30 November 2012

Duk bayang Najib buat kejutan esok, umum bubar Parlimen

TERKINI (1 Dis 2012 / 7.30pm)
Apa yang duk dibayangkan tu tak menjadi. PM tak ada cakap nak bubar Parlimen cuma dia cakap nak kaji Akta Bangkrap, naikkan pinjaman AIM dan tubuh institut kepimpinan UMNO....!

POS ASAL:
Bayangkan tiba-tiba Najib umum bubar Parlimen esok... Wow!
Tadi duk sembang-sembang dengan kawan-kawan kat riverside tepi sungai sebelah PWTC pasal ucapan penggulungan oleh Najib esok. Seorang sahabat tiba-tiba kata, bagaimana kalau Najib buat kejutan masa gulung perbahasan esok. Najib umum nak bubar Parlimen hari Isnin.

Pergh... memang terangkatlah kalau betul esok Najib umum nak bubar Parlimen. Sudah pasti akan menjadi sejarah besar dalam politik negara. Bukan sebab cerita nak bubar Parlimen sudah diketahui media dinafikan PM, tapi alih-alih mengadap Agong macam 2008 lepas. Tapi sejarah tercipta sebab inilah kali pertama pengumuman pembubaran Parlimen di buat ketika Perhimpunan Agung UMNO.

Aku pasti kalau Najib buat "kerja gila" - umum bubar Parlimen masa PAU - sudah pasti sejarah Tun Dr. Mahathir yang umum nak berhenti jadi PM dan Presiden UMNO dulu akan terpadam seketika. Memang terangkat habis.

Mana tidaknya, selama lima hari para pemimpin UMNO seluruh negara dah diberasap dan ditanam semangat perjuangan sedalam-dalamnya, semangat sebahagian besar orang UMNO dalam mod siap siaga dengan semangat menyala dan berkobar-kobar, alih-alih Najib umum PRU akan bermula dalam tempoh 60 hari mulai Isnin ini. Tak ke gila tu?

Tapi kawan aku tu cuma membayangkan saja. Katanya, kalau Najib betul-betul nak buat kejutan, inilah masanya. Bayangkan sedang dia sudah war-war akan bercuti mulai pertengahan bulan ini, dan kemudian ramai juga para pemimpin UMNO/BN pun dah tempah penerbangan nak berehat, alih-alih PM pusing 180 darjah dan umum bubar Parlimen.

Mesti terangkat habis dan puak-puak pembangkang sudah pasti terkangkang sebab tak jangka Najib buat kejutan sebesar itu. Anwar pun akan terkincit-kincit sebab tak jangka...

Mungkinkah kejutan ini berlaku? Kita pakat tunggu esok!


Pssstt... Lebih terkejut kalau esok semua perwakilan UMNO termasuk Presiden UMNO pakai jersi "Harimau Malaya" sebagai tanda sokongan terhadap skuad Malaysia menghadapi Indonesia pada perlawanan hidup mati, malam esok... Ada berani?

27 November 2012

Pas cakap besar... pasal salun pun nak bergocoh!

Isu gunting rambut pun bermasalah, camna Pas nak laksana hudud?
Pas sekian lama menipu rakyat dan bercakap besar konon andai pakatan rakyat memerintah maka hukum hudud akan dilaksanakan dan Malaysia akan dijadikan negara Islam.

Tapi belum pun hudud dilaksanakan, Pas dah menggelabah apabila DAP herdik mereka soal larangan wanita menggunting rambut di salon di Kelantan. Aih... Macam mana nak buat hukum hudud kalau bab gunting rambut pun dah dapat bantahan DAP.

Sebelum ini mereka berbohong konon DAP menerima pelaksanaan hukum hudud tapi bila Karpal Singh berdehem saja, cepat-cepat pula Presiden Pas tarik "hand break" dan gostan kenyataan.

Heee... Kesianlah puak-puak yang percaya cakap Nik Aziz, Hadi Awang atau para pemimpin agung dan suci mereka soal penubuhan negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud kerana kenyataannya Pas sebenarnya takut nak laksanakannya... takut kepada DAP. Tapi depa duk bagi alasan tak boleh laksana hudud sebab UMNO menolaknya.

Bila dengar Nik Aziz kata UMNO yang tolak hudud, maka penceramah-penceramah mereka termasuk ustazah "maggie mee" mereka pun buat serangan ke atas UMNO termasuk kata "UMNO tak layak bercakap soal agama sebab menolak hudud dan hukum Islam".

Sedangkan apa yang UMNO tolak ialah hukum hudud yang dicadangkan oleh Pas yang antaranya termasuk membenarkan suami meliwat isteri, bukannya hukum Islam berlandaskan al-Quran. Hudud Pas ini pun ditolak oleh MCA (Chua Soi Lek) tapi puak depa duk pusing kata UMNO bersubahat dengan Soi Lek hina Islam dan tolak hudud sebab UMNO tak bantah cakap Soi Lek.

Sebenarnya mereka duk spin kenyataan Soi Lek ni sebab mereka gementar dengan sergahan Karpal Singh yang awal-awal lagi dah bagi warning suruh Pas langkah mayat dia dulu kalau nak laksana hudud.

Inilah puak-puak Pas yang Ustaz Mohd Nor Derus kata parti yang semakin sesat dan menyesatkan akibat gila kuasa dan nak kejar Putrajaya.

Puak Pas duk larang orang UMNO bercakap mengenai Islam tetapi pada masa yang sama mereka menyokong orang kafir memurtadkan orang Islam, mempermainkan ayat-ayat al-Quran, menggunakan kalimah "Allah" dan masuk ke dalam masjid tanpa menutup aurat.

Subhanallah....

26 November 2012

Dua modal global hasutan Yahudi jatuhkan negara Islam!

Kejatuhan negara-negara Arab (Arab Spring) dikaitkan dengan gerakan Yahudi
Percaya atau tidak sebetulnya dua perkara ini merupakan modal utama Yahudi dan Barat untuk menjahanamkan sesebuah negara yang mereka inginkan, terutama negara-negara Islam sejak dahulu, iaitu RASUAH dan PILIHAN RAYA TIDAK ADIL.

Kalau kita perhatikan, kejatuhan satu persatu negara-negara Arab baik Mesir, Libya, Syria hinggalah kepada krisis politik di Filipina, Thailand, Indonesia dan beberapa negara lain juga dikaitkan dengan rasuah dan pilihan raya tidak adil dan bersih.

