Eli Wong. Dan kalau ostat Badrul minta nasihat Anwar sudah pasti mamat itu bagi nasihat supaya saman JAIP dan buat laporan qazaf.

Huhu...

25 February 2012

Orang Asli menang Mercedes cabutan SSP

Gambar hiasan... Tak ada kena mengena dengan cerita Sapiah menang Mercedes...!
Sapiah Apeng dari Triang, Pahang boleh berbangga sebab menjadi Orang Asli pertama memenangi kereta mewah Mercedes Benz bernilai RM300,000 hasil simpanan sebanyak RM10 dalam Sijil Simpanan Premium.

Sijil itu yang diuruskan oleh Bank Simpanan Nasional setiap bulan dan tahun menyediakan hadiah-hadiah lumayan kepada penyimpan tetapi inilah kali pertama ia dimenangi oleh Orang Asli.

Tapi aku tertanya-tanya juga siapa yang nak bawa Mercedes ni balik sebab Sapiah yang juga seorang penoreh getah tidak tahu memandu dan tidak mempunyai lesen memandu pun.

Hemm... Agaknya ramailah lelaki yang cuba "himpit" Sapiah selepas ini memandangkan dia masih bujang. Sapiah berusia 45 tahun.

Tahniahlah!

(Sumber berita: Bernama)

MB Johor: Salehuddin kena lawan Jui Meng dulu...

Bukti PKR mahu angkat Chua Jui Meng sebagai MB Johor....
Dah lama dah berita pasal Pas nak letak Salehuddin Ayub bertanding di Johor dengan harapan jika pembangkang menang Salehuddin akan ditabal sebagai MB Johor. Berita ni dah digembar-gembur oleh bloggers upahan Pas malahan khabarnya di Johor pun dah heboh parti itu membuat persiapan "kehadiran" Salehuddin di negeri itu.

Aku tak mahu komen banyak pasal impian besar Pas ini sebab aku tahu Pas untuk kesekian kalinya memang suka berangan-angan dan cakap besar. Apa fakta Pas duk bayang pembangkang akan memerintah Johor pun aku tak tahulah sedangkan kenyataannya Pas tak boleh bernafas pun di negeri lahirnya UMNO itu.

Tapi kalau dengan bantuan DAP, Pas bolehlah mendabik dada bahawa pembangkang konon-kononnya begitu kuat sekarang di Johor. Aku percaya ia didasarkan kepada keputusan pilihan raya 2008 di mana Johor yang dianggap kubu kuat UMNO/BN kalah di beberapa kerusi, terutama di kawasan bandar. Tapi Pas lupa yang menang itu adalah dari DAP, dan bukannya Pas.

MB Johor pilihan Pas!
Lalu bila Pas berangan-angan nak angkat Salehuddin sebagai bakal MB Johor, sudah pasti mereka akan bertembung dengan PKR yang awal-awal lagi sudah menaikkan poster dan kain rentang bahawa Chua Jui Meng adalah bakal MB Johor.

Malah suatu ketika dahulu mereka sudah war-war dengan kain rentang siap dengan wajah Sultan Johor lagi. Tapi bila sultan sudah murka mereka duk kata kain rentang itu dicetak dan digantung oleh orang UMNO. Tapi bila aku dedahkan gambar di mana mereka sedang jaja Jui Meng sebagai MB dalam satu majlis di Gelang Patah, mereka semua pakat duk diam membisu.

Jadi kepada Salehuddin.... Sebelum pasang angan-angan nak jadi MB, elok benar kalau dia ni beradu dulu dengan Chua Jui Meng sebab kedua-duanya duk pasang angan-angan tinggi nak jadi MB Johor.

Hehe... Elok sangatlah tu!


Gara-gara Pas "menang besar" di Johor pada PRU-12 membuatkan mereka pasang angan-angan nak jadi MB selepas PRU-13... Hehe
Pssst... BN macam mana pula? Siapa calon MB Johor? Ghani lagi kah?

24 February 2012

Siti Nurhaliza beli kondo RM1 juta di Melbourne?

Wow! Taukeh mekap merangkap penyanyi tersohor negara, Siti Nurhaliza baru beli sebuah kondominium mewah di Melbourne, Australia. Kondo mewah yang dimajukan oleh pemaju tempatan itu khabarnya dijual pada harga minimum RM1 juta. Itu pun harga spesial untuk rakyat Malaysia. Kalau orang Australia nak beli harganya sampai AUS$340,000.

