12 May 2013

Azmin ditipu Anwar... Khalid bakal angkat sumpah MB (update!)

TERKINI:
Esok (13 Mei 2013), Khalid Ibrahim bersama Pesuruhjaya Pas Selangor dan wakil DAP akan menghadap Sultan Selangor. Ia berkaitan mendapatkan perkenan sultan untuk pelantikan MB. Sumber-sumber memaklumkan aku Khalid sah-sah bakal ditabal sebagai MB Selangor buat penggal kedua berturut-turut. Azmin hanya mampu gigit jari...

POS ASAL:

Azmin Ali orang paling setia dengan Anwar. Bukan setakat sanggup mati kerana Anwar, bahkan bininya sendiri pun dia sanggup kongsi dengan Anwar. Tapi malangnya Anwar bukanlah seorang yang suka menjaga hati orang lain. Dia lebih banyak bersikap "habis madu sepah dibuang".

Atas sebab hampir semua orang kanan Anwar yang sama-sama berjuang ketika dia dipecat daripada Kabinet UMNO dahulu sudah meninggalkannya. Sikapnya suka tabur mani samalah jika dia menabur janji. Lepas tabur tak mandi wajib... kakaka...!

Dan impian Azmin untuk menjadi Menteri Besar Selangor bakal berkubur selepas Khalid disahkan akan kembali menduduki kerusi empuk itu. Ia sekali gus memungkirkan janji Anwar untuk menabalkan "madu"nya itu sebagai MB Selangor sebagaimana dijanjikan sebelum ini.

Apa yang pasti sekarang ini sudah wujud tanda-tanda ketidakpuasan hati Azmin terhadap Anwar dan Wan Azizah. Serangan melalui laman sosial dan twitternya sejak akhir-akhir ini membuktikan bahawa Azmin sudah hilang sabar terhadap pucuk pimpinan partinya. Yelah, sebagai Timbalan Presiden PKR sewajarnya dialah paling layak menjadi MB dan bukannya Khalid Ibrahim yang sudah terbukti MB yang gagal.

Apakah Azmin terus merelakan dirinya ditipu lagi oleh Anwar? Apakah Azmin akan bertindak keluar parti sepertimana rakan-rakan seperjuangannya sebelum ini? Apakah Azmin rela melihat Khalid mengangkat sumpah sebagai MB buat kali kedua?

Heemmm...

Share this

0 Comment to "Azmin ditipu Anwar... Khalid bakal angkat sumpah MB (update!)"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.