Lalu modal yang sama turut digunakan Yahudi dan Barat untuk menjahanamkan Malaysia melalui orang-orang mereka yang dimomokkan untuk mengambil alih tampok pemerintahan di negara ini. Modal amalan rasuah dan pilihan raya tidak adil dan bersih diwar-warkan pembangkang walaupun kenyataannya mereka sudah memenangi lima negeri pada PRU lalu.

Bagi mereka PRU tetap tidak adil dan bersih sehinggalah mereka memenangi Putrajaya - tindakan sama ketika perbicaraan Anwar berhubung kes liwat. Sistem kehakiman dihentam setiap masa dan setiap ketika, malah turut berusaha mendapatkan serangan Barat. Tetapi apabila Anwar dibebaskan, mereka menutup buku. Dan isu pilihan raya tidak adil akan ditutup buku sehingga mereka menguasai pentadbiran Putrajaya - Satu-satunya matlamat dan janji pembangkang kepada penyumbang dana dari luar negara.

Momokan rasuah dan pilihan raya tidak adil juga adalah sebagai pelindung mereka apabila mereka kalah dalam PRU, iaitu dengan menyalahkan SPR dan kerajaan sedia ada. Sebaliknya, jika mereka menang, tiada sebarang suara menyatakan PRU itu tidak adil.

Inilah modal bagi Yahudi dan Barat untuk menggerakkan doktrin mereka ke seluruh dunia. Ingat bahawa Yahudi bercita-cita besar untuk menguasai dunia dengan dibantu oleh orang-orang mereka yang menguasai politik negara kuasa besar, terutama AS.

Jadi tak hairan kalau Anwar duk hari-hari tabur dakyah konon kerajaan rasuah dan amalan pilihan raya di Malaysia tidak adil. Sebabnya, beliau adalah antara kader pemimpin yang akan membawa panji-panji doktrin Yahudi ke bumi Melayu/Islam seperti Malaysia!

Awas!!!


Psssttt... 
Anwar pernah jadi Timbalan Presiden UMNO, tapi Anwar tak pernah jadi ahli Pas pun.... Jadi macam mana orang Pas kata mereka lebih kenal Anwar berbanding orang UMNO?


24 November 2012

Terima kasih Nik Aziz, terima kasih Pas...

Terima kasih Nik Aziz sebab melabelkan UMNO sebagai "parti murtad". Terima kasih juga kepada Pas kerana mendoakan K.O kepada UMNO dan BN. Sebab sesungguhnya atas label yang diberikan, doa yang diaminkan itu akan menjadikan UMNO lebih kuat, utuh dan terus memenangi hati rakyat.

Sesungguhnya Allah maha agong dan maha mengetahui.

Bukan ini kali pertama UMNO dilabel sedemikian oleh Nik Aziz, seorang "ulama" agung dan tersohor di dunia. Bukan kali ini sahaja UMNO didoakan K.O oleh sebuah parti yang berjuang menegakkan panji-panji Islam setanding perjuangan Rasulullah.

Namun setiap kali UMNO didoakan pelbagai kebinasaan, setiap kali itu jugalah UMNO terus diberikan mandat untuk memerintah negara Malaysia tercinta sejak 55 tahun lalu.

Sebaliknya, Pas yang entah berapa ribu kali mengadakan solat hajat agar diberi kemenangan dalam pilihan raya, setiap kali juga kecundang dan ditolak oleh rakyat.

Pas yang menuduh UMNO kafir kerana bersekongkol dengan orang kafir, kini tuduhan itu berbalik kepada mereka apabila mereka sendiri bersekongkol dengan DAP, malah lebih parah apabila mereka tunduk kepada parti berkenaan.

Pas yang melabelkan UMNO murtad tetapi telah memecat Hasan Ali daripada parti itu, gara-gara berjuang mempertahankan akidah umat Islam daripada dimurtad. Ya, Allah... Besarnya kuasa-Mu sehingga begitu mudah membalikkan segala tuduhan Pas ke atas UMNO ke atas muka mereka sendiri.

Sedarlah wahai Nik Aziz, sedarlah wahai orang-orang Pas. Bertaubatlah... sesungguhnya pintu taubat sentiasa terbuka untuk umat-Nya.

Subhanallah....

"Ya Allah, ya tuhanku. Kau bukakanlah pintu hati Nik Aziz dan puak-puak Pas agar kembali ke pangkuan-Mu. Jauhkanlah mereka daripada kesesatan hanya kerana mengejar Putrajaya. Satukanlah hati-hati kami, hati-hati orang Pas dan orang UMNO sepertimana Kamu satukan hati-hati kaum Anshar dan Muhajirin. Sesungguhnya Engkaulah maha pengasih dan maha penyayang kepada hamba-Mu. Amin."

21 November 2012

Berani ke sahut seruan ini?

Nak tengok adakah Dewan Pemuda Pas, para pendemo Bersih 3.0, pejuang hapuskan PTPTN, ANAK, pendoa KO BN, yang kata UMNO murtad dan sewaktu dengannya yang duk berjihad nak jatuhkan UMNO/BN sanggup menyahut seruan ini?

Bagaimana dengan barisan Pemuda UMNO, Datuk Azeez dan Putera 1Malaysia, Perkasa dan NGO-NGO Melayu/Islam lain? Apakah sedia menyahut panggilan jihad ini?

17 November 2012

Harakah dikecam Utusan dijulang di Muktamar Pas!

Keputusan di Muktamar Pas di Kota Bharu!

Berita dari Muktamar Pas di Kota Bharu.

Aku diberitahu sahabat-sahabat yang berkampung di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik) bahawa para perwakilan khususnya dari Dewan Pemuda duk hentam surat khabar mereka, Harakah kiri dan kanan. Kata depa surat khabar tu dah makin merosot dan kurang kredibiliti.

Aih.... Surat khabar "UNTUK AHLI SAHAJA" tetapi dijual kat semua orang pun boleh merosot ke? Kalau Utusan merosot tu fahamlah Utusan surat khabar pemfitnah rakyat (kata puak depa laaa) tapi bila surat khabar yang benar sebenar-benarnya macam Harakah pun merosot, itu yang aku musykil.

Merosot sebab orang Pas dah tak nak baca Harakah atau sebab ahli Pas yang berkurangan? Heee... Kesian... Depa baru tersedar kalau surat khabar yang depa duk kepit bawah ketiak dan usung ke hulu ke hilir tu rupanya tadak kualiti dan kredibiliti.