Hemm... Bertuahlah Datuk K. Lepas ni kalau depa anak beranak nak pergi makan angin kat Australia, sekurang-kurangnya tak perlulah nak sewa bilik hotel lagi. Dah ada kondo sendiri.

Hai Siti... Dah kaya tu bantu-bantulah usahawan Melayu yang nak berniaga tu. Belilah rumah-rumah kedai yang ada kat bandar-bandar tu kemudian sewakanlah kepada usahawan kita. Tak adalah terbeban sangat nak menyewa kedai yang agak mahal apatah lagi nak belinya.

Yelah... Dah berada kat atas tu, apa salahnya sesekali tengok mereka yang kat bawah. Maklum yang kat bawah tulah selama ini duk beli album Siti dan sekarang mekap Siti sampai Siti berjaya sekarang. Tak gitu?

Jangan jadi macam orang Melayu kat syarikat GLC tu ya. Dah jadi CEO langsung lupa asal-usul. Tak ingat dah nak bantu bangsa sendiri... Cepat benar jadi kacang lupakan kulit. 

MTB: Tumpang bangga tengok orang Melayu kaya!

Kedah kalut? Awat lagu tu....???

Ramai pemimpin Pas berbulu tengok kemesraan Azizan dengan pemimpin UMNO negeri.
Apa dah jadi kat Kedah nun? Khabarnya ramai ADUN Pas enggan terima pelantikan mereka sebagai Exco Kerajaan Negeri di bawah Azizan Razak. Awat lagu tu? Kat negeri lain berebut-rebut orang nak jadi Exco, tapi kat Kedah depa duk pakat tanak jadi. Ish... Pelik aih!

Khabarnya depa tak puas hati dengan Azizan sebab dia salah seorang pemimpin Pas yang khabarnya duk bincang dengan UMNO bagi menubuhkan kerajaan perpaduan, sama-sama dengan Hadi Awang, Ustaz Nasa dan Hasan Ali. Betoi ka? Kalau lagu tu elok pecat sekali Hadi Awang noooo....

Cerita orang Pas Kedah tak suka dengan Azizan dah lama aku dengaq. Masa Azizan masuk IJN kasi operate jantung, khabarnya ramai yang duk berdoa supaya Azizan cepat-cepat pergi. Malahan puak-puak depa dah siap-siap dengan pengganti Azizan, kut-kut Azizan "pergi" sekurang-kurangnya dah ada pengganti Menteri Besaq Kedah.

Ish lagu tu no? Awat kalut sangat puak-puak Pas Kedah nun? Kut ya pun nak tukaq MB tunggulah time pilihan raya nanti. Tukaq kerajaan jadi MB pun bertukaq. Kasi balik kat BN perintah Kedah, MB pun dari UMNO. Tak adalah gaduh-gaduh macam sekarang. Maklum orang Pas ni serban je besar tempayan, tapi hati semua busuk. Semua kalut nak jadi MB.

Tapi aku dengaq ramai orang Pas tak suka Azizan sebab dia tegas sebagai MB. Tak macam MB Pas sorang lagi nun. Ketegasan Azizan ketara bila dia bertegas pasal budak-budak mahasiswa KUIN yang duk berdemo. Ramai yang lihat Azizan dah jadi macam "pemimpin UMNO" dah. Tang mana depa dok kata Azizan macam UMNO aku tak tahulah.

Azizan juga walaupun dia ADUN Pas dan jadi Pesuruhjaya Pas Kedah, tapi dia tak anti surat khabar UMNO. Utusan, Berita Harian dan semua surat khabar media arus perdana dilanggani oleh kerajaan Kedah. Tak ada haram-haram macam kat MB Selangor, MB Kelantan atau KM Pulau Pinang yang kunun seorang pemimpin yang telus, mulus dan mengamalkan kebebasan media.

Agaknya itu pasal Azizan tidak disenangi dik puak-puak Pas sendiri kat Kedah. Atau mungkin sebab ada parasit yang duk jolok bontot ADUN-ADUN Pas ni suruh lawan taukeh. Awat Mat Sabu nak jadi MB Kedah ke?


