28 June 2013

Azeez Rahim chairman Tabung Haji? ................... [speechless] ~ (UPDATE)

TERKINI (1 Julai 2013):
Tabung Haji sahkan Azeez dilantik sebagai Pengerusi Tabung Haji mulai hari ini... Dushh!!


POS ASAL:
Betul ke perkhabaran yang aku terima menyatakan Azeez Rahim dilantik sebagai Pengerusi Tabung Haji? Blogger otai, Rocky Bru ada tulis dalam blognya hari ini pasal pelantikan Ahli Parlimen Baling ini bakal menjadi pengerusi Tabung Haji. Terkedu aku dengar...

Aku memang tak ada masalah pun dengan Azeez dan dia pun tak kenal aku walaupun sedikit sebanyak aku kenal siapa dia sebelum menjadi wakil rakyat ni terutama ketika dia dalam Pemuda UMNO dahulu. Azeez inilah yang cipta skuad Putra dalam Pemuda UMNO yang pelancarannya dibuat besar-besaran di Melaka suatu ketika dahulu. (Skuad Putra... bukan Kelab Putra 1Malaysia)

Bukan soal skuad Putra yang aku nak sentuh, tapi untuk majlis pelancaran skuad ini sudah tentu beliau mahu buat promosi besar-besaran nak tunjukkan kat Mahathir (pada masa itu sebagai Presiden UMNO) tentang hebatnya "mamak" yang satu ini.

Sekali lagi, bukan soal skuad Putra yang aku nak persoal. Itu lantak dialah. Tak ada kena mengena dengan aku, cuma aku nak ceritakan bagaimana si Azeez ini sudah "permainkan" kita orang yang diberi projek untuk buat pelbagai barangan untuk mempromosikan skuad Putra ini - dari t-shirt, baju, topi, payung, belon hinggalah laman web. Kos semuanya sudah tentu makan ratusan ribu kalau tak juta sekali pun.

Bila kami submit sebut harga kat Azeez, dia bukannya nak kasi wang pendahuluan untuk kami memulakan kerja, sebaliknya dia cuma menyerahkan sekeping surat bertandatangan beliau.

"Hang bawa surat ni pergi jumpa Petronas, TNB, Telekom.... Diorang confirm bagi sponsor....!" Itulah lebih kurang apa yang dia cakap. Tepok dahi kawan aku yang bawa sebut harga tu kat dia.

Tapi yang tak bestnya, dia sempat pesan.... "Kalau dapat sponsor jangan lupa 10 % untuk aku....!!" Dusssshhhh........... Nak pengsan kawan aku dengar. Dahlah duit untuk projek Putra tu kami kena cari sendiri penajanya. Lepas tu kalau dah dapat kena bagi pulak kat dia! Ni projek  siapa punya ni?? Last-last kami tarik diri.

Habis cerita maka Putra pun dilancarkanlah dan semua barangan yang asalnya kami nak buat, terhasil juga. Siapa dapat projek tu aku pun tak nak ambil tahu... Lantak kaulah! Tapi last-last aku dapat juga tahu, rupanya yang jadi "mangsa" kawan aku jugak!

Aku tak tahulah hutang Pemuda/Putra/Azeez kat kawan aku yang khabarnya jutaan ringgit juga itu sudah langsai ke belum.  Setahu aku belum.

Atas sebab itulah aku sampai sekarang gelar mamak ni "Azeez 10 persen"... Heeee...



Sekarang mamak ni nak jadi Pengerusi Tabung Haji pula! Entahlah... Tak boleh nak cakap apa dah!

Pesan aku pada Azeez, kalau betul kau jadi Pengerusi Tabung Haji, tolonglah jangan buat perangai macam dulu. Duit Tabung Haji tu duit orang kampung yang nak pergi Mekah. Jangan sampai tak lama kemudian terpampang dalam paper cerita pasal kau kena panah petir!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...