Dalam duk perwakilan hentam Harakah, hari ini khabarnya Utusan Malaysia disanjung di dalam muktamar. Sebabnya Utusan buat laporan pasal empat beranak yang meninggal dunia di Sarawak sebab terhidu asap beracun. Rupa-rupanya semua yang meninggal itu ahli Pas Sarawak. Hah...!! Kejadian macam ni Harakah tak lapor, jadi Utusan sajalah harapan depa untuk baca berita macam ni.

Harakah sekarang duk ralit cerita pasal kehebatan Anwar Berahim dan Lim Kit Siang saja. Tadak ruang untuk berita-berita pasal nasib ahli-ahli Pas ni. Memang patut depa kata Harakah dah tadak kredibiliti.

Satu lagi, aku diberitahu surat khabar Utusan memang laris sekarang, terutama di Kelantan sebabnya depa nak baca laporan pasal Muktamar Pas. Maklum dalam duk sibuk mereka boikot Utusan, duk kata Utusan surat khabar fitnah, tapi ahli-ahli kena juga beli dan baca Utusan untuk dapatkan laporan berita sekitar muktamar. Nak harap Harakah... hemmm.... tadaklah! Malaysia Kini? Jauh sekali... Harakah Daily pun tak boleh pakai!

Heee... Betullah orang kata, Harakah ni memang sesuai buat istinjak kalau kat Selangor tadak air!

16 November 2012

Beza perangai pemimpin mereka dan penyokong mereka...

PEMIMPIN MEREKA:
Bodoh piang... Otak letak kat lutut! Orang macam ni ke bercita-cita nak jadi TPM? Hee... Selisih malaikat 44. Mintak maaflah... Kalau dah perangai macam puak-puak kafir harbi macam ni, bye bye jelah...! Tak ada rakyat yang mahukan pemimpin seperti ini. Harap berserban sebesar tempayan, berjubah sampai ke tanah tapi hati busuk!

Pijak Tok Guru... pijakk..!!

PENYOKONG MEREKA:
Penyokong mereka lebih menggunakan akal daripada otak. Sebab itulah mereka tak peduli seruan pemimpin mereka. Pijaklah poster tu sampai lebam tapi kenyataannya wang ehsan dan BR1M tetap depa sapu. Bak kata orang-orang tua, rejeki jangan ditolak... musuh jangan dicarik!

Tengoklah penyokong mereka yang memang jenis muka tak malu! Hehe...

Ambik pakcik... ambik...!

Rilekslah... England pun kalah....

Ibrahimovic meraikan kejayaan selepas menjaringkan gol buat Sweden ketika menewaskan England 4-2... Eh! England pun kalah?
Tiba-tiba teringat pertemuan aku dengan bekas orang kuat bola sepak negara, arwah Datuk Bakar Daud ketika aku berkunjung ke pejabatnya sekitar tahun 1990-an dahulu. Masa itu arwah menjadi timbalan menteri dan masih menjadi orang penting dalam FAM.

Bila aku melangkah masuk ke muka pintu pejabatnya, aku lihat arwah sedang berehat di mejanya sambil menyedut asap rokok. Aku diberitahu PA-nya, beliau baru selesai bermesyuarat dengan pak menteri dan para pegawai kanan kementerian.

"Datuk, macam mana ni... Malaysia asyik kalah saja?" spontan aku tanyakan soalan pasal bola kepadanya ketika kami bersalaman. Maklum aku tahu sangat kalau arwah ini lebih tahu perihal bola sepak daripada portfolio yang dipegang pada masa itu.

Dia cuma tersenyum sambil pantas menjawab: "Alaaa... Brazil pun kalah...".

Jawapan yang diberikan itu sungguh membuatkan aku terdiam. Orang kata mati kutu. Sebab apa? Sebab kenyataannya itu betul. Bola kan bulat. Sepanyol yang juara Piala Dunia dan Piala Eropah pun tak selalunya menang.

Jadi bila orang ramai mula bercakap pasal prestasi skuad negara sekarang, aku cuba berfikir macam arwah Bakar Daud berfikir! Bola itu bulat... England pun kalah, inikan pula skuad Harimau Malaya. Jadi bukan suatu yang menghairankan kalau kita kalah atau sekadar mencatat keputusan seri. Kita tidak mungkin akan sentiasa menang sebab yang main bola adalah manusia.

Betul kita juara bertahan Piala Suzuki, pemenang pingat emas Sukan SEA tapi mempertahankan kejuaraan sebenarnya jauh lebih sukar berbanding memenanginya. Sebabnya, pertama tekanan yang dihadapi pemain dan pengurus memandangkan beban tanggungjawab yang diberikan seluruh rakyat Malaysia terhadap mereka.

Kedua, semua pasukan yang bertanding akan berusaha semaksimum mungkin untuk merampas piala yang dimenangi. Yelah, kalau sebelum ini Malaysia boleh menang, takkanlah kali ini mereka nak lihat sahaja. Sudah pasti mereka menggandakan usaha untuk merampas kejuaraan. Dan kita pun tidak kurang usaha untuk mempertahankan piala yang dimenangi.

Bagi aku simple saja. Jangan cepat emosi dan jangan cepat melatah. Kita tunggu dan lihat prestasi skuad negara pada aksi sebenar dalam Piala Suzuki nanti. Sekarang ini bagi peluang kepada Rajagobal dan para pemain.

Lepas Piala Suzuki nanti baru kita cerita....!

15 November 2012

Najib....! Kasi perempuanlah jaga KK!!

Sebab apa aku kata macam tu? Sebab selalu sangat pegawai tinggi kanan Kementerian Kesihatan (KK) dikaitkan dengan kes khalwat. Sebelum ini bekas KSU kementerian itu kena cekup berkhalwat dengan seorang pegawai kanan MAMPU kat Johor tahun 1997 lalu, semalam kes Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Hasan Rahman pula.

Sebelum ini bekas menterinya, Chua Soi Lek pun pun kantoi rakaman seks dengan seorang perempuan di sebuah hotel di Batu Pahat. Pokoknya bila berkaitan dengan KK, ada sahaja kes-kes yang melibatkan nafsu syahwat, kes khalwat.