P/S: Silap-silap Azizan wat kejutan lantik ADUN UMNO sebagai Exco Kerajaan Negeri. Padan muko ADUN Pas... Jual mahal lagi!!

23 February 2012

Dunia makin gila... Peraga topi atau peraga body? (Updated!)

KEMAS KINI:
- Ada tambahan gambar di bawah. Terima kasih sahabat!

POS ASAL:
Dunia sekarang dah makin menggila. Lihatlah aksi bekas Ratu Cantik Wales, Sophia Cahill yang sedang sarat mengandung BUAT GILA dengan memperagakan fesyen topi dalam keadaan berbogel di sebuah pertunjukan fesyen di London kelmarin.

Sophia Cahill dengan salah satu topi yang diperagakan.
Selain peraga topi, Cahill juga duk peraga perut dan body....

Peragalah apa saja pun!
 Selain Cahill, semua model baik lelaki dan wanita yang memperagakan topi koleksi Robyn Coles itu juga tampil di pentas dalam keadaan berbogel. Adoii.. Kalau macam ni bukan lagi peragaan topi tapi peragaan body.

Hemm... Nasib baik tidak disyaratkan sesiapa yang nak hadir menyaksikan fesyen show ni kena juga berbogel. Kalau tidak sudah tentu jadi gila babi punya!

(Beritanya boleh dibaca dalam Kosmo! hari ini...)

Kalau Sophia Cahill duk berbogel di khalayak ramai aku tak hairan sangat sebab selain dia memang kafir, dia juga memang selalu tampil bogel termasuk dalam majalah Playboy. Kalau search gambarnya kat Google memang berlambak yang sebahagian besarnya tampil dengan berbogel atau separuh bogel.

Tapi yang aku hairan mamat seorang ini (lihat gambar di bawah). Kat luar bukan main lebat bercakap pasal agama, pengasas ABIM, berkawan dengan ulama tersohor tapi kat bilik hotel duk peraga diri kat amoi-amoi Cina dan Siam. Agak-agak apa nama peragaan yang ditampilkan ini? Sampai sekarang mamat ni masih duk cari-cari jam Omega yang khabarnya hilang ketika membuat peragaan ini. Hemm... dah masuk setahun sejak video ini dirakamkan. Gila...

Tapi yang ni duk peraga apa pulak?

Psstt... Anwar suka dunia yang gila-gila macam ni. Lagi gila lagi dia suka sebab dia sendiri makin gila nak jadi PM!

Nik Aziz... Sokong Israel ni haram ke tak haram?

Anwar duk beri penjelasan mengenai sokongannya kepada Israel sementara Nik Aziz nampak macam blur. Faham ke tak faham orang tua ni?
Eh tak fahamlah aku dengan Nik Aziz ni. Dia kata Pas menentang keras Israel dan mereka yang menyokong Israel dianggap haram. Tapi pada masa yang sama dia kata terserah kepada Anwar nak sokong Israel ke apa. Pas apa peduli?

Adoi... Siapa boleh terangkan kenyataan Nik Aziz ni? Dia kata sokong Israel itu haram tapi kalau Anwar nak sokong itu hak dia. Adoi... adoi... makin sakit kepala aku. Maknanya kalau sesiapa melanggan pelacur Cina itu berdosa besar sebab hukum berzina adalah dosa besar tapi kalau Anwar nak menutuh pelacur Cina itu dia punya pasal.

Lagi sakit kepala aku dibuatnya bila pada masa yang sama Pas masih tetap menyokong Anwar dan masih lagi mengharapkan Anwar menjadi Perdana Menteri Malaysia jika menang PRU-13 nanti. Adoi... adoi...

Nanti bila Anwar jadi PM dan dia akan beri sokongan kepada Israel dan bila Nik Aziz tegur dia pada masa itu pastinya Anwar akan balas... "Eh! Aku punya pasallah nak sokong Israel ke tidak. Aku yang jadi Perdana Menteri ke Tok Guru jadi Perdana Menteri? Pergi main jauh-jauh sana..." 

Pada masa itu barulah muka Nik Aziz dah jadi macam tupperware kena lenyek dek steamroll...!! Adoi!

21 February 2012

Anwar ajak Tun M berdebat? Amboi....