Aku tak tahulah kenapalah pegawai yang berkaitan dengan kementerian ini banyak sangat kes-kes khalwat ini. Agaknya sebab kementerian ini paling mudah dapat bekalan ubat kuat kut? Heee.... Sebab itulah aku kata elok kasi orang perempuan jaga kementerian ini. Maklum orang perempuan jarang benar telan ubat-ubat kuat ni. Kalau adapun depa minum jamu rapat atau paling tidak cucuk botox... Haha...

Cerita pasal ubat kuat ni sebetulnya sudah bersepah kat pasaran Malaysia ni, baik yang "original" mahupun generik dari India, China atau Thailand. Kalau dulu orang duk ingat Viagra saja yang boleh kasi power kaum lelaki (termasuk pakcik-pakcik kat KK), rupa-rupanya macam-macam jenis ada. Ada yang dah diluluskan KK, ada juga yang belum diluluskan.

Iklan ubat kuat terpampang di mana-mana di Lembah Klang...

Bahkan kita juga kerap jumpa banner iklan "ubat kuat untuk lelaki" kat tepi-tepi jalan, kat tiang lampu isyarat atau kat mana sahaja terutama di Lembah Klang ni. Ubat kuat ni mana datang kalau bukan "Made In China?". Tapi setengah lelaki peduli apa China ke, India ke, janji kasi "up" kira okelah.

Sebab itulah sekarang ini siapa yang nak lariskan kopi mereka kena kasik taruk "bahan penaik" baru laris. Ini jam macam-macam kopi seperti itu berlambak kat kedai kopi ... kopi jantan, kopi janda, kopi ginseng, kopi tongkat ali... pokoknya kopi-kopi yang boleh melonjakkan tenagalah!


Hemmm....

12 November 2012

Pemimpin Pas Terengganu larikan anak dara orang ke Siam?

Seorang kawan lama aku beritahu ada seorang pemimpin Pas Terengganu telah dinasihatkan berundur kerana membawa lari anak dara orang untuk berkahwin di Thailand. Kawan aku tu memang totok Pas sebab arwah bapanya juga seorang pejuang Pas sejati di daerah Dungun.

Katanya tindakan pemimpin Pas tersebut tidak disenangi oleh para pemimpin dan penyokong Pas di negeri itu tetapi mereka mengambil sikap berdiam diri kerana mengikut kaedah Islam -- tidak boleh mendedahkan dan menabur cerita keaiban pemimpin Pas lain (kalau pemimpin UMNO tak apa gamaknya... heee). Katanya kalau nak tabur cerita pasal pemimpin ini, tujuh hari tujuh malam pun tidak habis-habisnya... Ish ish ish...

Aku tak pasti bila peristiwa ini berlaku tapi kawan aku baru memaklumkan hal ini beberapa hari lepas. Mungkin ada kaitan dengan cerita ini?

Kawan aku itu mengakui bukan semua pemimpin Pas istiqamah dengan Islam sebaliknya ramai yang mengejar kemewahan dan kebendaan dengan bertopengkan Islam. Tetapi sebab berpegang kepada kaedah "tidak boleh mendedahkan keaiban orang" seperti termaktub dalam ajaran Islam, maka semua perlakuan pemimpin sedemikian dibiarkan oleh pempimpin dan penyokong Pas lain.


Atas sebab itu jugalah gamaknya para pemimpin Pas termasuk para ulama dalam Majlis Ulama Pas berdiam diri dengan kenyataan Nurul Izzah yang menyokong orang Melayu bebas memilih agamanya. Tapi akan lantang terpekik terlolong kalau kena  batang hidung orang UMNO.

Tak gitu kawan??

Gara-gara "swinger party" lelaki Belanda maut telan Viagra!

THE HAGUE 12 Nov. - Seorang lelaki Belanda mati akibat serangan jantung di sebuah parti seks selepas dia dikatakan mengambil campuran dadah dan Viagra, lapor akhbar terkenal Belanda, hari ini.
Lelaki tersebut yang hanya dikenali Luc W., 43, menghadiri parti "swinger" di Belgium apabila mendapat serangan jantung dan pengsan, lapor akhbar Algemeen Dagblad (AD).
"Dia kemungkinan besar mangsa pengunaan dadah dan kemungkinan juga Viagra," lapor akhbar berhubunug insiden yang berlaku awal Ahad, di bandar Flemish, Essen yang bersempadan dengan Belanda.
"Parti itu diadakan di sebuah garaj tertutup. Kira-kira 4 pagi (waktu tempatan) apabila tiba-tiba ia berlaku," lapor AD sambil berkata, mangsa "tidak sedarkan diri".
Isteri mangsa yang enggan dikenali berkata, suaminya seorang "lelaki yang mudah disayangi".
"Luc adalah seorang pemandu truk dan kurang tidur. Doktor sudah memberi amaran kepadanya sebelum ini bahawa jantungnya tersumbat," kata isterinya.- AFP
Hemmm... Khabarnya "swinger party" juga kerap kalil dianjurkan di negara ini. Mereka mengadakan parti ini secara tersembunyi elak diketahui umum. Khabarnya juga parti seperti ini turut melibatkan pasangan suami-isteri Melayu/Islam, pasangan VIP dan kalangan yang berfahaman macam Anwar Ibrahim anak beranak. Heee...

Tak ada penyakit jangan cari penyakit... Samalah macam Nurul Izzah... tak ada pasal, jangan duk cari pasal. Kan sendiri sudah tak tentu hala... Nasib baik Nik Aziz ada, kalau tidak sudah tentu depa tak ada tempat nak taruk muka!

Baca juga: Swinger semakin trend di kalangan pasangan Melayu/Islam

09 November 2012

Wacana kembalikan Pas ke landasan asal esok!

Aku terima satu SMS petang ini berbunyi begini...
"Mesti hadir, Panas!!!! Wacana Kembalikan PAS Ke Landasan Asal akan diadakan pada hari sabtu 10 Nov bermula jam 8:30am-1:30pm di Hotel Vistana KL. Akan dihadiri ahli2 PAS dan bekas pimpinan tertinggi PAS."
Aku rasa ini bukan kali pertama wacana seperti ini diadakan oleh kumpulan penyokong Pas yang masih sayangkan parti Islam itu. Dah acap kali aku dengar mengenainya dan wacana yang akan diadakan esok tentunya lebih panas kerana ia diadakan ketika sedang meletus isu Nurul Izzah yang menyokong orang Melayu diberi kebebasan memilih agama.

Siapa yang menjadi ahli panel wacana ini? Apakah Ustaz Nasarudin Mat Isa?

Sayang sekali aku tidak dapat menghadirinya sebab ada ketentuan lain. Sesiapa yang sayangkan Pas dan Islam bolehlah hadiri wacana ini.

08 November 2012

Siti pun kecewa dengan Nurul Izzah...

Wanita ini ke yang tanya soalan maut pasal kebebasan beragama di kalangan orang Melayu kat Nurul Izzah dalam forum tu....? - Sumber twitter @sitikasim
Namanya Siti Kasim atau Siti Z Kasim atau Siti Zubedah Kasim iaitu seorang peguam dan AJK Human Right Committee, Bar Council. Khabarnya dia seorang peguam keturunan Orang Asli, betul ke? Siti merupakan salah seorang komiti yang menganjurkan Festival Seksualiti Merdeka tempoh hari.

Dalam FMT, Siti mengaku kecewa dengan Nurul Izzah yang pusing 180 darjah jawapan asalnya ketika dalam forum tersebut dengan kenyataan selepas isu ini dimukahadapankan oleh Utusan Malaysia, dua hari selepas laporan MalaysiaKini dan FMT sendiri.

Baca kenyataan Siti dalam FMT ini:
PETALING JAYA: A lawyer who posed the question on religious freedom to PKR vice-president Nurul Izzah Anwar during a forum last Saturday is disappointed with the politician?s 180 degree turn.
Siti Kasim, a member of the Bar Council human rights committee, said she was disappointed that Nurul had "retracted" her remark.
"I believe Nurul was just trying to impress the people, she didn?t think of the consequences," she told FMT.
Siti said Nurul should have stood firm on her remark that freedom of religion was a right for all including the Malay-Muslim.
"There's nothing wrong about it, she is saying the truth. I expected a hoo-ha after that. But as a politician, you just need to stick to the truth," she added.
She wondered if Nurul was merely adjusting herself to the largely non-Muslim audience on that day and making a political remark.
At the forum titled Islamic state: Which vision,Whose responsibility, Siti asked Nurul whether freedom of religion should be extended to the Malays since the PKR leader talked about the issue in her speech. 
Siti said while Nurul did not mention about apostasy in her response, the latter however was a clear supporter of freedom of religion for the Malays.

(Selanjutnya baca di sini...)
Jadi betullah Nurul Izzah sudah pusing jawapannya selepas isu ini disiarkan Utusan dua hari forum tersebut dan dua hari selepas portal berita propembangkang itu melaporkan apa yang dia cakap pada forum berkenaan?

Heee... Nak pusing macam mana lagi si Nurul Izzah ini. Nak salahkan media prokerajaan sampai nak saman Utusan, BH tapi dia lupa yang portal propembangkang yang terlebih awal mengeluarkan kenyataannya. Kalau nak kata media putar belit kenyataannya, nyata ada rakaman penuuh ucapannya yang TV3 duk siarkan.

Sekarang si penanya soalan itu sendiri pulak yang buat kenyataan dan ia dilaporkan oleh portal berita alternatif yang condong ke arah pembangkang jugak, bukannya dalam Utusan atau TV3. Jadi macam mana tu Nurul Izzah ooi...

Eloklah Nurul ni bungkus kain baju dan angkut lari ke kedutaan asing, macam bapak dia buat! Kemudian buat kenyataan konon ada orang sudah mahu bunuh dia. Amacam? Ok tak plot drama terbaru ini?

Apa jadi kalau masjid bincang pasal agama Kristian?

Masjid yang bersebelahan dengan gereja sudah menjadi pemandangan biasa di Indonesia atas dasar toleransi beragama. Apakah keadaan ini akan berlaku di Malaysia selepas ini?
Isu kenyataan Nurul Izzah yang menyokong orang Melayu diberi kebebasan menukar agama sebetulnya aku anggap sebagai "alarm" dari Allah yang mahu menyedarkan umat Islam khususnya para penyokong tegar Pas, PKR dan DAP bahawa agama Islam di negara ini sebetulnya makin terancam.

Soal kenyataan membabi buta Nurul Izzah satu hal dan aku taklah hairan sangat memandangkang mak bapaknya pun jenis tak tentu hala tetapi bercakap pasal agama mengalahkan mufti. Balik-balik duk jual nama Yusof Al-Qardawi, balik-balik Yusof Al-Qardawi. Dah kalau mak bapak pun jenis macam tu, apalagilah anak... tak gitu?

Yang aku nak persoalkan ialah bagaimana pihak gereja semakin aktif mengadakan forum bagi membincangkan soal agam Islam, soal kebebasan agama di kalangan orang Melayu. Apakah maknanya semua ini? Selepas kita dikejutkan dengan program memurtadkan umat Islam di bulan Ramadan tahun lalu sehingga membawa pemecatan Hasan Ali dari Pas, hari ini pihak gereja semakin galak membahaskan isu-isu berkaitan Islam secara terbuka dan terang-terangan.

Apakah ini membenarkan kegusaran sesetengah pihak bahawa wujudnya gerakan Kristianiasasi secara besar-besaran di negara ini jika kerajaan BN digantikan dengan kerajaan Pakatan Rakyat apabila PM-nya adalah seorang Islam yang liberal, menyokong penggunaan kalimah Allah kepada penganut agama lain serta penyokong tegar LGBT?

Aku percaya keberanian pihak gereja terus menerus menjadikan Islam sebagai agenda utama forum-forum agama di kalangan mereka adalah disebabkan oleh sokongan pemimpin Melayu dan Islam seperti Anwar Ibrahim anak-beranak. Ini ditambah pula dengan sikap ulama seperti Nik Aziz yang mengiyakan apa sahaja yang diucap dan dibuat oleh Anwar anak-beranak walaupun ia sah-sah menyimpang dari Islam dan perjuangan Pas yang kemudian didukung sepenuhnya oleh penyokong-penyokong tegar Pas dengan laungan "Takbir" mereka.

Sebenarnya Anwar anak beranak dan ulama seperti Nik Aziz inilah yang membuka jalan seluas-luasnya kepada gerakan Kristianisasi di negara ini, yang selama ini dibendung dan dihalang dengan begitu rapi oleh kerajaan kerana mempertahankan Perlembagaan negara yang meletakkan Islam sebagai agama tertinggi dan tiada pihak yang boleh mempersoalkannya.

Cuma aku nak tanya puak-puak ini, apakah akan berlaku jika ada masjid yang menganjurkan forum-forum mengenai agama Kristian atau agama-agama lain selain Islam?