Aku senyum sengeh bila baca laporan yang Anwar Ibrahim nak ajak Tun Dr. Mahathir Mohamad berdebat. Isu apa yang nak didebatkan si Anwar sampai nak ajak Tun berdebat tak tahulah aku. Tapi aku tahu itu semua satu lagi usaha nak alihkan perhatian rakyat terhadap isu sokongan Anwar terhadap Israel. So, nak cari modal simple, ajaklah orang tua yang dah pencen tu berdebat.

Tapi Anwar lupa kalau Tun itulah yang mengutip Anwar dari seorang tukang jual ubat tepi jalan kepada seorang pemimpin "agung" yang hampir-hampir menggantikan dirinya sebagai seorang PM. Tapi mujur Allah nak menyelamatkan Malaysia, maka segala perancangan tidak menjadi. Dan Anwar juga lupa kalau sebahagian besar rahsia beliau sekeluarga berada dalam genggaman Tun. Cuma aku tahu Tun tak akan main kotor dengan menggunakan serangan peribadi kalau nak menang debat.

Mungkin Anwar juga lupa kalau segala dokumen kegiatan tidak bermoral beliau pernah Tun baca dan belek satu persatu, malah rahsia rumahtangga Anwar dan Wan Azizah juga masih dalam simpanan Tun dan Siti Hasmah. Keh... keh... keh... Macam mana orang seperti Anwar mahu berdebat dengan Tun yang mengetahui segala pasalnya kalau tak dari A ke Z, kurang-kurang sampai ke X atau Y.

So pesan aku, Anwar tak usahlah nak bangkit cerita pasal debat-debat ni lebih-lebih lagi dengan cakap besarnya nak berdebat dengan orang tua pencen tu. Bukankah lebih baik Anwar beri je penjelasan terbuka pasal kenyataan sokongannya terhadap Israel seperti ditulis secara jelas dan terang dalam WSJ -- seperti diminta Nik Aziz.

Tak usah berdolak dalih atau cuba nak alih perhatian dengan cerita pasal debat plak. Buang karen jeh!


16 February 2012

Yang pelik-pelik: Rakyat tanggung kos kebajikan?

Haiya... Mau cat itu lumah kena bayar ka? Negeli Selangor manyak jaga kebajikan lakyat la.. Wa sokong sama lu!

Lagi-lagi pelik!

Ni ke cara negeri berkebajikan menjaga kebajikan rakyatnya? Masakan tidak! Rakyat yang mereka bantu untuk baik pulih kediaman mereka konon-konon di bawah Program Baikpulih Negeri Berkebajikan (CERIA) rupanya diminta membayar sebanyak 20 peratus daripada kos baik pulih yang dibuat oleh kerajaan negeri.

Bertuah punya Exco! Macam ni ke cara kerajaan NEGERI BERKEBAJIKAN buat kerja bantu rakyat? Tolong indahkan kediaman tapi dikenakan bayaran. Kalau tak percaya tengoklah pekeliling yang dikeluarkan oleh Exco Selangor ni di sini.

KENYATAAN AKHBAR - TARIKH AKHIR PENDUDUK MEMBAYAR SUMBANGAN 5% BAGI PROJEK CERIA ADALAH 7 MAC INI

Penduduk yang telah ditawarkan bantuan di bawah Program Baikpulih Negeri Berkebajikan (CERIA) Fasa Kedua perlu mengemukakan bahagian mereka sebelum 7 Mac 2012 akan datang.Untuk Fasa Kedua CERIA, 50 kawasan pangsapuri telah ditawarkan dan 26 kawasan telah mengemukakan bahagian mereka.

Di bawah CERIA, penduduk pangsapuri kos rendah perlu mengemukakan pendahuluan sebanyak 5% dari kos membaikpulih sebelum kerja-kerja dimulakan. Baki 15% boleh dibayar secara ansuran.


Penduduk pansgapuri kos rendah hanya perlu menanggung 20% dari kos baikpulih dan Kerajaan Negeri akan menanggung 80%.


Adalah diharapkan 24 kawasan yang belum mengemukakan bahagian mereka melakukannya secepat mungkin.