Aku yakin akan berlaku kekecohan besar dalam negara dan Kit Siang, Guan Eng, Karpal, Tony Phua, Anwar, Nurul Izzah, Khalid Samad dan disokong oleh Nik Aziz, Mat Sabu, Hadi Awang akan menggunakan peluang ini untuk menyerang kerajaan dari pelbagai sudut. Silap hari bulan mereka akan berarak mengadakan demonstrasi di tengah ibu kota, dengan majoriti pesertanya adalah mereka yang berkopiah putih.

Tapi puak-puak Pas ini mana nak percaya kita cakap. Depa akan kata UMNO cuba menakut-nakutkan umat Islam dengan isu-isu seperti ini sebab nakkan kemenangan pada PRU-13. Sedangkan satu persatau Allah sudah tunjukkan di depan mata mereka tapi mereka mana nak percaya.

Seperti Hadi Awang cakap, isu Nurul Izzah (yang melibatkan akidah umat Islam) tidak penting tapi lebih penting adalah PRU-13 yang bakal dihadapi dan usaha untuk merampas Putrajaya! Masya-Allah... Jika beginilah, tunggulah bala yang Allah bakal turunkan!

Tapi masalahnya bila Allah turunkan bala (banjir besar, kemarau panjang, wabak penyakit...) puak-puak Pas akan kata, ini semua kerana UMNO yang menentang hudud! Tapi mereka tak sedar Allah turunkan bala sebab mereka sanggup menggadaikan agama dan akidah kerana mahukan kemenangan politik, mereka mengangkat pemimpin tidak bermoral, pengamal fahaman liberal, pengamal seks songsang dan penyokong LGBT.

Subhanallah....!!

07 November 2012

Rahman Bakar pernah buktikan Marang bukan kubu kuat Pas!

Rahman Bakar (tengah) yang tumbangkan Hadi Awang pada PTU-11
digugurkan Pak Lah pada PRU-12...
Hahaha... Anwar Ibrahim lupa gamaknya kalau Parlimen Marang bukanlah kubu kuat Pas apatah lagi Hadi Awang. Bila papa hebat ini mencabar Najib supatya bertanding di Parlimen Marang, aku percaya Anwar tidak tengok sejarah PRU-11 pada 2004 lalu.

Pada pilihan raya umum tersebut, BN berjaya merampas kembali Terengganu dari tangan Pas dan Hadi sendiri tewas di tangan Rahman Bakar di kerusi Parlimen dan hanya menang dengan majoriti 1,435 undi sahaja di kerusi DUN Ru Rendang menentang calon BN/UMNO Tengku Zainuddin Tengku Zahid.

Dan bila Anwar cabar Najib unutuk bertanding di Marang, jelas Anwar sebenarnya buta tentang situasi politik di Terengganu khususnya di Marang. Sebabnya, kalau seorang pemimpin seperti Rahman Bakar boleh menang di Marang, aku yakin dan pasti Najib sudah tentu tidak mempunyai sebarang masalah untuk menang di kerusi tersebut.

Lebih parah bila Anwar memperkirakan Hadi Awang akan menang jika bertanding di Pekan nyata satu kesilapan besar. Sebabnya selain orang luar, Hadi juga bukanlah sesiapa pun melainkan pemimpin pak turut yang sanggup menggadaikan agama semata-mata mahu mengejar Putrajaya.

Sudah pastilah pemimpin seperti ini akan ditolak mentah-mentah oleh orang Pekan. Tapi soalannya, berani ke Hadi nak bertanding di Pekan? Nak bertanding di luar Marang pun takut inikan pula mahu menyerah tengkok kat Pekan.


Pesan aku, Anwar tak usahlah buat kenyataan-kenyataan tolol seperti ini sebab dia sememangnya tahu bukan budaya dalam UMNO meletakkan calon-calon luar bertanding dalam pilihan raya. Sejak sekian lama UMNO sering kali mempertaruhkan calon tempatan untuk mewakili pengundi kawasan mereka.

Tak tahulah masa zaman dia jadi Timbalan Presiden UMNO dulu. Aku dengar ramai calon-calon tempatan dicantas kerana nak letak calon-calon kroninya. Begitu juga zaman Pak Lah. Tapi Najib sendiri sudah menjanjikan bahawa beliau akan mengutakan calon tempatan.

Daripada duk sibuk cabar mencabar pasal PRU-13, bukankah lebih baik para pemimpin rakyat (baik kerajaan mahupun pembangkang) pergi bantu mangsa banjir di Johor, Perak, Selangor dan Melaka nun.

06 November 2012

Nurul Izzah nak saman MalaysiaKini? Hehehe...

Berapa juta Nurul Izzah nak saman Nigel Aw & Malaysia Kini???
Wow...!! Takutnya... Nurul Izzah sudah naik angin pasal kenyataannya mengenai "orang Melayu patut diberi kebebasan untuk beragama" yang disiarkan oleh MalaysiaKini. Sehubungan dengan itu, anak papa itu akan mengambil tindakan undang-undang terhadap portal berita itu.

Tak caya? Baca kenyataan media Nurul Izzah ni...
KENYATAAN MEDIA
6 November 2012


UNTUK SEBARAN SEGERA
Saya telah mengarahkan peguam-peguam saya -  Tn Hanipa Maidin dan Tn Hj Sulaiman Abdullah -  untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas  Utusan Malaysia, Berita Harian, serta  kemungkinan beberapa media termasuk  blog-blog, berkaitan laporan berunsur fitnah  aqidah yang telah memutar belitkan sebahagian  dari kenyataan penuh saya tempoh hari.

Saya tidak merelakan fitnah aqidah sebegini  diteruskan dan tidak teragak-agak untuk  mengambil tindakan undang-undang, demi  menegakkan kebenaran dan demi keadilan.

Nurul Izzah Anwar
Ahli Parlimen Lembah Pantai,
merangkap Naib  Presiden KEADILAN
 Eh...? Bukan Malaysia Kini ke?? Aik???

04 November 2012

Asal bukan Neelofa....

Ni bajunya yang jarang.... gambar kat bawah pulak pasal seluar jarang nampak dalam... wow!
Semalam pelakon remaja Diana Danielle selamat diijabkabulkan dengan hero Melayu, Farid Kamil. Ramai yang kata Diana yang baru berumur 21 tahun terlalu muda untuk berkahwin... dengan Farid Kamil (31 tahun) lagi. Hero yang sebelum ini dikaitkan dengan beberapa artis wanita lain termasuk Jue Aziz dan Erma Hasmy.