Sekiranya mereka menghadapi masalah untuk mendapatkan 5% ini, maka diharap mereka dapat membincangkannya dengan Lembaga Perumahan Dan Hartanah Selangor.


Jika mereka gagal datang berbincang sebelum 7 Mac 2012, maka kawasan mereka akan ditangguh perlaksanaannya ke Fasa Ketiga.


Kawasan-kawasan yang berada di Fasa Ketiga pula akan menggantikan giliran mereka.

Kerajaan Negeri berhasrat untuk membaikpulih 100 kawasan di bawah CERIA.

Untuk Fasa Pertama, 18 kawasan telah ditawarkan dengan 10 kawasan telah siap sepenuhnya.

Iskandar bin Abdul Samad
Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan & Setinggan
Negeri Selangor
14 Februari 2012 
Kalau ikut kenyataan tersebut mana-mana rakyat yang nak baik pulih rumah mereka kena tanggung 20 peratus kos baik pulih dan 80 peratus lagi kerajaan negeri bayar. Kalau kosnya RM10,000 maknanya kerajaan negeri tanggung RM8,000 manakala RM2,000 lagi tuan rumah kena bayar.

Mak aih! Kalau rakyat tu orang miskin (dah sah-sahlah orang tak berduit yang duduk rumah kos rendah), mana nak cekau RM2,000 nak ceriakan rumahnya tu. Nak cari RM200 pun susah apatah lagi RM2,000 semata-mata nak cantikkan rumah.

Yang peliknya... Nama program "berkebajikan" tapi berkebajikan tengkorak apa kalau rakyat kena tanggung kosnya. Kalau betul-betul berkebajikan, kerajaan negeri tanggung semua koslah. Macam DBKL buat ceriakan flat-flat di bawah kendaliannya. Ini apahal plak nak bebankan rakyat?

Aku tak taulah program ini sama ada nak ceriakan rakyat atau nak ceriakan kontraktor yang dilantik!

Hai... pelik... pelik...!!

Yang pelik-pelik: Mana media pro-pembangkang?

Anwar Ibrahim ketika hadir di Kuil Sri Maha Marriamman, Kinta Valley, Batu Gajah, Perak untuk merasmikan sambutan perayaan Ponggal pada 29 Januari lepas. - Foto RBF Onlife
Pelik! Kenapa berita kehadiran Anwar Ibrahim merasmikan pesta Ponggal di Perak pada 29 Januari lepas tidak disiarkan oleh mana-mana media pro-pembangkang, baik Malaysia Kuno, Malaysian Outsiders atau Haramkah Daily sedangkan semua tahu Anwar adalah pemimpin "gila glamor" selain gila-gila lain.

Ikutkan laporan rakan blog RBF (baca di sini) dan sumber maklumatnya, program anjuran pembangkang itu adalah peringkat negeri tetapi bagaimana ia tidak dilaporkan, apatah lagi menyiarkan gambar Anwar yang dicalit dengan "nalek" di dahi. Apakah media propembangkang diarah untuk menyembunyi laporan ini?

Kalau begitulah rupanya, nampak jelas media prokerajaan khususnya Utusan nyata lebih telus apabila menyiarkan gambar dan laporan kehadiran DS Najib dan isteri di Batu Caves ketika perayaan Thaipusam tempoh hari berbanding media propembangkang.

Pelikkan?

Tapi dari situ kita boleh menilai bahawa media-media alternatif yang kononnya lebih telus, bebas dan berani ini sebenarnya tidaklah telus, tidak bebas dan penakut terutama untuk melaporkan hal-hal yang boleh menjejaskan nama baik Anwar dan parti pembangkang.

Tahniah RBF atas pendedahan ini. Sudah pasti bloggers pro-Pas terkujat beruk sebab sebelum ini mereka duk hentam Najib dan isteri yang hadir di kaki bukit Batu Caves konon "menggadaikan Islam" tetapi bakal PM yang mereka nak tabalkan nyata lebih teruk apabila sanggup dahinya dicalik nalek.

Inilah kelebihan Anwar... Masuk masjid dia boleh jadi imam, masuk gereja dia boleh jadi paderi, masuk tokong atau kuil dia boleh jadi sami. Aku ingat Ayah Pin pun boleh kalah! Ahahaha... Anwar ... Anwar...!!

Tudia aih... Pemimpin anugerah Tuhan diarak bagai. Dah macam Ayah Pin dah!

Psssttt... Nanti ada blogger propembangkang kata itu super-imposed atau ada ulamak Pas keluar fatwa baru. Tunggu jelah....!

15 February 2012

Anwar ke Thailand lagi?

Bila Nik Aziz dan puak-puak Pas duk kecoh-kecoh supaya Anwar tarik balik kenyataan menyokong Israel rupa-rupanya si Anwar tak ada kat Malaysia pun. Rupa-rupanya dia bertandang lagi ke Thailand. Hemm.. Ini diakui sendiri oleh Azmin Ali.

Azmin yang pedih telinga bila Nik Aziz sound Anwar supaya tarik balik kenyataan pasal Israel hari ini berkata Anwar akan temui Nik Aziz sendiri dalam masa terdekat memandangkan pada masa ini CIFU itu berada di Thailand.

Hehe... Bila Anwar pergi Thailand ni mulalah aku musykhil. Apa agaknya dia buat kat sana yek? Kenapa kerap sangat Anwar ke sana? Thailand dah macam rumah kedua bagi Anwar. Dia tak tahu ke berpuluh-puluh rakaman video aksinya ketika di Thailand sedang menanti untuk didedahkan?

Hebat benar dia. Apa dia takut... Kalau dia melanggan pelacur kat Thailand pun itu bukan salah dia, salah UMNO atau Najib nak jatuhkan dia.... Dushhh!!!

13 February 2012

11 February 2012

Beyonce tayang anak buat pertama kali di MTB?


Oh inilah anak pasangan penyanyi antarabangsa Beyonce dan Jay-Z yang lahir sebulan lalu. Pasangan tersebut sebelum ini enggan mendedahkan wajah anak mereka bernama Blue Ivy Carter itu oleh mana-mana media. Tup tup hari ini beliau memaparkannya kepada umum menerusi laman web http://helloblueivycarter.tumblr.com.

Khabarnya Beyonce-Jay Z adalah artis kedua yang papar wajah anak buat pertama kali di Internet selepas Mariah Carey melakukannya tahun lepas.

Heemmm.... Agaknya artis Malaysia mana pulak yang akan tiru cara Beyonce atau Mariah yang dedahkan wajah anak secara eksklusif melalui laman web khas ini yek? Emmm...Setahu aku wajah-wajah boyfriend atau skandal artis kita banyaklah dipaparkan di Internet dan itupun bukan sebab suka rela tetapi jadi mangsa "paparazzi".

Huhu....


10 February 2012

Fabio Capello latih team Liga Malaysia? Biar bonar?

Amacam Capello? Ada berani datang Malaysia ke?
Wah... Lepas tinggalkan skuad kebangsaan England, Fabio Capello beritahu dia tidak berhasrat untuk kembali ke Itali bagi mengurus mana-mana kelab di negara kelahirannya. Sebaliknya Capello yang meletakkan jawatan serta-merta itu berhasrat mahu berehat.

 “In Italy, no. Absolutely not. Now I want to relax,” he added

Itu kata Capello ketika ditemu bual oleh stesen TV Itali sejurus dia meninggalkan kota London.

Tapi aku dapat tahu sebetulnya Capello dah dapat tawaran dari salah satu team dalam Liga Malaysia. Team yang mana satu aku tak pasti. Kelantan? Selangor? T-Team? Johor FC? ATM? PDRM? atau mungkin jugak Johor MBJB?

Apakah itu menjadi kemungkinan? Siapa tahu memandangkan Capello kita sudah bebas dan tidak terikat dengan mana-mana pasukan. Jadi inilah peluang team dari Liga Malaysia boleh memburu Capello. Atau mungkin juga FAM boleh "angkat" Capello untuk ganti Rajagobal atau Kim Swee.

Hemmm.....

P/S: Sekadar pandangan nakal!

08 February 2012

Anwar masuk majalah porno Jepun... Wow!

Majalah lucah Bubka ni terbitan Utusan ke?
Bapak segala bintang porno Malaysia, Anwar Ibrahim dah mencapai taraf bintang antarabangsa. Masakan tidak klip videonya sudah diterbitkan oleh majalah lucah (softcore) terkenal di Jepun, Bubka. Majalah itu memaparkan petikan rakaman video Anwar bersama amoi Cina yang didedahkan oleh Datuk Eskay tidak lama dulu.