Bila aku tanya pendapat kawan aku pasal perkahwinan Diana-Farid sebentar tadi dia sengeh saja kat aku. Katanya dia tak peduli pun kalau Diana kahwin ke atau kahwin dengan siapa pun. Malahan dia tidak kisah pun kalau Rozita Che Wan, mak janda meletup itu nak berkahwin dengan lelaki muda... tapi jangan NEELOFA!

Katanya kalau Neelofa itu berkahwin sudah pasti ramai jantan-jantan baik yang berhidung belang atau tak berhidung sekali pun akan kecewa. Maklum pelakon dan pengacar itu kan tengah meletup-letup sekarang. Saham pun tengah melambung-lambung maka sudah pasti ramai yang akan kecewa... tak gitu?

Uik... Wakakaka... Memang betul. Tengoklah bila keluar gosip kata Hans Isacs duk nak himpit Neelofa... wah bukan main ramai lagi yang marah-marah dan melenting. Bukan takat kawan-kawan sepejabat aku malahan rakan-rakan blog pun bukan main lagi tak puas hati. Ada yang siap maki hamun pelakon dan pengarah yang dah berapa kali dah ditolak cintanya (memang suwei laa kau Hans... kena mandi bunga! heee!!) dik artis-artis cun, termasuk Erra Fazira.

Jadi kalau takat Diana yang nak kawin peduli apa pun, depa tak heran tapi jangan Neelofa! Wakakaka...

Ni yang Joyah Spot (Pancaindera 4.11.2012) tulis ni Neelofa ke?




Pssst...! Ada orang tanya aku betul ke ada pak menteri duk himpit Neelofa macam aku cakap sebelum ini? Wakakakaa....

Apabila bintang bola sepak dunia berbondong ke Malaysia...

Daniel Gonzales Guiza (kiri) bakal menyarung jersi Si Jengking manakala Robbie Fowler pula dikaitkan dengan skuad T-Team... Wow!
Wow...

Musim depan bola sepak Malaysia bakal dibanjiri para pemain ternama dunia apabila beberapa negeri dikatakan berbelanja besar untuk membawa masuk bintang-bintang bola sepak untuk bermain bersama pasukan masing-masing. Nama-nama seperti bintang Robbie Fowler, Derek Boateng, Michael Owen, Daniel Gonzales Guiza dan beberapa lagi telah disebut-sebut.
Mungkin agaknya ghairah melihat kejayaan besar ATM musim lepas yang mampu menjulang Liga Perdana dan naib juara Piala Malaysia hasil  "berbelanja besar" sehingga digelar pasukan "Manchester City Malaysia" (kerana berbelanja besar mendapatkan pemain terbaik di negara ini) sehingga menarik beberapa pasukan negeri untuk "membeli" para pemain ternama di peringkat dunia.

Johor dan Johor United (sebelum ini dikenali Johor FC dan Johor FA) yang kini diterajui oleh Tunku Mahkota Johor khabarnya sudah mendapatkan bintang Piala Dunia Sepanyol, Daniel Gonzales Guiza dan sebelum ini berura-ura membawa masuk Michael Owen sebelum bekas pemain Liverpool dan M.U itu memilih Stoke City.

T-Team pula diwar-warkan akan mengambil bekas bintang Liverpool, Robbie Fowler manakala bintang Piala Dunia Ghana, Derek Boateng juga dikatakan akan bersama pasukan bertaraf kelab tetapi dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan Terengganu itu. Wow...

Jika para pemain tersebut berjaya dibawa ke mari, sudah pasti ghairah para peminta bola sepak di negara ini akan kembali melonjak seperti di tahun-tahun 1980-an dahulu. Sebabnya selain nak memberi sokongan kepada pasukan negeri atau kelab masing-masing, mereka juga mahu melihat aksi hebat para pemain bintang berkenaan.

Namun dalam keghairahan pasukan negeri membawa masuk pemain bintang dunia, aku harapkan ia memberi impak positif terhadap prestasi pemain bintang tempatan dan bukan sebaliknya. Maklumlah bila dah ada pemain bintang yang dibayar gaji beratus ribu sebulan, sudah pasti pasukan berkenaan mahu melihat pelaburan mereka tidak sia-sia. Jadi sudah pasti para pemain berkenaan digunakan sepenuhnya.

Aku mahu melihat prestasi para pemain negara melonjak apabila dapat beraksi bersama pemain bintang ini sepertimana berlaku di Jepun dan China apabila liga bola sepak membuka pintu seluasnya kepada pemain bintang dunia dan bukannya semakin hancur kerana "tidak berpeluang" untuk beraksi baik selepas tidak lagi menjadi ayam tambatan pasukan mereka.

Aku ambil contoh pemain macam Abdul Hadi Yahya dari Terengganu. Musim 2011 dia adalah penjaring terbanyak Liga Super dan membantu pasukannya menjulang Piala FA tapi bila pemain import dibenarkan beraksi di Liga Malaysia musim ini, tiba-tiba nama Abdul Hadi langsung tenggelam di sebalik kelibat pemain import Francis Forkey Doe. Malahan dia juga jarang dipeluang beraksi oleh pasukan itu. Di mana silapnya?

Jadi perkara-perkara macam inilah yang aku tak gemar lihat bila bola sepak kita mula dipenuhi bintang-bintang dunia. Aku harap prestasi pemain macam Shahrul Idlam Talaha, Aidil Zafuan, Zaquan Adha dan Safiq Rahim (sekadar contoh) tidak ditenggelami oleh pemain bintang dunia apabila bermain untuk Johor musim depan. Begitu juga para pemain lain.

Tapi aku rasa alangkah baiknya usaha membawa masuk bintang bola sepak dunia ini turut disertai oleh sokongan korporat dan GLC untuk menaja pasukan-pasukan negeri dan kelab yang beraksi di Liga Super dan Liga Perdana. Jadi tidaklah pasukan ini hanya bergantung harap penajaan syarikat-syarikat buat kosmetik dan peralatan sukan semata-mata.

Kalau depa boleh taja pasukan bola sepak di luar negara, kenapa susah sangat mereka yang berbakti kepada pasukan tempatan? Haishhh... Tak fahamlah!

01 November 2012

AES ditangguh di negeri pembangkang... Tahniah RBF & Geng!

Kerja-kerja pemasangan kamera AES! Sah BN tumbang.... Hahahaha....