Cerita selanjutnya boleh baca di sini...!

Hemm... tertanya-tanya juga apakah majalah Bubka ini terbitan Utusan kut. Itu pasal majalah ini boleh fitnah pemimpin anugerah Tuhan dan bakal PM agungan Pas ini? Atau mungkin juga majalah ini sudah dibayar oleh Najib dan UMNO sebanyak 15 bilion yen untuk penerbitan gambar fitnah tersebut.

Bintang porno Malaysia sudah tembuasi pasaran Jepun... Terbaik!
Siapa boleh terjemahkan?
Wah... Nampaknya lepas ini berbondong-bondonglah penerbit filem lucah Jepun mahukan Anwar beraksi bersama bintang-bintang porno Jepun termasuk Maria Ozawa yek? Silap-silap haribulan boleh tembusi Hollywoodlah... Emm maklum. Sebelum ini pun nama Anwar dah meniti di bibir golongan LGBT di AS. So tak susahlah nak masuk pasaran Hollywood.

Apa pun Malaysia boleh! Anwar (buat) boleh...

Pssttt... duk tunggu aksi 3some di Thailand. Bila nak keluar yeop!!

07 February 2012

Dua nama besar dalam UMNO jadi tumpuan DAP.... Siapa?

Melayu Roket! Siapa lagi selepas ini...
Adakah bekas menteri itu dan pemimpin itu?
Ariff Sabri dah berjaya ditarik. Aspan pun dah join. Khabarnya DAP turut menyenaraikan beberapa nama lagi terutama dari UMNO untuk bersama-sama mereka. Aku dapat tahu dua nama besar kini menjadi tumpuan DAP. Siapa dia aku tak berani nak cakap. Kalau aku cakap memang meletup habis...!

Tapi kalau DAP berjaya menarik dua nama ini menyertainya, jelaslah orang Melayu termasuk pemimpin-pemimpin UMNO terdahulu dan sekarang semakin bodoh dan tolol kerana menyokong perjuangan parti rasis macam DAP. Tolol dan tongong sebab siapa pun boleh lihat betapa Cinanya DAP dan betapa antinya kepada Islam di kalangan mereka.

Apakah orang-orang Melayu yang bakal diletakkan sebagai calon DAP pada PRU-13 yang jika menang akan ditabal sebagai MB atau menteri akan bahagia melihat agama Islam, bangsa Melayu dan raja-raja Melayu ditanam hidup-hidup dalam kubur besar yang bakal dibina oleh DAP hasil tangan bangsa Melayu sendiri? Aku percaya mereka tergamak kerana mata dan hati mereka hanya melihat "pangkat" dan "harta" sahaja.

Dan dua nama yang dimaklumkan kepada aku - menjadi tumpuan DAP atas agenda untuk menduduki Putrajaya amat memeranjatkan aku sebab dua nama ini bukan calang-calang orangnya. Tapi kedua-duanya ada sejarah tersendiri dalam UMNO sebelum ini.

Masya-Allah....!!

04 February 2012

Alhamdulillah... Kak Jat dah berubah

Penampilan Kak Jat sejurus pulang dari mengerjakan umrah semalam (gambar kiri) dan Kak Jat ketika PAU baru lalu.
Alhamdulillah... Kak Jat (Shahrizat) sejak balik dari umrah dah berubah. Dulu berselendang dengan menampakkan separuh rambutnya tetapi selepas pulang dari mengerjakan umrah, beliau kini tidak lagi berselendang tetapi bertudung.

Walaupun Kak Jat masih kelihatan kekok bertudung dan pemakaian tudungnya masih tidak sempurna 100 peratus (kerana masih kelihatan rambut) namun sekurang-kurangnya beliau sudah berubah. Mungkin berkat doa Tok Guru.

Tapi aku yakin orang Pas tidak akan senang hati dengan penampilan terbaru Kak Jat. Ada sajalah yang mereka nak kondem, hentam, kutuk, maki hamun siap dengan nas-nas dari al-Quran dan Hadis. Tapi sekurang-kurangnya dia berubah dan pijak kaki ke Tanah Suci.

Hemmm..

P/S:
1) Nak tunggu apa kata Mat Sabun pasal penampilan terbaru Kak Jat
2) Nak tunggu bila Anwar Ibrahim nak mengerjakan umrah

03 February 2012

Kalau Hadi Awang keluar Pas dan sertai JATI?

Apa gamaknya orang Pas akan kata kalau Hadi Awang keluar Pas dan menyertai NGO diasaskan Hasan Ali - JATI? Apakah pemimpin Pas lain akan tuduh Hadi juga seperti Hasan sebagai jurucakap UMNO, tali barut UMNO, ulama bisnes dan macam-macam gelaran lain?

Hadi sudah menyuarakan hasrat untuk lepaskan jawatan Presiden Pas dan tidak mahu lagi dicalonkan pada PRU-13. Walaupun beliau memberikan alasan sudah terlalu tua tetapi ramai yang melihat keputusan Hadi ada kaitan dengan kekecewaan beliau terhadap barisan pimpinan Pas sekarang serta hala tuju Pas masa kini yang semakin tidak tentu hala.

Kita semua tahu Hadi sangat lantang untuk menubuhkan negara Islam, menegakkan hukum hudud dan mengkafirkan UMNO semata-mata UMNO bersama-sama pemimpin bukan Islam (MCA, MIC dan Gerakan) dalam BN. Tetapi hari ini Pas juga sudah tidak ubah seperti UMNO. Malah lebih teruk dari itu.

Pas hari ini bukan sahaja tidur sebantal dengan kafir DAP dan pemimpin tidak bermoral macam Anwar, malah lebih parah Pas kini menjadi tukang cuci tahi yang diberak oleh Anwar dan menjadi pak turut pula kepada kafir DAP. Pas terpaksa menggadaikan maruah dan perjuangan yang dipertahankan sekian lama semata-mata laparkan Putrajaya.

Walhal sebelum 2008, Pas tidak pernah berniat untuk mengambil alih pentadbiran pusat (melalui jumlah calon yang diletakkan dalam setiap kali pilihan raya umum) melainkan untuk menguasai beberapa negeri terutama Kelantan dan Terengganu. Tetapi sejak berkawan dengan DAP dan Anwar, Pas mula memasang angan-angan lebih besar - menguasai Putrajaya bersama-sama DAP dan PKR walau dengan apa cara sekali pun.

Dan pemilihan pemimpin-pemimpin seperti Mat Sabu, Mahfuz dan Husam Musa dalam barisan kepimpinan Pas telah mengotorkan perjuangan Pas. Seperti kata Hasan Ali, Pas kini dikuasai oleh parasit-parasit yang boleh merobohkan parti itu sendiri dari dalam. Parasit-parasit yang dimomokkan oleh Anwar untuk menjadi barisan menterinya jika pembangkang menubuhkan kerajaan Pusat.

Keadaan itu tidak banyak yang boleh Hadi lakukan untuk menyelamatkan Pas melainkan berundur dari mengetuai PARTI ADAT dan SUKAN itu. Dan keenganan beliau bertanding pada PRU-13 nanti juga disebabkan kekecewaan beliau terhadap barisan pimpinan Pas, baik di pusat mahupun di negeri-negeri.

DAP kini sudah menguasai Pas dan Anwar pula berjaya meresap pengaruhnya menerusia barisan pimpinan Anwarisna di dalam Pas -- strategi sama dilakukan Anwar ketika beliau dalam UMNO dahulu iaitu meletakkan barisan pimpinan parasit belaannya yang kemudian mula merosakkan UMNO dari dalam.

Kepada Hadi... Ambillah langkah berani seperti Hasan Ali, Harun Din, Ustaz Nasa dan ramai lagi pemimpin-pemimpin yang sayangkan Islam, Melayu dan raja-raja Melayu iaitu dengan MELEPASKAN jawatan sebagai Presiden. Beri peluang Mat Sabu memimpin Pas, kelak kita akan tahu ke mana hala tuju yang mahu dibawa selepas ini.

Apakah mahu menubuhkan negara Islam dan melaksanakan hukum hudud atau sekadar menjadi parti yang menjadi HAMPAS selepas madunya sudah disedut sehingga kering oleh DAP dan Anwar Ibrahim.

Tepuk dada tanya iman!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...