Ini antara sebab AES perlu dilaksanakan!

Empat beranak maut nahas kereta-lori muatan padi

POKOK SENA 1 Nov. - Empat beranak maut, manakala seorang lagi kritikal selepas kereta Perodua Viva yang mereka naiki bertembung dengan sebuah lori muatan padi di Jalan Tualang di sini petang ini.
Nahas berlaku pukul 2.30 petang kira-kira 7 kilometer dari rumah keluarga malang itu di Kampung Kubang Pisang, Pendang. - UTUSAN
Ini antara bukti bahawa kerajaan tidak memerlukan saman daripada AES untuk menampung "kewangan negara" dengan kadar segera!

Kutipan LHDN lebih RM98 bilion, lepasi sasaran

PUTRAJAYA 1 Nov. - Kutipan cukai tahunan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) sehingga Okt lepas sudah menjangkau RM98.4 bilion melepasi sasaran awal, RM97 bilion.
Ketua Setiausaha Perbendaharaan Datuk Seri Mohd Irwan Serigar Abdullah berkata perkembangan itu menunjukkan ekonomi negara berada dalam keadaan baik, walaupun ekonomi dunia berada dalam keadaan tidak menentu.
Menurutnya secara keseluruhan, tahun lepas LHDN mengutip RM109.679 bilion manakala tahun ini ia menyasarkan jumlah tersebut menjangkau RM120 bilion.
Beliau berkata prestasi LHDN ketika ini amat baik, namun ditanya sekiranya jumlah kutipan hasil akan melepasi sasaran ekoran prestasinya yang mantap, beliau enggan mengesahkannya.
"Kami telah menetapkan sasaran, kami tidak akan mengubahnya, sebarang tambahan merupakan bonus kepada kerajaan," katanya ketika ditemui pemberita selepas merasmikan sambutan Hari Inovasi LHDN 2012 bertemakan "Inovasi Cemerlang, Transformasi Gemilang" di Menara Hasil, ibu pejabat LHDN di sini, hari ini.
Turut hadir di majlis itu ialah Ketua Pegawai Eksekutif LHDN Tan Sri Mohd Shukor Mahfar. - BERNAMA
Dan ini tempelak Menteri Pengangkutan kepada mereka yang beriya-iya TOLAK AES! .. Like like like!!

AES: Kerajaan lebih prihatin keselamatan rakyat - Cho Ha

PELABUHAN KLANG 1 Nov. - Keputusan empat negeri yang diterajui pembangkang untuk menangguhkan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) menggambarkan pemimpin mereka tidak mementingkan soal keselamatan pengguna jalan raya, kata Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha.
Empat negeri terbabit ialah Selangor, Penang, Kedah dan Kelantan.
"Mungkin, empat kerajaan negeri itu tidak prihatin tentang statistik (kemalangan jalan raya), namun Kerajaan Persekutuan prihatin," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Hari Maritime Sedunia peringkat nasional yang bertemakan "100 Tahun Selepas Titanic" di Pulau Indah di sini, hari ini.
Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sebelum dilaporkan berkata bahawa penangguhan itu akan berterusan sementara menunggu rundingan dan pertemuan selanjutnya.
Mengenai sama ada AES itu akan dikaji berikutan bangkangan orang ramai dan ahli politik, Kong berkata: “Saya tidak boleh membuat sebarang keputusan sebelah pihak." - BERNAMA
Soalan aku... Kenapalah korang cepat sangat gelabah bila tengok kamera AES terpacak kat tepi jalan. Sistem ni baru dilaksana dah tentu ada kelemahan sana-sini. Nak tunggu mantap baru nak start, alamat makin ramailah rakyat Malaysia yang hilang nyawa kat jalan raya.

Yang peliknya bila masa korang duduk buat kajian sehingga cepat menilai AES ni lemah? Adakah kamera AES ni di pasang di hadapan rumah kalian, di dalam kawasan perumahan atau taman-taman permainan? Tidak kan?? Atau adakah dengan memandang sepintas lalu kamera yang terpacak kat tepi jalan korang dah boleh tahu sistem itu lemah atau tidak? Tak kan???

Atau soalan paling simple aku nak tanya... apakah korang SUDAH MENERIMA SAMAN kerana dirakam oleh kamera AES? Belum lagi bukan.....

Jadi janganlah cepat sangat melatah bahawa sistem ini menyusahkan rakyat sedangkan kajian yang dibuat hanyalah sekadar kajian rambang. Dan lebih parah lagi belum apa-apa sudah UGUT kerajaan konon saman AES boleh menumbangkan kerajaan BN...

Aku ingat kalau ada kereta pecut lebih 140km sejam kemudian hentam kereta yang libatkan keluarga korang yang menyebabkan nyawa keluarga korang melayang baru korang akan kata... "KITA PERLU LAKSANAKAN AES!!

Teori aku senang saja... tak mahu dirakam dalam kamera AES dan tak mahu bayar saman.... pandu kereta ikut had laju yang ditetapkan dan jangan langgar lampu merah. Susah sangat ke???




Pssst...!! Aku blogger upahan Kementerian Pengangkutan & JPJ! Wakakaka.......

Gara-gara taksub terhadap Anwar... Remaja ini "tuuuutttt..."

Kesian budak ni. Umur dia baru 14 tahun. Baru tingkatan empat. Tapi kerana taksub dengan Anwar Ibrahim, pemimpin agung dan juga Imam Mahadi maka dia pun ikutlah perangai Anwar. Apa sahaja Anwar buat dia nak buat.

Begitulah hebatnya pengaruh Anwar sampaikan budak sekolah yang tak reti apa-apa pun boleh terpengaruh, apatah lagi Nik Aziz, Hadi Awang dan puak-puak Pas. Tak sia-sialah kempen bergerak Anwar selama ini sebab hasilnya budak sekolah macam ini pun boleh taksub dan terpengaruh dengan seruan Anwar.

Agaknya bila pak hakim tanya... "Kenapa kamu  buat macam tu kat budak tu?". Sudah pasti budak sekolah itu akan cakap..."Tapi kalau Uncle Anwar  boleh buat macam tu kenapa saya tak boleh, pak hakim?" Heee... tentunya pak hakim naik bingung sambil menggaruk-garuk kepalanya yang tak gatal!

Dalam hati pak hakim tentu akan kata..."Anwar... Anwar... "

Haishhh... Apa cerita ni yeop?

Baca laporan Bernama kat bawah... he he he...!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...